×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

۵.9 ریشتری خوی 5 - زلزله ۵.۹ ریشتری در هوای برفی خوی|تخریب منازل و اعلام وضعیت قرمز + تصاویر - زلزله

تسنیم نوشت: مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: امروز شنبه زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ساعت 21 و 44 دقیقه شهرستان خوی را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق 7 کیلومتری زمین به وقوع پیوست و ارومیه و چند شهرستان دیگر هم احساس شد.

مصدومان زلزله امشب خوی زیاد است

(ساعت: 23:25) مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تمام بیمارستان های شهرستان های معین خوی با دستور استاندار آذربایجان غربی از جمله ارومیه، سلماس و چایپاره در حالت آماده باش هستند.

امیرعباس جعفری افزود: همچنین بیمارستان های استان های آذربایجان شرقی ، اردبیل و زنجان آماده باش هستند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: پس از وقوع زلزله، بلافاصله تیم های ارزیاب به خوی اعزام شدند و تیم های خدمات رسان هم در حال امدادرسانی هستند.

جعفری اظهار کرد: بارش نزولات آسمانی هم در خوی شروع شده ولی از مردم می خواهیم‌ که خونسردی خود را حفظ کنند.

۵.9 ریشتری خوی 1 - زلزله ۵.۹ ریشتری در هوای برفی خوی|تخریب منازل و اعلام وضعیت قرمز + تصاویر - زلزله

آماده باش یگان‌های مقابله با بلایای طبیعی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش

امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا گفت: به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی دستور آماده‌باش به تمام یگان‌های تابعه قرارگاه شمال‌غرب صادر شد.

وی افزود: تیپ 264 سلماس، تیپ 321 مرند و گروه 433 مهندسی شهید آبشناسان قوشچی که دارای ادوات سنگین مقابله با بلیات طبیعی هستند به صورت آماده‌باش درآمده و در صورت نیاز آماده اعزام به مناطق آسیب دیده از زلزله هستند.

امیر حاجیلو عنوان کرد: در ساعات اولیه حادثه فرماندهان تیپ‌های نزدیک به منطقه، کارشناسان عمرانی و تاسیسات و بهداشت و درمان به منطقه اعزام شده‌اند.

اعلام وضعیت قرمز و اعزام تیم‌های واکنش سریع از 5 استان مجاور

(ساعت: 23:00 ) سازمان امداد و نجات وضعیت قرمز اعلام کرد و تیم‌های واکنش سریع جمعیت‌های هلال احمر آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و قزوین به شهرستان خوی در آذربایجان غربی اعزام شدند و اقلام امدادی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان برای پشتیبانی از هلال احمر آذربایجان غربی در حال خروج از انبار و اعزام به منطقه زلزله زده هستند.

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر تسریع در امدادرسانی مناطق زلزله خوی

معاون اول رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت زلزله خوی را پیگیری کرد.

 محمد مخبر در این تماس‌ها، امدادرسانی سریع و رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی در ساعات اولیه را ضروری دانست و بر بسیج همه نیروها و امکانات برای کمک به زلزله زدگان تاکید کرد.

معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز گزارش‌های اولیه‌ای از ارزیابی وضعیت منطقه و نحوه امدادرسانی ارائه کردند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان این ارتباط تلفنی ارائه گزارش‌های تکمیلی و مستمر را در ساعات آتی خواستار شد و بر آمادگی کامل برای پشتیبانی از عملیات امدادی در منطقه در صورت نیاز خبر داد.

زلزله مدارس خوی را غیرحضوری کرد

روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اعلام کرد: به جهت وقوع زمین‌لرزه خوی در روز شنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه‌های نسبتاً شدید، آموزش در مدارس این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی) در روز یکشنبه 9 بهمن 1401 به صورت مجازی است.

۵.9 ریشتری خوی 3 - زلزله ۵.۹ ریشتری در هوای برفی خوی|تخریب منازل و اعلام وضعیت قرمز + تصاویر - زلزله

تخریب منازل در روستاها بالا است

بر اساس گزارش خبرنگار تسنیم از آخرین وضعیت زلزله بزرگ امشب استان آذربایجان غربی، تخریب منازل در روستاها بالا است. و بیشترین آسیب نیز به روستاهای منطقه ایواوغلی وارد شده و برخی از منازل نیز فرو ریخته است. همچنین برق بخشی از خوی قطع شده است.

در سطح شهر خوی نیز مردم وحشت‌زده در خیابان‌ها به سر می‌برند و ساختمان های متعددی تخریب شده است.

پس لرزه های زمین لرزه خوی با فاصله چند دقیقه ادامه دارد.این پس لرزه با شدت سه ریشتر به وقوع می پیوندند.

14011108225312387269218210 - زلزله ۵.۹ ریشتری در هوای برفی خوی|تخریب منازل و اعلام وضعیت قرمز + تصاویر - زلزله

مدیرکل بحران استان آذربایجان غربی گفت: تمام گروه های امداد و نجات با دستور استاندار برای ارائه خدمت به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه دمای هوا در شهرستان خوی پایین است و بارش برف نیز از چند ساعت گذشته آغاز شده است تصریح کرد: تلاش ما این است که بهترین خدمات را به مردم دهیم و در کنار این عزیزان هستیم. درخواست ما از شهروندان خوی این است خونسردی خود را حفظ کنند.

در بخشی از شهر خوی و روستاها برق قطع شده که ماموران اداره برق در حال فعالیت برای اتصال آن هستند.

اعزام 4 آمبولانس از تبریز و ارومیه به خوی

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: پس از وقوع زمین‌لرزه بلافاصله اورژانس خوی در آماده باش قرار گرفت. و با توجه به ترک خوردگی در دیواره های بیمارستان خوی و احتمال افزایش تخریب منازل سه دستگاه آمبولانس از تبریز و چهار دستگاه آمبولانس دیگر نیز  از ارومیه به منطقه اعزام شدند.

اعزام 4 تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده

حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: پس از وقوع زمین لرزه بلافاصله چهار تیم‌ ارزیاب برای بررسی وضعیت میزان خسارت به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و تمام پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

نماینده یکی از گروه‌های جهادی مستقر در مناطق زلزله زده خوی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: زمین لرزه امشب سبب ایجاد رعب و وحشت ساکنان شد و منازلی که در زلزله 28 دی 1401 آسیب دیده بودند تخریب آن بیشتر شد.

14011108225042543269218110 - زلزله ۵.۹ ریشتری در هوای برفی خوی|تخریب منازل و اعلام وضعیت قرمز + تصاویر - زلزله

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: 5.9
محل وقوع: استان آذربایجان غربی – حوالی خوی
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1401/11/08   21:44:44
طول جغرافیایی: 44.90
عرض جغرافیایی: 38.59
عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
6 کیلومتری خوی (آذربایجان غربی)
30 کیلومتری ایواوغلی (آذربایجان غربی)
35 کیلومتری قره ضیاالدین (آذربایجان غربی)

نزدیکترین مراکز استان:
117 کیلومتری ارومیه
134 کیلومتری تبریز

مرکز لرزه‌نگاری کشوری

انتهای پیام/ن

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.