×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

وحیدی وزیر کشور - در اغتشاشات، مشکل بزرگی که جوانان داشتند، قطع ارتباط معنوی با خدا بود - اغتشاشات

ایسنا نوشت: احمد وحیدی وزیر کشور پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه (۶بهمن‌ماه) در بیست‌ونهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز، مدرسه، دانشکاه، خانواده و معلمان آینده» که در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه مهم‌ترین عامل ما برای ساختن جامعۀ برتر و جامعۀ اسلامی، توسعه و ترویج و همگانی شدن نماز است، اظهار کرد: با نگاهی به اغتشاشات اخیر متوجه می‌شوید مشکل بزرگی که جوانان داشتند، قطع ارتباط معنوی با خدا، هجمه دشمن، ترویج فرهنگ منحط غربی و نیز بی‌هویت‌سازی بود، لذا هر جایی که آثار کمبود نماز و ارتباط با خدا را می‌بنیم، شاهد چالش‌هایی هستیم.

وی با بیان اینکه نماز هم وسیله و هم راه و مقصد است، خاطرنشان کرد: امر نماز باید در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی ما جدی گرفته شود. این نهضتی که ستاد اقامۀ نماز پیش گرفته است، ثمرات بزرگی به همراه دارد. همگان مکلفیم در ترویج نماز اقدام کنیم که اگر انجام ندهیم در پیشگاه خداوند مؤاخذه می‌شویم.

وزیر کشور تاکید کرد: در زمانه‌ای هستیم که دشمن علیه ما بسیج شده و دین‌ستیزی را پیشۀ راه خود کرده است. نمونه‌اش همان نشریۀ معلوم‌الحال فرانسوی است. در چنین شرایطی با چه ابزاری بهتر از معنویت و نماز می‌توانیم به تقابل با دشمن بپردازیم؟ با چه گفتاری و با چه رفتاری و چه روش‌هایی می‌توانیم به تبلیغ امر نماز بپردازیم؟ اصولاً کار فرهنگی با چه روش و ادبیاتی باید انجام شود؟ دربارۀ اینها باید فکر کنیم.

وحیدی دربارۀ چالش مساجد کشور و وضعیت برخی از آنها گفت: تعداد قابل توجهی از مساجد ما امام جماعت ندارد و ‌متاسفانه عادت کردیم در مسجد را می‌بندیم؛ یعنی با عادت‌ها و رویه‌هایی مواجهیم که معلوم نیست از کجا نشأت گرفته است.

وی افزود: استانداران و بخشداران و همگان مکلفند به ترویج نماز اقدام کنند. البته کاری که برعهدۀ ما قرار گرفته این است که امام جماعت محل استقرار می‌خواهد که این را باید حل کنیم. یعنی زمینۀ استقرار امام جماعت را فراهم کنیم تا نماز در مسجد برگزار شود. این مسئله را از روستاها و شهرها تا هر نقطۀ دیگری پیگیری می‌کنیم. هر کدام از مؤمنان احساس کردند در مجموعه‌ای نسبت به نماز کوتاهی می‌کنند، به ما گزارش کنند و بدانید که ملاک ارزیابی ما در پذیرش مسئولیت‌ها امر نماز است.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.