×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

بنا به دلایل مختلف و با چندین مدل متفاوت می‌توان بازسازی خانه را انجام داد، اما نکته‌ای که در بازسازی ساختمان با هر شرایط و کاربری‌ای مهم است، تهیه یک نقشه راه درست است که اهداف کلی را مشخص کرده و دورنمایی مناسب از نتیجه کار ارائه دهد. تمامی کار‌های انجام شده در یک ساختمان مربوط به تعمیرات و بازسازی مسکونی یا اداری، با هدف بهینه کردن مکان مورد نظر انجام می‌شود و نقشه راه بازسازی ساختمان هم باید توسط یک مرکز دکوراسیون داخلی در تهران مجرب تهیه شود و مواردی مثل اهداف بازسازی، مدل‌های بازسازی، روش‌های مناسب برای تعمیرات و بازسازی ساختمان، برآورد زمان و همین‌طور برآورد هزینه‌های بازسازی را شامل شود.

word image 232266 1 - به چند مدل میشه بازسازی خانه رو انجام داد؟ -

بازسازی ساختمان با چه اهدافی انجام می‌شود؟

• زیباسازی
• افزایش طول عمر ساختمان
• ایمن‌سازی ساختمان با تعمیر تأسیسات حساس
• تغییر کاربری
• تغییر نقشه
• زیباسازی نما
• بازسازی حیاط و فضا‌های بیرونی

با چه مدل‌های متداولی می‌توان بازسازی خانه را انجام داد؟

۱- مدل بازسازی مدرن

بیشترین تقاضا برای تعمیرات و بازسازی ساختمان، مربوط به مدل بازسازی مدرن می‌شود. بیشتر افراد دوست دارند ظاهر فرسوده یا قدیمی مکان‌های مسکونی یا شغلی خود را به شکل امروزی‌تری بازسازی کنند و معتبرترین مراکز ارائه دهنده خدمات بازسازی و طراحی دکوراسیون هم خدمات خوبی در این زمینه ارائه می‌دهند. مدل بازسازی مدرن در بازسازی آپارتمان در هر دو جنبه نما یا فضای داخلی بیشترین کاربرد را دارد، اما از خدمات متنوع این مدل در موارد دیگری هم مثل تعمیرات جزئی، بازسازی ویلا شمال و… می‌توان استفاده کرد.

۲- مدل بازسازی کلاسیک

مرمت بنا و ساختمان‌های قدیمی‌تر که ارزش تاریخی دارند، همین‌طور بازسازی ساختمان‌های قدیمی که ارزش معنوی دارند، بر اساس مدل بازسازی کلاسیک انجام می‌شود که اصول کلی آن حفظ نماد‌های قدیمی، ایمن‌سازی و گاهی هم تغییر کاربری ساختمان است. هزینه طراحی و بازسازی ساختمان معمولاً در این مدل به دلیل حساسیت بالا و نیاز به دانش و تخصص مرمت بنا نسبت به سایر مدل‌های بازسازی ساختمان بالاتر است.

۳- مدل بازسازی ترکیبی

بازسازی مسکونی، بازسازی اداری یا هر نوع خدمات مربوط به تعمیرات و بازسازی را می‌توان با ترکیب مدل بازسازی مدرن و کلاسیک انجام داد. در این مدل حفظ برخی عناصر اصیل یا قابل تعمیر شدن در طراحی قدیمی مهم انگاشته می‌شود و به همین میزان هم اضافه شدن الگو‌ها و امکانات مدرن به ساختمان و با هدف بهتر کردن شرایط زندگی، ضروری است.

۴- ساده‌سازی و بهینه کردن در بازسازی ساختمان

بیشتر موارد مربوط به تعمیرات و بازسازی ساختمان بر اساس تغییر نقشه و تغییر کاربری، با هدف ساده‌سازی مکان‌ها انجام می‌شود. ساده‌سازی در بازسازی ساختمان با انجام اقداماتی مثل برداشتن تیغه‌ها، اضافه کردن یا برداشتن پنجره و… مکان را برای اعمال دایره گسترده‌تری از مدل‌های بازسازی آماده می‌کند.

تفاوت بازسازی خانه، تعمیر خانه و نوسازی خانه چیه؟

بسیاری از ساختمان‌ها و منازل قدیمی به بازسازی نیاز دارند، باتوجه به شرایط ساختمان گاهی باید به بازسازی و گاهی به نوسازی آن اقدام کرد. تفاوت سازی خانه با نوسازی چیست. شاید شما تصور کنید که تفاوتی میان بازسازی ساختمان و نوسازی آن وجود ندارد در حالی که این دو از لحاظ فنی با هم متفاوت می‌باشند. بازسازی ساختمان به معنای انجام کارهای فنی برای زنده کردن و افزایش عمر ساختمان می‌باشد.در بازسازی ساختمان های قدیمی فرد تلاش می‌کند که با اقدامات فنی، عمر ساختمان را افزایش دهد و بتواند از آن برای زندگی و یا راه‌اندازی کسب‌وکار استفاده نماید. علاوه بر ساختمان‌های قدیمی گاهی لازم است که به بازسازی و بازسازی ساختمان تهران نیز اقدام نمایید چراکه برخی را قسمت‌های آپارتمان با مشکل مواجه شده‌اندکه بایدآن‌ها را مرمت و بازسازی کرد‌. در ادامه درباره بازسازی ساختمان تهران با شما صحبت خواهیم کرد.

https://my.mohtava.marketing/storage/images/467/166006283037.jpg

تفاوت بازسازی مسکونی با نوسازی

هدف از تعمیرات و بازسازی ساختمان، تقویت ساختار ساختمان، برطرف کردن مشکلات تاسیسات ساختمانی، تعمیر کف ساختمان، مرمت و بازسازی نمای بیرونی آپارتمان، تعمیر ساختار قدیمی منزل و.. می‌باشد. معمولا پس از پایان تعمیرات و بازسازی ساختمان، انرژی کمتری هدر می‌رود. اگر منزل شما زیربنا و پایه‌های محکمی دارد بهتر است آن را بازسازی کنید. اما نوسازی به معنای نو کردن آپارتمان است یعنی باید سازه‌های جدیدی جایگزین سازه‌های قدیمی شوند. اگر ساختار کلی ساختمان شما هیچ مشکلی ندارد می‌توانید از اصطلاح نوسازی استفاده کنید. در نوسازی ساختمان، موارد و عناصر جدیدی به آن اضافه می‌شوند. رایج‌ترین اقدامات نوسازی آپارتمان عبارتند از: تغییر در پوشش کف، تعویض دستگیره‌ها، تعویض و یا نصب شیرآلات جدید، تغییر دادن سرویس بهداشتی، ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه، تعویض کابینت آشپزخانه، نصب سقف کاذب، نصب کاغذ دیواری، ایجاد کارایی برای قسمت‌هایی از خانه که بدون استفاده بوده‌اند.

تفاوت هزینه‌ طراحی و بازسازی ساختمان با نوسازی آن

هزینه بازسازی آپارتمان بیشتر از نوسازی است چراکه در بازسازی باید تغییرات زیاد و پیچیده‌ای را انجام دهید. در بازسازی باید به مرمت پایه‌های ساختمان اقدام کرد این در حالی است که در نوسازی ساختمان اساس و پایه منزل مشکلی نداشته و فقط تغییراتی در اجرای داخلی به وجود می‌آید.

چجوری بفهمم کجاهای خونه رو باید بازسازی کنم ؟

شاید تا الان چندین بار به فکر تعمیرات و بازسازی ساختمان خود افتاده باشید ولی اصلا ندانید که باید از کجا شروع کنید و یا اطلاعی درباره هزینه طراحی و بازسازی ساختمان نداشته باشید. قبل از انجام هر کاری باید برای بازسازی آن برنامه دقیق و درستی داشته باشید. اگر برای اقدامات مربوط به بازسازی آپارتمان برنامه درستی داشته باشید می‌توانید هزینه‌ها را به راحتی کنترل نمایید. در بازسازی ساختمان در شهر تهران اسکلت اصلی و پایه ساختمان عوض نخواهد شد و فقط بخش‌هایی از منزل که به تعمیر نیاز دارند، بازسازی می‌شوند.

https://my.mohtava.marketing/storage/images/467/166014729451.jpg

تعمیرات و بازسازی مسکونی

در بازسازی ساختمان باید به انجام کارهایی مثل تخریب و یا ساخت دیوار، عایق‌کاری، نقاشی، سنگ‌کاری، کاشی‌کاری، برقکاری، سیم‌کشی، لوله‌کشی، تعویض و یا نصب درب و پنجره اقدام کرد. اگر بخواهیم به سوال چجوری بفهمم کجاهای خونه رو باید بازسازی کنم پاسخ دهیم، باید بگوییم که ابتدا باید سلیقه و نظر شخصی خود را در نظر بگیرید، اگر از منزل خود راضی نیستید بهتر است به این فکر کنید که چه نوع دکوراسیون و چه منزلی را برای زندگی کردن می‌پسندید اما اگر برخی از قسمت‌های آپارتمان دارای مشکلات زیربنایی و… است باید به تعمیر آن اقدام نمایید. سپس باتوجه به سلیقه خود و همچنین بودجه مورد نظر برنامه مناسبی را برای بازسازی مسکونی تعیین کنید.

اگر منزل شما دارای تیغه و دیواری اضافی بوده می‌توانید با برداشتن آن فضا مورد نظر را بزرگ‌تر کنید. سیم‌کشی، لوله‌کشی برخی از واحد‌های مسکونی به علت قدیمی بودن آپارتمان مشکلاتی دارد که شما می‌توانید با کمک برقکار و لوله‌کش این مشکلات را حل نمایید. پس از مشخص کردن مشکلات ساختمان، نوبت به تعیین مدت زمان بازسازی است. هرچقدر مشکلات ساختمان شما بیشتر باید بودجه و زمان بیشتری را برای بازسازی ساختمان‌های قدیمی اختصاص دهید. ممکن است پس از تخریب دیوار و… با مشکلات جدیدتری روبه‌رو شوید در این صورت مجبور هستید هزینه و زمان بیشتری را صرف تعمیر و بازسازی ساختمان کنید. اگر از فردی باتجربه و کاربلد در زمینه بازسازی ویلا شمال کمک می‌گیرید، به توصیه‌های او توجه کنید تا بدون هیچ مشکلی کارهای بازسازی را به اتمام برسانید.

بازسازی ساختمان با برنامه‌ریزی درست

در این مقاله درباره چجوری بفهمم کجاهای خومه رو باید بازسازی کنم ؟ با شما صحبت کردیم. اگر قصد ساخت ویلا شمال و یا بازسازی آن را دارید تمامی مشکلات را یادداشت کنید و سپس مرحله به مرحله به تعمیر آن‌ها اقدام نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.