×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

نهال ها را به فاصله 24 تا 30 اینچ (61 تا 76 سانتی متر) از هم بکارید، تا عمق ریشه. بادمجان ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که فضایی برای پخش و رشد داشته باشند. با این روش بادمجان های قلمی می توان تولید کرد و چون قیمت بادمجان قلمی صادراتی بسیار گران می باشد می توان درآمد خوبی در این زمینه بدست آورد.

در ادامه باید گفت سوراخ هایی را کمی بزرگتر از ریشه نهال های خود حفر کنید، با فاصله 24 تا 30 اینچ (61 تا 76 سانتی متر) در همه جهات. نهال ها را به آرامی در سوراخ ها قرار دهید و فضای اطراف ریشه آنها را با خاک پر کنید.

مواد مالچ را در اطراف پایه گیاهان خود قرار دهید. مالچ پاشی به جلوگیری از رشد علف های هرز کمک می کند و گیاهان شما را گرم نگه می دارد. کاه، کمپوست و برش چمن انتخاب های خوبی برای مواد مالچ طبیعی هستند. آنها را در اطراف پایه نهال بادمجان خود در یک لایه ضخیم پخش کنید.

حتماً از چمن زنی استفاده کنید، زیرا مواد شیمیایی و کودها ممکن است به گیاهان شما آسیب برسانند. حداقل 1 اینچ (2.5 سانتی متر) مالچ را برای محافظت از گیاهان خود بپوشانید.

گیاهان خود را در چنگال قرار دهید تا در حین رشد آنها را نگه دارید. از چوب های بامبو یا سایر چوب های مناسب برای نگه داشتن گیاهان خود استفاده کنید. پایه ها را در فاصله 1-2 اینچ (2.5-5.1 سانتی متر) از هر نهال در خاک قرار دهید. همانطور که گیاهان رشد می کنند، آنها به پایه ها تکیه می دهند و هیچ گونه مزاحمتی برای گیاهان اطراف ایجاد نمی کنند.

پس از کاشت نهال‌ها فوراً پایه‌ها را وارد کنید تا بعداً خاک را مختل نکنید.

word image 222995 1 - راهنمای کاشت نهال بادمجان -

مراقبت از بادمجان در برابر آفات

هر گونه سوسک ککی را که روی برگ گیاهان پیدا کردید بردارید. سوسک های کک حشرات ریز سیاه رنگی هستند که از برگ های گیاه تغذیه می کنند و می توانند به محصولات بادمجان آسیب برسانند. برگ های بالایی و پایینی بادمجان ها را از نظر وجود این حشرات بررسی کنید و با دست آنها را جدا کنید. اشکالات را از بین ببرید تا از بازگشت یا تکثیر آنها جلوگیری کنید. این مراقبت ها در سایر گیاهان مانند کدو نیز لازم است و به همین دلیل قیمت کدو قلمی نیز گاهی اوقات افزایش چشمگیری پیدا می کند.

اگر در طول فصل رشد با سوسک های کک غرق شدید، گیاهان خود را از بین ببرید و خاک را در بهار کشت کنید تا لاروهایی که ممکن است در آنجا باقی بمانند را از بین ببرید.

برای محافظت از بادمجان های خود از روکش های ردیفی استفاده کنید. روکش ردیف برای محافظت از بادمجان ها در برابر سرما، بیماری و حشرات عالی است. روکش های ردیفی قطعات درازی از مواد مشبک هستند که گیاهان را می پوشانند و از آنها محافظت می کنند. روکش های ردیفی را روی بادمجان ها بگذارید و لبه های هر طرف را تا کنید. از یک پتک لاستیکی برای کوبیدن میخ های باغچه از طریق لبه های تا شده مواد برای محکم کردن آن استفاده کنید.

word image 222995 2 1 - راهنمای کاشت نهال بادمجان -

اصول صحیح آبیاری گیاه بادمجان

هفته ای یکبار بادمجان ها را کاملا آب کنید. برای رشد، بادمجان حداقل به 1 اینچ (2.5 سانتی متر) آب در هفته نیاز دارد. به جای چند جلسه آبیاری کوتاه مدت یک بار آبیاری هفتگی و فشرده را هدف قرار دهید. آبیاری مکرر باعث تقویت ریشه های کم عمق می شود که می تواند دوام بادمجان های شما را به خطر بیندازد. جالب است بدانید لیست قیمت سیر در سال 1401 افزایش داشته است که حاکی از ان است که به دلیل ابیاری نامناسب بخشی از این نوع محصولات کشاورزی دچار خرابی شده است.

برای آب دادن به بادمجان ها، پوشش های ردیف را بلند کنید و زمانی که زمان برداشت فرا رسید، آنها را کاملا جدا کنید.

بادمجان ها را 16-24 هفته پس از کاشت زمانی که پوست آنها براق است برداشت کنید. برنامه کاشت خود را از روزی که برای اولین بار بذر بادمجان را کاشتید پیگیری کنید. در 16 هفته، شروع به بررسی محصولات بادمجان خود کنید تا ببینید آیا آنها برای برداشت آماده هستند یا خیر. وقتی پوست براق شد، بادمجان ها را در نزدیکی ساقه با قیچی هرس تیز ببرید.

word image 222995 3 - راهنمای کاشت نهال بادمجان -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.