جمعه, 4 خرداد 1403 Friday, 24 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41817 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2385×
لزوم افزایش همکاری‌های تجاری بین ایران و ارمنستان
  • 12 آبان 1395 ساعت: 17:43
  • شناسه : 22768
    0

    سفیر ارمنستان در ایران بر لزوم افزایش همکاری‌های تجاری بین ایران و ارمنستان تأکید کرد و گفت: می‌توانیم در کنار یکدیگر واسطه تجاری برای کشورهای دیگر باشیم. به گزارش بامردم توماس آرتاشس تومانیان بعد از ظهر امروز در جلسه اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای نمایندگان […]

    پ
    پ

    سفیر ارمنستان در ایران بر لزوم افزایش همکاری‌های تجاری بین ایران و ارمنستان تأکید کرد و گفت: می‌توانیم در کنار یکدیگر واسطه تجاری برای کشورهای دیگر باشیم.


    به گزارش بامردم توماس آرتاشس تومانیان بعد از ظهر امروز در جلسه اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای نمایندگان این اتاق اظهار کرد: برای گفت‌وگوهای رو در رو ارزش قائل هستیم.

    سفیر ارمنستان در ایران با اشاره به اینکه از نظر فرهنگی و تاریخی با ایران نزدیک هستیم، تصریح کرد: می‌توانیم در کنار یکدیگر واسطه تجاری برای کشورهای دیگر باشیم.

    وی با اشاره به اینکه نیاز به واسطه نداریم، افزود: پنج کشور حاشیه خزر بازار مشترک دارند که بین آنها عوارض و مالیات معنی ندارد.

    photo_2016-11-07_17-32-55

    آرتاشس تومانیان ادامه داد: ارمنستان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرارداد دارد و قرارداد مشابه با آمریکا داریم و برخی زمینه‌های تجاری در کشور ما پیشرفته است.

    وی زمینه آی‌.تی را در حد استانداردهای بین‌المللی در ارمنستان دانست و گفت: نظام بیمه‌ای و بانکی در حد استانداردهای بین‌المللی است.

    سفیر ارمنستان در ایران جواهرسازی در این کشور را توسعه‌یافته خواند و خاطرنشان کرد: ارمنستان در تمام زمینه‌ها از جمله محورهای اقتصادی توسعه‌یافته است.

    وی منابع ارمنستان را غنی دانست و یادآور شد: شناسایی ظرفیت‌های دو کشور ایران و ارمنستان ضروری است.

    آرتاشس تومانیان با بیان اینکه هزاران سال در کنار ایران هستیم، گفت: همدیگر را خوب نمی‌شناسیم و آمار تجارت دو کشور بسیار پایین است.

    وی جایگاه اتاق بازرگانی گیلان را مهم خواند و یادآور شد: آمادگی برگزاری نمایشگاه و همه نوع همکاری را داریم.

    photo_2016-11-07_17-33-13

    ضرورت تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق‌های گیلان و ارمنستان

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور خواستار تشکیل کار گروه مشترک بین این استان و ارمنستان شد.

    هادی تیز‌هوش تابان خواستار حضور هیأت تجاری اتاق ارمنستان به گیلان برای تشکیل کارگروه مشترک شد.

    وی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه مشترک می‌توانیم به توسعه تجارت دو کشور کمک کنیم.

    رئیس اتاق بازرگانی گیلان تعداد اعضای این اتاق را یک‌هزار و 200 نفر عنوان کرد و گفت: حجم مبادلات دو کشور پایین است اما در نیمه نخست سال جاری با رشد مواجه شدیم.

    وی با اشاره به مرکز تجاری ایرانیان در ارمنستان خاطرنشان کرد: این مرکز می‌تواند به توسعه تجارت دو کشور همکاری کند و اکنون سرای تجاری در آستراخان در حال احداث است.

    photo_2016-11-07_17-33-06


    انتشاردهنده :وحید طاهری

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.