×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

 سیستم VRF

وی آر اف (VRF) نوعی سیستم تهویه مطبوع است که در طراحی و ساخت آن از جدیدترین تکنولوژی استفاده شده است. در این سیستم بر خلاف کولر گازی یک یونیت خارجی می تواند به چندین یونیت داخلی متصل باشد. یونیت خارجی دستگاه از بخش هایی چون کمپرسور، موتور الکتریکی، شیر انبساط الکترونیک، شاسی، کندانسور و فن، بدنه تشکیل شده است. در اصطلاح به یونیت خارجی کندانسور نیز گفته می شود که محل قرار گیری واحد کندانسور به طور معمول در جایی بیرون از فضای داخلی ساختمان مانند پشت بام  و یا حیاط است. یونیت داخلی وی آر اف نیز از فن کویل و فن تشکیل شده است که از نظر نصب و اجرا در سه نوع سقفی، دیواری و یا زمینی طراحی، تولید و در بازار به فروش می رسد. سیستم‌های VRF برخلاف داکت اسپلیت های معمولی که از روش خاموش و روشن کردن استفاده می‌کنند، از موتور سرعت متغیر (اینورتر) و جریان متغیر مبرد برای انجام هر دو فرآیند گرمایش و خنک‌سازی استفاده می‌شود. کمپرسور اینورتر به کار رفته در این سیستم علاوه بر در بر داشتن حداقل بار جزئی سبب صرفه جویی در مصرف برق نیز می گردد.

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد استفاده از جدید ترین تکنولوژی در دستگاه وی آر اف این امکان را برای سیستم به وجود آورده است که به راحتی بتوان عملیات گرمایش و سرمایش را به طور جدا در هر اتاق (یا منطقه) کنترل کرد. حتی می توان در برخی از بخش های مختلف ساختمان گرمایش و سرمایش را هم‌زمان انجام داد. مزیت کمپرسورهای با سرعت متغیر در این است که با استفاده از فن‌آوری VRF انرژی بسیار کمتری را برای گرمایش و سرمایش مصرف می‌کنند و گاهی تا 55٪ در هزینه‌های برق صرفه‌جویی می‌شود. این صرفه‌جویی، بازگشت سریع سرمایه و گرمایش و سرمایش کارآمدتر را به همراه دارد.

images 1675152506 - اوت (AVET) نماینده سیستم های تهویه مطبوع و فن های برند رزنبرگ آلمان -

فن های صنعتی رزنبرگ

فن آکسیال یکی از پر کاربردترین انواع فن های صنعتی به شمار می آید. این هواکش طی عملیات بسیار ساده ای با جا به جایی هوا با فشار کم اقدان به خنک نمودن محیط می کند. این فن با نام دیگر فن محوری نیز در بازار شناخته می شود که دلیل آن هم جابه جایی هوا حول محور پروانه در هواکش محوری می باشد. تعداد پره در کیفیت عملکرد تهویه فن تاثیر مستقیمی دارد، به این صورت که  در فن های با تعداد پره بیشتر، کیفیت تهویه در فن بالاتر خواهد رفت.

این نوع هواکش در انواع متعدد با ابعاد و سایز متنوع تولید می شود که هم کاربرد صنعتی و هم کاربرد تاسیساتی و خانگی دارد. به عنوان مثال علاوه بر استفاده از این فن در بخش های گوناگون ساختمان ها مانند حمام و دستشویی و یا کارخانه ها و کارگاه های صنعتی از برخی انواع آن نیز در بخش های داخلی کامپیوتر ها، یخچال ها و …. نیز می توان استفاده کرد.

جت فن ها نوعی از فن های محوری صنعتی هستند. که در محیط هایی مانند پارکینگ ها و تونل ها که به دلیل بسته بودن هوای اطرافشان نیازمند هوادهی بالا در فضای کم هستند به کار برده می شوند. به کار گیری از پروفیل ویژه در پروانه و همچنین ساختار خاص بدنه هواکش جت فن این امکان را به او می دهد تا با رسیدن به سرعت های دورانی بالا حجم بالای از هوا را با فشار زیاد جا به جا نماید.

images 1675152544 - اوت (AVET) نماینده سیستم های تهویه مطبوع و فن های برند رزنبرگ آلمان -

فن ضد انفجار

فن ضد انفجار نیز نوعی هواکش صنعتی می باشد که در صنایعی که خطر انفجار ناشی از مواد برای آن ها وجود دارد کاربرد دارد. در واقع این هواکش با گاز ها و بخارات و غبار های اشتعال زای خطرناک کمک بزرگی به ایجاد شرایط امن در انواع محیط های صنعتی می کند. یک فن ضد انفجار علاوه بر عملکرد جداسازی و دفع گاز ها و بخارات سمی از محیط توانایی انجام عملکردی مشابه سیستم ها تهویه مطبوع را داشته و می تواند هوای محیط صنعتی را تصفیه و پاک سازی نماید.

شرکت فناوری مانا نوین ویرا (اوت) یکی از فروشندگان به نام در حوزه فروش انواع سیستم های تهویه مطبوع و فن های صنعتی و تاسیساتی و انواع فیلتر اکولوژی برند معتبر رزنبرگ در ایران است از این رو شما می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه به آدرس https://avet-co.com اطلاعات جامعی در خصوص هریک از محصولات برند رزنبرگ آلمان دست یابید. همچنین برای استعلام قیمت انواع محصولات تهویه مطبوع این برند می توانید با شماره تلفن 26806734-021 تماس حاصل فرمایید.

images 1675152662 - اوت (AVET) نماینده سیستم های تهویه مطبوع و فن های برند رزنبرگ آلمان -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.