چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قیمت هر متر پارکت چوبی
    29 دی 1401 - 3:45
    شناسه : 219841
    0

    برای محاسبه قیمت هر متر پارکت چوبی، نیاز به فاکتورهای زیادی از جمله برند پارکت، ضخامت و ابعاد موردنیاز آن احساس می­شود که در این مطلب به تمام موارد گفته­شده خواهیم پرداخت.

    پ
    پ

    word image 219841 1 - قیمت هر متر پارکت چوبی -

    برای محاسبه قیمت هر متر پارکت چوبی، نیاز به فاکتورهای زیادی از جمله برند پارکت، ضخامت و ابعاد موردنیاز آن احساس می­شود که در این مطلب به تمام موارد گفته­شده خواهیم پرداخت. همچنین با احتساب میزان دستمزد کارشناسان برای نصب پارکت، قیمت تقریبی هر متر پارکت چوبی را در اختیار شما قرار می­دهیم. به این ترتیب اگر جزء افرادی باشید که قصد خرید و نصب پارکت چوبی را دارید، می­توانید با برآورد هزینه و درنظرگرفتن فاکتورهای مهم، آگاهی بیشتری نسبت به این موضوع پیدا کرده و تجربه یک خرید رضایت­بخش را به­دست آورید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

    قیمت پارکت چوبی به چه عواملی بستگی دارد؟

    پیش­تر اشاره کردیم که ضخامت، ابعاد موردنیاز و برند پارکت چوبی، تاثیر مستقیمی روی قیمت آن می­گذارد. اما باید بگوییم که مسئله به این­جا ختم نمی­شود. زیرا علاوه­بر موارد گفته­شده، نوع پارکت چوبی و طرح روی آن نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. بنابراین به لیستی که در ادامه منتشر کرده­ایم توجه کنید. این لیست شامل 2 نوع پارکت چوبی است که در ادامه به تشریح قیمت هر یک آنها خواهیم پرداخت:

    • پارکت چوبی مهندسی
    • پارکت تمام­چوب

    معرفی پارکت چوبی مهندسی و برآورد هزینه آن

    پارکت چوبی مهندسی به پارکتی گفته می­شود که از 3 لایه متفاوت در تولید آن استفاده کرده باشند. لازم به ذکر است که ضخامت خارجی­ترین لایه، 3 میلی­متر بوده و چوب سختی را در ساخت آن به کار می­برند.

    اما 2 لایه پایین­تر از چوب مصنوعی یا متریالی مانند تخته­فیبر ساخته می­شوند که قیمت آنها نسبت به چوب­های درختان پایین­تر و مقرون­به­صرفه­تر هستند.

    پس از آن جایی که در ترکیب 3 لایه­ای این پارکت­ها از 2 لایه ارزان استفاده می­کنند، باید بگوییم که قیمت هر متر پارکت چوبی مهندسی، بسیار پایین تر از نوع تمام­چوب آنهاست.

    word image 219841 2 - قیمت هر متر پارکت چوبی -

    چرا پارکت تمام­چوب قیمت بالاتری نسبت به پارکت مهندسی دارد؟

    همان­طور که از نام پارکت تمام­چوب پیداست در ساختار این پارکت­ها از چوب خالص استفاده می­شود. اما فراموش نکنید که قیمت این پارکت­ها متغیر بوده و ارتباط مستقیمی با جنس درختان دارد.

    به­طوری که اگر در ساخت این پارکت­ها از چوب درخت آکاسیا استفاده شود، به­دلیل فراوانی این درخت، قیمت نهایی مقرون به صرفه خواهد شد. اما اگر از درخت ردوود در ساختار آن استفاده کنند، نتیجه برعکس شده و شاهد قیمت­های بالاتری خواهید بود.

    چرا شاهد نوسان قیمت در پارکت­های چوبی هستیم؟

    دلیل این امر به جنس متریال استفاده­شده در پارکت و شرکت سازنده آن برمی­گردد. زیرا هر شرکتی، علاوه­بر هزینه­های ساخت پارکت، مجبور به برندسازی، بازاریابی و جذب مشتری است.

    به همین دلیل هر شرکتی که بتواند خدمات مشتری بهتری ارائه دهد یا از متریال باکیفیت­تری در تولید پارکت­های چوبی خود استفاده کند، برنده رقابت بوده و به­واسطه کیفیت، خدمات و سابقه بالاتر، قیمت­های بالاتری را برای محصولات و خدمات خود در نظر می­گیرد.

    از این رو توجه داشته باشید که پارکت­های چوبی جزء آن دسته از کالاهایی هستند که نوسان قیمت در آنها به­شدت زیاد بوده و تعیین قیمت پارکت­های چوبی بستگی به عوامل زیادی دارد.

    آیا هزینه نصب پارکت چوبی ارتباطی با قیمت اصلی آن دارد؟

    قیمت نصب پارکت هزینه­ای است که به ازای هر متر از پارکت چوبی باید آن را لحاظ کنید. زیرا برای نصب این پارکت­ها، نیاز به چسب، ساب و لاک وجود دارد.

    به همین دلیل حتی اگر بخواهیم از هزینه دستمزد نیروی انسانی فاکتور بگیریم، مسئله متریال­های نصب در میان است که موظف به پرداخت آنها هستیم.

    آیا طرح پارکت روی قیمت آن تاثیر می­گذارد؟

    جدا از مسائل مربوط به رفع ناهمواری­های زمین، حفظ حریم خصوصی و افزایش گرمای محیط، یکی دیگر از دلایلی که پارکت­های چوبی را در بین مردم محبوب کرده است به طرح­های مختلف آن ارتباط دارد.

    زیرا با تغییر چوب درختان، شاهد تغییر طرح و رنگ پارکت­ها خواهیم بود. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که پارکت­های چوبی توانایی پوشش تمام سلیقه­ها را دارند.

    علاوه­بر این­ها اگر بخواهیم طرح درختان طبیعی را نادیده بگیریم، طرح­های مختلفی برای چوب­های غیرطبیعی وجود دارد. به­طوری که پارکت چوبی از نوع اکلیلی، قیمت بالاتری نسبت به سایر طرح­های موجود در بازار دارد.

    جمع­بندی

    برآورد قیمت هر متر از پارکت چوبی، موضوعی نیست که بتوان پاسخ قطعی به آن داد. زیرا علاوه­بر مسائل مربوط به واردات و صادرات چوب و نوسان­های اقتصادی، موضوع متریال و برند مطرح می­شود. چون کیفیت چوب درختان تفاوت زیادی با یکدیگر داشته و دوام و ماندگاری آنها متغیر است. همچنین توجه داشته باشید که طرح و رنگ این چوب­ها تفاوت­های زیادی با یکدیگر دارند و قیمت هر کدام از آنها نسبت به دیگری کم و زیاد می­شوند. بنابراین بهترین راه برای فهمیدن قیمت هر متر پارکت چوبی، تماس و مشورت با متخصصین این امور است. زیرا این افراد علاوه­بر ذکر قیمت نهایی پارکت، اطلاعات کافی دررابطه با جنس پارکت چوبی و سایر متریال­های آن دارند. به این ترتیب اگر به­دنبال نصب و راه­اندازی پارکت چوبی در منزل خود باشید، کافیست تا باتوجه به بودجه موجود و انتخاب طرح و رنگ موردنظر اقدام به خرید پارکت چوبی کرده و بقیه مراحل کار به کارشناسان این کسب­و­کار محول کنید.

    مرکز پارکت چوبی ایران آماده ارائه و دریافت سفارش انواع پارکت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت پارکت ارزان و با کیفیت می توانید با شماره 02188662429 تماس گرفته و یا به سایت https://iwfc.ir/ مراجعه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.