چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۱۰ هشدار پارسی کانادا درباره کلاهبرداری در اخذ جاب آفر کانادا
    03 بهمن 1401 - 18:28
    شناسه : 220842
    0

    آیا شما هم قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید؟ در حالی که این کشور به دلیل فرهنگ مهاجرپذیر شناخته شده است، مهم است که از پتانسیل کلاهبرداری در فرآیند مهاجرت کاری به کانادا آگاه باشید. در ادامه موسسه مهاجرتی پارسی کانادا، با سابقه ۱۰ ساله در اخذ ویزای کاری کانادا، ۱۰ نکته برای محافظت از شما ارائه کرده است.

    پ
    پ

    هشدارهای پارسی کانادا در اخذ جاب آفر کانادا

    با رعایت نکاتی که در ادامه عنوان می‌کنیم، از خود در برابر کلاهبرداری در روند مهاجرت کاری به کانادا محافظت کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید اطمینان حاصل کنید، تجربه کاری‌تان در کانادا مثبت و موفقیت‌آمیز است.

    word image 220842 1 - 10 هشدار پارسی کانادا درباره کلاهبرداری در اخذ جاب آفر کانادا -

    1. به خوبی تحقیق کنید: قبل از شروع فرآیند مهاجرت، به دنبال موسسه مهاجرتی مطمئن و قابل اعتماد باشید. موسسات مهاجرتی قانونی، دارای کد اداره مهاجرت کانادا (ICCRC) هستند. پارسی کانادا نه تنها دارای این کد است، بلکه قبل از بستن قرارداد با شما، تمامی مراحل اخذ ویزا و اخذ جاب‌آفر را شفاف به شما توضیح می‌دهد.
    2. از کانال‌های رسمی دولتی استفاده کنید: وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا یک منبع اطلاعاتی معتبر و کانال رسمی برای مهاجرت به این کشور است. اطلاعاتی که در وب‌سایت‌های فارسی می‌خوانید و صحبت‌های مشاور و وکیل مهاجرتی تان را حتما با این سایت، چک کنید.
    3. قبل از بستن قرارداد پولی پرداخت نکنید: مشاوران و وکلای معتبر مهاجرت تا زمانی که خدماتی را ارائه نکرده باشند، پولی از شما نمی‌گیرند. مراقب موسسات و افرادی باشید که قبل از بستن قرارداد از شما تقاضای پول می‌کنند.
    4. صحت پیشنهادهای شغلی را بررسی کنید: بعد از اخذ جاب‌آفر از کارفرمای کانادایی، حتما جزئیات آن را با همان شرکت کانادایی بررسی کنید. این جزئیات شامل: عنوان شغلی، وظایف شغلی، ساعات کار در هفته، حقوق و مزایا است. در صورت مغایرت در این جزئیات، پیگیری‌های بعدی را هم انجام دهید. در ضمن مراقب جاب‌آفرهایی با حقوق غیرطبیعی و بسیار بالا هم باشید و گول زرق و برق آن‌ها را نخورید.لعاده شششش
    5. مراقب اطلاعات شخصی‌تان باشید: مراقب به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی، مانند گذرنامه یا جزئیات مالی خود، با افراد ناشناس آنلاین یا تلفنی باشید. چنین اطلاعاتی را فقط در اختیار موسسات مهاجرتی معتبر و یا دولت کانادا قرار دهید.
    6. مراقب ایمیل‌های جعلی باشید: در زمان پیشبرد فرایند مهاجرت‌تان، ممکن است ایمیل‌هایی در این خصوص دریافت کنید. شاید در ظاهر این ایمیل‌ها از سوی شرکت‌های مهاجرتی قانونی ایرانی و خارجی باشد، اما قصد فریب شما و دسترسی به اطلاعات شخصی و بانکی‌تان را دارند. قبل از پاسخ دادن به چنین ایمیل‌هایی، حتماً از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
    7. پولی به حساب خارجی حواله نکنید: اگر قبل از صدور جاب‌آفر از شما درخواست حواله پول برای تضمین شغل و ویزا کردن، حسابی مراقب باشید. دولت کانادا و کارفرمایان معتبر هرگز چنین درخواستی از شما نخواهند داشت.
    8. همه مدارک را به صورت کتبی دریافت کنید: اطمینان حاصل کنید که هر گونه توافقی، از جمله پیشنهادات کاری و قراردادها را به صورت کتبی دریافت کنید. این مدارک چاپی می‌توانند در آینده حکم سندی داشته باشند که در صورت بروز اختلاف از شما محافظت می‌کنند.
    9. از مشاوره مهاجرتی‌تان توضیح بخواهید: اگر در مورد جزئیات جاب‌آفر خود شک دارید، حتما درباره آن با مشاور مهاجرتی‌تان صحبت کنید و از او بخواهید تمامی موارد را به صورت شفاف برای شما عنوان کند.
    10. گزارش فعالیت‌های مشکوک: اگر در هر بخش از فرایند مهاجرتی‌تان به یکی از این موارد شک کردید، حتما به مراجع قانونی گزارش دهید.

    word image 220842 2 - 10 هشدار پارسی کانادا درباره کلاهبرداری در اخذ جاب آفر کانادا -

    مروری بر عواقب قربانی کلاهبرداری در اخذ جاب‌آفر کانادا با پارسی کانادا

    درحالی که چشم‌انداز شروع یک شغل و زندگی جدید در کانادا می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، اما اگر قربانی کلاهبرادری شوید، تمام این زیبایی‌ها فرو می‌ریزد. تصور کنید با کلی شوق و برنامه قدم در خاک کانادا گذاشته‌اید، هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اید و تازه متوجه می‌شوید خبری از شرکت معتبر کانادایی و جاب‌آفر نیست! اینجاست که قطار رویای مهاجرت به کانادا، از ریل خارج می‌شود.

    حال تصور کنید، در فرودگاه‌های کانادایی به دلیل همان کلاهبرداری‌ها جلوی ورود شما را بگیرند و یا بدتراز آن به شما اتهامات جنایی هم بزنند. قصد ترساندن شما را نداریم، اما اگر از مسیر درست وارد جاده مهاجرت به کانادا نشوید، چنین موقعیت‌هایی دور از انتظار نیست. پس در همین ابتدای راه، موسسه مهاجرتی معتبر انتخاب کنید، ۱۰ نکته ذکر شده در بالا را به خاطر داشته باشید و اگر هنوز سوال و یا شکی در دل دارید، با پارسی کانادا مطرح کنید (parsicanada.com).

    راهنمای انتخاب یک مشاور مهاجرتی معتبر

    تا به اینجا مشخص شده داشتن مشاور و وکیل مهاجرتی در این مسیر پر پیچ و خم مهاجرت کاری و اخذ جاب‌آفر می‌تواند شما را از تله‌های کلاهبرداری دور کند. در حالی که اکثر مشاوران مهاجرت معتبر هستند، اما هستند افرادی که در این بین قصد کلاهبرداری دارند. پس از کجا آن‌ها را شناسایی کنید؟ به چند نکته کاربردی زیر توجه کنید:

    • اعتبار آنها را بررسی کنید: مطمئن شوید که مشاور مهاجرتی‌تان دارای کد ICCRC است و تحصیلات و تجربه کافی در این حوزه دارد.
    • سوابق آنها را بررسی کنید: به دنبال نظرات مشتریان قبلی باشید تا از آوازه مشاورتان مطلع شوید.
    • فرایند کار و حق‌الزحمه آن‌ها را بررسی کنید: مشاوران مهاجرتی معتبر قبل از بستن قرارداد هیچ هزینه‌ای از شما نمی‌گیرند و تمامی فرایند مهاجرت شما را شفاف برای شما توضیح می‌دهند. البته فراموش نکنید بسیاری از وکلا و موسسات مهاجرتی برای جلسات مشاوره اولیه ممکن است از شما هزینه دریافت کنند که این مورد طبیعی است.

    با رعایت این نکات، مطمئن هستید که مشاور مهاجرتی‌تان تا آخرین مرحله در کنار شماست و پول، وقت و انرژی‌تان در جای درست صرف می‌شود.

    سخن پایانی

    در این مقاله، به عنوان یک موسسه مهاجرتی که سال‌ها به مشتریان خود خدمات مهاجرتی قانونی ارائه کرده‌است، برخود واجب دانستیم هشدارهایی در خصوص کلاهبرداری در این حوزه ارائه کنیم. پارسی کانادا تجربه زیادی در مهاجرت کاری به کانادا و اخذ جاب‌آفر داشته است و به خوبی با جاب‌آفرهای جعلی آشناست. از همین روی راهنمای خوب و دلسوزی می‌تواند برای شما باشد. به امید اینکه نکات ذکر شده در این متن به تسهیل روند مهاجرت شما کمک کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.