شنبه, 29 اردیبهشت 1403 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41734 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2383×
افزایش 5 برابری درآمد چایکاران/ درآمد امسال چایکاران به 234 میلیارد تومان افزایش یافته
  • 22 آبان 1395 ساعت: 9:31
  • شناسه : 23211
    0

    رئیس سازمان چای کشور گفت: خوشبختانه درآمد چایکاران امسال به 234 میلیارد تومان افزایش یافته است. این در حالیست که پنج سال گذشته درآمد یک سال چایکاران 45 میلیارد تومان بوده است. به گزارش «بامردم»، محمدولی روزبهان در جلسه بررسی آخرین وضعیت تولید چای و مشکلات چایکاران فومن و شفت که در فرمانداری فومن برگزار […]

    پ
    پ

    دکتر محمدولی روزبهان (8)

    رئیس سازمان چای کشور گفت: خوشبختانه درآمد چایکاران امسال به 234 میلیارد تومان افزایش یافته است. این در حالیست که پنج سال گذشته درآمد یک سال چایکاران 45 میلیارد تومان بوده است.

    به گزارش «بامردم»، محمدولی روزبهان در جلسه بررسی آخرین وضعیت تولید چای و مشکلات چایکاران فومن و شفت که در فرمانداری فومن برگزار شد، با بیان اینکه دولت علی‌رغم مشکلات فراوان تسهیلات خوب و به موقعی را در حوزه چای و چایکاری تزریق کرده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر درآمد چایکاران پنج برابر شده است.

    وی با بیان اینکه از ابتدای سال 95 تاکنون صد و 63 میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده است، افزود: ارزش کل برگ‌های چای در سال گذشته صد و 36میلیارد تومان بوده است. در شهرستان فومن نیز از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ده میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده است.

    روزبهان به علل کاهش درآمد چایکاران اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این حوزه پایین بودن درآمد چایکاران به علت کاهش میانگین سطح زیرکشت و افزایش فروش اراضی چای است. میزان برداشت محصول چای نیز به دو دلیل هرس نکردن با توجه به نداشتن مقدار زیاد زمین و آبیاری نکردن، کاهش یافته است.

    وی نقش آبیاری را در بهبود کیفیت و افزایش محصول مهم خواند و عنوان کرد: توسعه بحث آبیاری و به‌زراعی در حوزه چای نیز از برنامه‌های امسال این سازمان است. امسال بودجه 20 میلیاردی در خصوص به‌زراعی پیش‌بینی شده است. چایکاری که نسبت به هرس کف‌بُر اقدام کند شش میلیون تومان تسهیلات با دو سال تنفس بدون بهره پرداخت می‌شود.

    روزبهان به پرداخت وام و تسهیلات به کارخانجات چای با هدف بهبود سیستم سوخت و دستگاه‌های مجهز در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار است که وامی با کارمزد چهار درصد از منابع بانکی با دو سال تنفس توسط این سازمان پرداخت خواهد شد.

    وی به کیفیت بالای چای فومن اشاره کرد و گفت: حمایت‌های دولت از صنعت چای و چایکاران قابل توجه است پرداخت وام به‌زراعی و تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای صنعت و پرداخت قدر و سهم کشاورزان از جمله این حمایت‌ها است.

    روزبهان به افزایش درآمد سالانه چایکاران اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه درآمد چایکاران امسال به 234 میلیارد تومان افزایش یافته است. این در حالیست که پنج سال گذشته درآمد یک سال چایکاران 45 میلیارد تومان بوده است.

    رئیس سازمان چای کشور در پایان اظهار کرد: میزان تولید چای خشک کشور از 14 هزار و 600تن در سال 93 و 16هزار تن در سال 92به 31هزار تن رسیده است.

    در ادامه حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از چایکاران حائز اهمیت است، اظهار کرد: حمایت از کارخانجات نیز در کنار حمایت از چایکاران دارای اهمیت است.

     وی با بیان اینکه ذائقه مصرف چای ایرانی‌ها به سمت چای خارجی رفته است، افزود: تمام دغدغه‌ها تغییر ذائقه ایرانیان به مصرف چای ایرانی است تا مجدداً چای ایرانی حرف نخست را بزند.

    حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه کنترل واردات چای از سیاست‌های سازمان برای دست‌یابی به این مهم بوده است، خاطرنشان کرد: مطلوب است در جهت حمایت، چایکاران دو منطقه شفت و فومن از هم تفکیک نشوند. این دو منطقه نیازمند نگاه عامیانه مسئولین است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات بسیاری از چایکاران نسبت به سال گذشته پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: میزان مطالبات شهرستان شفت چهار میلیارد و فومن نیز هفت میلیارد تومان بوده است.

    نماینده مردم فومن و شفت در پایان متذکر شد: پرداخت به موقع مطالبات می‌تواند باعث ایجاد رونق در صنعت چای و رضایت چایکاران می‌شود.

    میرشمس مومنی‌زاده فرماندار فومن به مسائل مربوط به کارخانجات و مطالبات چایکاران شهرستان فومن و شفت اشاره و اظهار کرد: با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کشاورزان می‌توان صنعت چای را رونق بخشید.


     منبع: ایسنا/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.