×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سنگ عقیق

نگین عقیق جزو سنگهای محبوب و پر فروش است که افراد زیاد به دلیل خواصی که دارد به دنبال خرید آن می باشند. استفاده از انگشتر نقره عقیق ، تسبیح نقره با سنگ عقیق و یا گرنبند عقیق می‌ تواند مشکلات و بیماری های شما را برطرف کرده و انرژی های مثبت جهان را به سمت شما روانه کند. اما با توجه به به صرفه نبودن استخراج سنگ طبیعی، برخی افراد اقدام به ساخت سنگ مصنوعی می کنند که به طور حتم از خواص سنگ طبیعی برخوردار نیست. در ادامه این مقاله به بررسی سنگ ارزشمند عقیق در طلا و نقرا و همچنین به بررسی سنگ اصلی از تقلبی خواهیم پرداخت.

انگشتر عقیق انوع متفاوتی دارد از جمله معروفترین سنگ های عقیق می توان به عقیق یمنی ، خراسانی ،  هندی ، برزیلی و سنگ عقیق بابا قوری و انوای رنگ های معروف می توان به عقیق سرخ قرمز، زرد، سبز، نارنجی اشاره نمود.

images 1674121909 - راهنمای خرید سنگ عقیق -

سنگ عقیق  در طلا و نقره

 عقیق یک سنگ زینتی و نیمه قیمتی است که دارای رنگ های قرمز، زرد، سفید، سبز، نارنجی سیاه و خاکستری میباشد. این سنگ در طول تاریخ بسیار پر طرفدار بوده است.

عقیق که با نام آگات نیز شناخته می‌ شود یک سنگ نیمه شفاف که از بافت لایه ای برخوردار بوده و جزو رده های سنگ آذرین است.

این سنگ یکی از مهم ترین سنگ های جواهراتی است که استفاده از آن توسط دین اسلام توصیه شده است. انواع مختلفی از سنگ عقیق در طبیعت از نظر رنگ، ماهیت و نحوه تشکیل وجود دارد.

  • عقیق یمنی ( سرخ ): عقیق یمنی یا عقیق سرخ معروف ترین نوع میان سنگ های عقیق است اما امروزه خیلی کمیاب شده است و به همین دلیل نسبت به دیگر سنگهای عقیق قیمت زیادی دارد.
  • عقیق شفاف: این نوع سنگ عقیق به نام در کوهی در ایران شناخته می شود که از محبوبیت بالایی در بین مسلمانان برخوردار بوده که دلیل آن برگرفته شدن از آرامگاه امیرالمؤمنین است.
  • سنگ عقیق خزه یا شجر: رنگ این عقیق طیف رنگی متنوعی را در بر می گیرد. سنگ عقیق خزه از نظر ظاهر بسیار شگفت انگیز است زیرا بر روی آن طرح هایی شبیه طبیعت وجود دارد.
  • عقیق کبود: سنگ عقیق کبود از طیف رنگ آن را رنگهای یاسی، سفید و بنفش در بر میگیرد. این سنگ ویژگیهای گرم و آتشین دیگر سنگ های عقیق را ندارد و به افزایش حس آرامش و خونسردی فرد کمک میکند.
  • عقیق سبز: سنگ عقیق سبز به دلیل رنگ جذاب و دلربایی که دارد در انگشتر زنانه و مردانه بسیار استفاده می شود. خواص آن افزایش تمرکز، ایجاد آرامش روحی و افزایش قدرت حافظه از خواص این نوع سنگ عقیق است.
  • عقیق زرد: این نوع از سنگ عقیق به دلیل وجود روایات بسیاری که از معصومین درباره ارزش معنوی والای این سنگ وجود دارد، پرطرفدار ترین نوع عقیق است. بر روی این نوع سنگ عقیق اسامی اعظم الله را حکاکی میکنند که به همین دلیل به نام شرف شمس نیز شهرت دارد.
  • عقیق آبی: این نوع از سنگ عقیق که برای ایجاد آرامش ذهنی و همچنین رفع التهاب های بیماری روماتیسم مفید است از معادنی در کشور های مانند: ایران، هند، یمن و غیره بدست می آید.

images 1674121659 - راهنمای خرید سنگ عقیق -

انگشتر نقره عقیق

انگشتر نقره با سنگ عقیق جزو پر طرفدار ترین انگشتر های مردانه است عقیق جا گذاری بر روی این انگشتر از نوع انواع عقیق های یمنی ، خراسانی ، هندی ، برزیلی و بابا قوری است.

تسبیح عقیق

از معروفترین مواردی که با سنگ عقیق ساخته می شود و قیمت بسیار بالایی دارد تسبیح نقره با سنگ عقیق است و یا تسبیح یک دست عقیق و یا استفاده از سنگ عقیق در تسبیح که گران بها ترین آن تسبیح نقرا با سنگ عقیق است.

images 1674121720 - راهنمای خرید سنگ عقیق -

گردنبند نقره عقیق

گردنبند نقره عقیق به دلیل اینکه کاربرد زنانه و مردانه دارد و جزو هدیه های مناسب است پرطرفدار است. عقیق در زنجیر نقره می تواند به صورت تک و یا مانند تسبیح در سرتاسر گردنبند قرار گیرند.

خواص و ویژگی های سنگ عقیق

 در این قسمت از راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق با چند نمونه از خواص و ویژگی های سنگ عقیق که در مورد آن ها روایت شده است آشنا می شویم. بر اساس شواهد علمی، متافیزیکی و روایی این سنگ برای رونق بخشیدن به کسب و کار و افزایش درآمد، از بین بردن انرژی های منفی، درمان بیماری های گوارشی، تقویت اعتماد به نفس، بهبود وضعیت گردش خون، بهبود دردهای استخوانی و غیره بسیار مفید است.برای کسب اطلاع بیشتر می توانید مقاله خواص سنگ عقیق مراجعه کنید.

سنگ عقیق دارای فرکانس ۶۱۰ نانومتر می باشد که خواص درمانی زیادی مانند درمان آسم، خاصیت خنک کنندگی، تنظیم کننده هورمون های بدن، پاک سازی چاکراه های داخل بدن، برطرف کننده ناراحتی های روحی و انرژی های منفی، ایجاد شادابی، نشاط و آرامش، گشایش روزی و دفع بلا و همچنین استفاده از کشته آن جهت جلوگیری از لخته شدن خون و خونریزی لثه، معده و استفاده از سرمه ساخته شده آن برای تقویت بینایی کاربرد دارد.

در مقاله خواص سنگ عقیق دراینباره بیشتر صحبت کرده ایم. می دانیم که سنگ عقیق به دلیل ویژگی های خاصی که داراست پتانسیل خوبی برای حکاکی و نوشتن جملات مذهبی دارد. در نهایت این دلایل با وجود زیبایی چشمگیری که این نوع سنگ ها دارند می تواند ما را برای استفاده از سنگ عقیق در انگشترها بسیار ترغیب کند.

روش های تشخیص نگین عقیق اصل از تقلبی

تشخیص نوع اصلی عقیق کار پیچیده ای به حساب می آید اما روش هایی وجود دارد که تا حدودی می تواند برای این کار به شما کمک کند. نگین های سوارسکی جدید بسیار شبیه به سنگ های عقیق اصل که برای تشخیص سنگ عقیق اصل از کریستال سواروسکی به موارد پایین توجه می کنیم.

  • سختی عقیق بالاست به همین دلیل در صورتی که با کشیدن سنگ عقیق بر روی شیشه، بر روی شیشه خش ایجاد شود، عقیق اصل است.
  • اگر دمای نگین در تابستان سردتر و در زمستان گرم تر از دمای طبیعی باشد، نگین اصل است.
  • اگر نگین انگشتر، عقیق اصل در برابر شعله آتش آسیب نمی بیند ولی سنگ های تقلبی تغییر رنگ میدهند.
  • در صورتی که در اثر قرار دادن نگین در برابر نور، حالت ابر و باد و هرج و مرج رنگی، بی نظمی یا حالت کندویی مشاهده کنید، با نگین اصل روبرو شده اید.

images 1674121879 - راهنمای خرید سنگ عقیق -

مواردی که در راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق برای تشخیص نگین اصل عنوان شد، ممکن است از طرف فروشنده اجازه انجام آن ها وجود نداشته باشد. بنابراین بهترین راه برای خرید انگشتر عقیق با نگین اصل، خرید از فروشگاه های معتبری است که ضمانت نامه اصالت به خریداران ارائه می کنند.

noghra

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. ناشناس

    می‌توانیم از این سنگها یک دنیا کار نوع ظهور ایجاد کنیم.از شناسایی دقیق انهاوسپس استفاده علمی وسپس تزئینی دنیای علم کی باورش میشود

  2. ح

    سنگهای عقیق را چگونه مخرید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.