×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

تخته سه لا

تخته چند لایه در انواع مختلفی تولید می شود که کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارند. در چند سال اخیر، به دلیل استقبال زیاد افراد، این محصول به تعداد بالا در بازار عرضه و این امر باعث رقابت بین تولید کنندگان شد. از این رو، با توجه به فضای رقابتی، قیمت این محصول نوسانات زیادی داشت. اما اصلی ترین دلایلی که باعث تغییر در قیمت تخته چند لایه می شود، چند عامل مهم هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

تخته چند لایه

تخته چندلایی (Plywood) که به آن تخته سه لایه هم نیز گفته می‌شود، از ورق‌های فشرده چوبی تهیه شده است که با استفاده چسب مخصوص به یکدیگر متصل شده و تحت حرارت فشرده می‌ شوند. هر یک از این لایه‌ها ضخامت کمی دارند و برای افزایش استحکام این تخته‌های چند لایه، هر لایه را در جهت مخالف رگه‌های لایه قبلی قرار می‌دهند. برای ساخت محصولات پلای وود از روکش های متفاوتی نسبت به کاربرد مورد نظر استفاده می شود.

قیمت تخته چندلایه نسبت به سایر ورق ها ارزان تر است. به همین دلیل، اگر به دنبال ورقه های بزرگی از چوب در ابعاد مختلف و قیمت های مناسب تری هستید، ما به شما تخته چند لایه مدحت وود را معرفی می کنیم.

عوامل موثر بر قیمت تخته چندلایه

همانطور که مطلع هستید، تخته چند لایه در انواع مختلفی تولید می شود و کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف، بخصوص دکوراسیون داخلی دارد. به همین دلیل، تولید این محصولات چوبی زیاد است و برای بسیاری از کارگاه‌ها و نجاری‌ها قیمت تخته چند لایه اهمیت زیادی دارد. اما تعرفه این محصول براساس چند عامل مشخص می‌شود که عبارتند از:

نوع روکش تخته چند لایه

تخته چندلایی

برای ساخت پلای وود از روکش‌هایی با ضخامت بین ۴ تا ۶ میلی‌متر استفاده می‌شود که قیمت هر یک نیز باهم متفاوت است؛ زیرا روکشی که برای تخته استفاده می‌شود، روی قیمت آن نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال، برخی از تخته‌ها نیز بدون روکش هستند که قیمت ارزانتری دارند. درحالی که روکش‌های ضدآب و با مقاومت بالا، گران تر از روکش‌های معمولی و ساده هستند. تخته چند لایه با روکش وینیل یا PVC از جمله محصولات گران ‌قیمتی هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

ضخامت

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت تخته چند لایه، میزان ضخامت این محصول است. ضخامت پلای وود نیز می‌تواند بین ۳ تا ۳۰ میلی متر متغیر باشد. همچنین، تعداد لایه‌هایی که برای تخته‌های چندلایه استفاده می‌شود، روی قیمت نهایی کار تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال، برخی از محصولات با تعداد لایه های بیشتری تولید می‌شوند که دوام و مقاومت بیشتری دارند و در نتیجه، گران تر هستند.

عایق صدا

هر چقدر تعداد لایه‌های مورد استفاده در تخته‌های چند لایه بیشتر باشد، امکان عبور صدا از آن‌ کمتر می‌شود. اگر بخواهید از تخته‌های چند لایه به عنوان دیوار میانی اتاق‌ها و یا برای ساخت پارتیشن اداری استفاده کنید، توجه به این مورد اهمیت زیادی دارد.

مقاومت در مقابل رطوبت

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم تخته‌های چند لایه مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت است. این عامل بر قیمت نهایی محصول تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال، تخته چند لایه دریایی در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت و دوام بالایی دارد. به همین دلیل، برای مکان هایی که در معرض رطوبت هستند، از این نوع تخته استفاده می شود. علاوه بر مقاومت تخته چند لایه در برابر رطوبت و آب،

این محصول در برابر خط و خش و ضربه نیز مقاوم هستند. از این رو، طبیعی است که چنین محصولاتی نسبت به تخته‌هایی با روکش‌های معمولی گران تر باشند.

علاوه بر تخته چند لایه دریایی، پلای وود سوزا روکش دار از جمله محصولاتی است که در برابر رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. برای چسباندن لایه‌های تخته این محصول چوبی به یکدیگر از چسب فنول آب‌بند نیز استفاده می‌شود تا دوام محصول در برابر رطوبت افزایش یابد. همچنین، باید قسمت‌های کناری تخته را با مواد اکریلیکی پوشش دهند تا از نفوذ رطوبت جلوگیری کند. تمامی این عوامل باعث می شود، قیمت تخته چند لایه بیشتر شود.

غیرقابل اشتعال

به طور کلی، تخته‌ها در مقابل آتش‌سوزی مقاومت زیادی ندارند و نمی‌توان گفت به طور کامل غیرقابل اشتعال هستند. با این حال، برخی از تخته‌های چند لایه، دارای روکش‌های ضدحریق هستند که این ویژگی باعث شده، پلای وود ضد حریق گران تر باشد. این نوع تخته، برای عایقکاری کف ساختمان‌ها، سردخانه‌ها، سقف کوره‌ها، کانال‌های صنعتی و داکت‌های تاسیساتی استفاده می‌شود.

میزان انعطاف

word image 222288 3 - چه عواملی در تعیین قیمت تخته چندلایی موثر هستند؟ - پلای وود

اگر قرار باشد از این نوع تخته‌ها برای قسمت‌هایی استفاده کنید که به خمیدگی نیاز دارند، باید به سراغ تخته‌های انعطاف‌پذیر بروید. تخته‌هایی که انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و در زمان قرار دادن میخ و پیچ دچار ترک‌ خوردگی نمی‌شوند، گران تر هستند. برای تهیه این تخته‌ها از چوب‌های نرم مثل سرو و کاج استفاده می‌شود.

نوع چوب

یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت تخته چند لایه، توجه به نوع چوبی است که در آن استفاده شده است. چوب‌های مقاوم مثل راش و بلوط از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و تخته‌های چند لایه‌ای که با این چوب‌ها تهیه می‌شوند، طبیعتاً گران تر هستند.

نوسانات بازار ارز

نوسانات بازار ارز از عواملی است که بر تعیین قیمت این محصول تاثیر ‌گذار است. همچنین وارداتی بودن برخی از محصولات نیز روی قیمت‌ آن‌ها تاثیر دارد. در حال حاضر تخته‌های چند لایه از کشورهایی مثل روسیه، ترکیه، مالزی و چین در بازار ایران عرضه می‌شود.

به طور کلی، اگر به دنبال یک تخته با کیفیت عالی و ماندگار بالا هستید، باید معیار قیمت را حذف کنید و بیشتر روی برند سازنده و کیفیت آن متمرکز شوید. برخی از تخته‌های موجود در بازار ممکن است از ظاهر صاف و صیقلی برخوردار باشند، اما کیفیت آن‌ها همانند محصولات گران قیمت نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع تخته چند لایه و کاربرد هر یک اینجا را کلیک کنید.

خرید تخته چند لایه

word image 222288 4 - چه عواملی در تعیین قیمت تخته چندلایی موثر هستند؟ - پلای وود

شما برای خرید تخته چند لایه باید اطلاعات بالایی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید بسته به بودجه و پروژه خود، پلای وود مناسب را تهیه کنید. اگر اطلاعات کافی در این حوزه دارید و به دنبال مجموعه ای معتبر و با تجربه هستید، ما به شما گروه بازرگانی مدحت وود را معرفی می کنیم. این مجموعه از جمله شرکت‌های واردکننده تخته‌های چندلایه از کشورهایی مثل مالزی، چین، روسیه و ترکیه است. برای مشاهده محصولات این شرکت و خرید تخته چند لایه می‌توانید به سایت این مجموعه به نشانی https://medhatwood.com/ مراجعه نمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.