شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آوسبیلدونگ؛ کار آموزی در آلمان با حقوق
    02 بهمن 1401 - 14:45
    شناسه : 220113
    1

    کارکردن در آلمان و به‌تبع آن زندگی در این کشور یکی از علایقی است که افراد بسیاری تمایل دارند آن را تجربه کنند. مهاجرت به آلمان به شکل‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ اما کمک‌گرفتن از دوره کارآموزی که بتواند هم تحصیل محسوب شود، هم شغل آینده شما را تضمین کند، بسیار جذاب‌تر است. اگر تمایل دارید از این روش استفاده کنید، مشاوران مجموعه هرمس اپلای آماده کمک به شما هستند.

    پ
    پ

    یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی که افراد بی‌شماری رؤیای مهاجرت به آنجا را در سر می‌پرورانند آلمان است. برخی برای تحصیل به آنجا می‌روند و برخی در آنجا استخدام می‌شوند؛ اما حد وسطی نیز وجود دارد، کسانی که برای کارآموزی آلمان را انتخاب می‌کنند. اگر شما از این دسته افراد هستید، آوسبیلدونگ منتظر شما است.

    کارکردن در آلمان و به‌تبع آن زندگی در این کشور یکی از علایقی است که افراد بسیاری تمایل دارند آن را تجربه کنند. مهاجرت به آلمان به شکل‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ اما کمک‌گرفتن از دوره کارآموزی که بتواند هم تحصیل محسوب شود، هم شغل آینده شما را تضمین کند، بسیار جذاب‌تر است. اگر تمایل دارید از این روش استفاده کنید، مشاوران مجموعه هرمس اپلای آماده کمک به شما هستند.

    images 16742215471 - آوسبیلدونگ؛ کار آموزی در آلمان با حقوق - کار در آلمان

    علت محبوبیت آوسبیلدونگ

    اینکه آلمان کشوری اروپایی بوده، تنها دلیل مهاجرپذیر بودن آن نیست. سیستم آموزش عالی و سیستم آموزش حرفه‌ای این کشور بیش از اروپایی بودن برای مهاجران اهمیت دارد؛ اما این امر بی‌علت نیست. یکی از معتبرترین دوره‌های درسی که متناسب با معیار استاندارد بین‌المللی است همین آوسبیلدونگ است. نه‌تنها شما در این دوره تحصیل می‌کنید، بلکه فرصت‌های زیادی نیز پیش پایتان قرار می‌گیرد.

    کمی بعد در مورد این دوره کارآموزی در آلمان صحبت خواهیم کرد؛ اما باید بدانید ترکیب نرخ بیکاری پایین این کشور و شرکت در این دوره تضمین می‌کند شغل موردعلاقه خود را به دست خواهید آورد. همه این‌ها در کنار هزاران دلیل دیگر از عوامل اصلی است که موجب می­شوند شما مایل به شرکت در این دوره باشید. با این وجود لازم است قبل از هر اقدامی با مشاوران هرمس اپلای با شماره 02191070170 برای انتخاب رشته و شروع به تحصیل مشورت کنید.

    images 1674221860 - آوسبیلدونگ؛ کار آموزی در آلمان با حقوق - کار در آلمان

    آیا می‌دانید کارآموزی با حقوق چیست؟

    در زبان آلمانی به کارآموزی آوسبیلدونگ گفته می‌شود. در واقع همان‌طور که از نامش پیدا است، شما به‌صورت هدایت شده آموزش می‌بینید تا برای استخدام در یک شغل خاص آماده شوید. این دوره آموزشی به دو شیوه انجام می‌شود و در واقع ترکیبی از دروس تئوری و عملی است.

    در این دوره دانش‌آموزان باید یک الی ۲ روز در هفته از صبح تا حدود ۳ بعدازظهر در مدرسه شرکت کنند تا حرفه را به‌صورت تئوری بیاموزند. در برخی موارد شما ۶ هفته دروس را به طور تئوری یاد می‌گیرید و ۶ هفته بعدی را برای گذراندن دوره‌های عملی حاضر می‌شوید، آنچه در کالج می‌آموزید در ۶ هفته دوم به ­صورت عملی پیاده می‌کنید؛ اما در حالت کلی شما بیش از این که مشغول دروس تئوری باشید، به قسمت عملی می‌پردازید و در آنجا همکاران و رئیستان مانند یک دانشگاه به شما نکات مهمی را می‌آموزند.

    images 1674221913 - آوسبیلدونگ؛ کار آموزی در آلمان با حقوق - کار در آلمان

    خود را برای پرداخت هزینه آماده کنید

    خیالتان راحت باشد، آوسبیلدونگ مانند سایر بخش‌های آموزشی در آلمان رایگان است و مجبور به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستید. علاوه‌برآن، از کارفرمای خود حقوق نیز دریافت می‌کنید. بلیت سفر، هزینه غذا یا حتی محل اقامت نیز گاه از مزایای این دوره است. البته این به دست‌ودل‌بازبودن کارفرمای شما بستگی دارد. در واقع این دوره فقط تضمین می‌کند که شما حقوق دریافت کنید، اینکه چه تسهیلات یا مزایای دیگری به شما تعلق می‌گیرد، تنها به شرکتی بستگی دارد که در آن کار می‌کنید.

    میزان درآمد شما در این دوره از قانون خاصی پیروی نمی‌کند و به حرفه‌ای که در آن مشغول هستید، بستگی دارد. البته علاوه بر حرفه، ایالتی که در آن مشغول بوده و صنعتی که حرفه شما به آن وابسته است نیز می‌تواند نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در میزان درآمد داشته باشد. اشتغال در یک صنعت بزرگ، مانند صنعت تولید نرم‌افزار درآمد بسیار خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. در مقابل، اگر در یک شرکت کوچک مشغول به کار هستید، قطعاً دستمزدی که دریافت می‌کنید، بسیار کمتر است.

    اگر تصمیم دارید که در آوسیبیلدونگ و در شغلی کوچک مشغول به کار شوید، باید انتظار داشته باشید که دستمزد شما بین 100 تا 150 یورو باشد؛ اما تحقیقات میدانی نشان داده است که این مبلغ اغلب به دلیل مزایایی که به کارمندان تعلق می‌گیرد بین 650 تا 1300 یورو نیز افزایش داشته است. این میزان حقوق تنها تا زمانی است که مالیات پرداخت نکرد­اید. بسته به شرکت، صنعت و میزان حقوقی که دریافت می‌کنید، باید در هر ماه مبلغی بین ۱۴۰ تا ۳۰۰ یورو برای مالیات و بیمه بپردازید.

    رعایت کدام شرایط به شما اجازه ورود به این دوره را می‌دهد؟

    هیچ شرایط، الزامات یا محدودیتی وجود ندارد که مانع از ورود شما به دوره آوسبیلدونگ ‌شود. بااین‌حال باید یک نکته را به‌خوبی در نظر داشته باشید، شما از اتباع یک کشور دیگر هستید، پس لازم است تا تسلط خود را به زبان آلمانی افزایش دهید. اغلب برای این دوره لازم است تا حداقل مدرک B1 داشته باشید، بااین‌حال در برخی از مشاغل داشتن مدرک A2 نیز قابل‌قبول است.

    درصورتی‌که مدرکی دارید که نشان می‌دهد شما در یک شغل یا کسب‌وکار حرفه‌ای محسوب می‌شوید، شانس شما برای یافتن کار بیشتر خواهد بود. این بدان دلیل است که نیروی کار ماهر در آلمان بسیار کم بوده یا اصلاً نیست. از طرف دیگر تقریباً برای همه مشاغل می‌توانید آوسبیلدونگ در آلمان را پیدا کنید و درخواست دهید.

    البته بر اساس قوانین جدید حتی اگر مدرک شما پایین‌تر از دیپلم باشد هم می‌توانید برای جستجوی کار در آلمان اقدام کنید. سابق‌براین فقط فارغ‌التحصیلان با مدرک دانشگاهی این اجازه را داشتند؛ اما اکنون با هر مدرکی اجازه ورود به این دوره داده می­شود. اگر هنوز سؤالاتی در ذهنتان باقی مانده بهتر است با مشاوران هرمس اپلای هم مشورت کرده تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

    چقدر زمان نیاز دارید؟

    نمی‌توان گفت که این دوره دقیقاً چقدر از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهید. این نیز به دلیل تفاوت در دسته‌‌بندی‌ها بر اساس معیارهای مختلف است. برخی از این رشته‌ها را در عرض دو سال یا دو سال و نیم می‌توانید به پایان برسانید؛ اما برای اتمام بسیاری از رشته‌های تحصیلی سه سال باید درس بخوانید. برای کسانی که نمرات خوبی را در این دوره کسب می‌کنند، دوره می‌تواند تا حدودی از نظر زمان کاهش پیدا کند. حتی داشتن برخی از مدارک نیز می‌تواند به شما کمک کند که زمان کمتری را صرف حضور در این دوره کنید.

    وقت آشنایی با انواع آوسبیلدونگ است

    دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان در دو نوع متفاوت برگزار می‌شود. یکی از آن‌ها با عنوان sculische  و دیگری dual است. نوع اول به معنی مدرسه آوسبیلدونگ است و به شما امکان می‌دهد که برای گذراندن این دوره فقط بتوانید در مدارس مخصوص به آن ثبت‌نام کنید. در این نمونه شما تنها به‌صورت تئوری با شغلی که قرار است در آن مشغول به کار شوید، آشنا می‌شوید و اصلاً دوره عملی در آن لحاظ نشده است.

    گزینه دوگانه یا همان dual در واقع همان نمونه بوده که از ترکیب دوره عملی و تئوری تشکیل شده است. شما تنها در دوره‌های عملی حقوق دریافت می‌کنید؛ به همین دلیل می‌توان گفت که در دوره‌هایی که در مدرسه تشکیل می‌شوند، هیچ حقوقی به شما تعلق نمی‌گیرد.

    images 1674222393 - آوسبیلدونگ؛ کار آموزی در آلمان با حقوق - کار در آلمان

    برای پذیرش در این دوره، گام‌های درستی بردارید!

    برای اینکه بتوانید به کمک این دوره موفق به مهاجرت به آلمان شوید، لازم است تا قبل از هر کاری بدانید چه گام‌هایی باید طی کنید. اطلاع از این مراحل به شما کمک می‌کند تا بادقت هر مرحله را طی کرده و پیش‌نیازهای آن را آماده کنید تا به گام آخر برسید.

    قبل از هر کار لازم است تا به طور کامل تحقیق کنید تا بدانید سازمان‌های خصوصی و دولتی چه رشته‌ها و مشاغلی را در این دوره ارائه می‌دهند. مهندسی، تجارت، قانون یا هر رشته دیگر را بررسی کرده و شرکتی را پیدا کنید که به شما و علایق و دانشتان نزدیکی داشته باشد. بد نیست در این زمینه نیز تحقیق کنید که بودجه کدام شرکت بیشتر بوده و کدام سازمان از شهرت بیشتری برخوردار است.

    توجه کنید به‌درستی و بادقت مدارک موردنیاز را آماده کنید. سوابق تحصیلی از اهمیت به سزایی برخوردار هستند. آن‌ها را ترجمه کرده و برای شرکت موردنظر ارسال کنید. یک نکته را مورد توجه قرار دهید و آن این است که هرکدام از ۱۶ ایالت آلمان، شرایط و اختیارات خاص خود را دارند؛ لذا در این زمینه نیز دقت کرده و مدارک مورد نیاز را بررسی و سپس تکمیل کنید.

    آوسبیلدونگ در دستان شما است!

    اگر هنوز به زبان آلمانی تسلط کافی ندارید، پیداکردن دوره مناسب کمی می‌تواند برای شما دشوار و گاه غیرممکن باشد. شاید بتوانید از سایت‌های اینترنتی کمک بگیرید؛ اما باز هم در بسیاری مواقع این کار امکان‌پذیر نیست. پس چه باید کرد؟

    می‌توانید ساده‌ترین راه را انتخاب کنید. برای این کار کافی است به هرمس اپلای سری بزنید. در این مجموعه مشاورانی حضور دارند که به‌خوبی با پیچیدگی‌های گام‌های لازم برای رسیدن به این دوره آشنایی دارند. هم می‌توانید از طریق سایت با آن‌ها در ارتباط باشید و هم می‌توانید به این مجموعه سری بزنید و حضوری از کمک آن‌ها بهره ببرید.

    images 1674222287 - آوسبیلدونگ؛ کار آموزی در آلمان با حقوق - کار در آلمان

    همین‌الان بهترین زمان است

    اگر شما هم تمایل دارید تا برای کارآموزی، تحصیل و اشتغال به کشوری پیشرفته مانند آلمان مهاجرت کنید، راه چاره شما شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ است. با کمک این دوره می‌توانید هم مشغول به کار شوید، هم تحصیل کرده و هم درآمد کسب کنید. تنها کافی است تا سری به سایت هرمس اپلای بزنید و با مشاوران این مجموعه، بهترین گزینه موجود را که با شرایط و تجربه شما هماهنگ‌تر است، برگزینید. به همین سادگی می‌توانید اقامت این کشور را به دست آورید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.