جمعه, 28 اردیبهشت 1403 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41720 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2382×
القاء تأثیر گذاری بر مدیریت شهری توسط سودجویان و اطلاعیه شهرداری لاهیجان در این خصوص
  • 22 آبان 1395 ساعت: 21:44
  • شناسه : 23248
    0

    بارها دیده شده افرادی سود جو از آب گل‌آلود ماهی گرفته و از فضای به وجود آمده برای پیشبرد اهداف سیاسی، شخصی تبلیغاتی و … خود استفاده می کنند که این سودجویی ها گاها موجب اتلاف زمان و بروز مشکلاتی می شود. اختصاصی بامردم/ علیرضا پرندوش: عصر امروز همچون روزهای گذشته در حال پویش فضای […]

    پ
    پ

    تلگرام

    بارها دیده شده افرادی سود جو از آب گل‌آلود ماهی گرفته و از فضای به وجود آمده برای پیشبرد اهداف سیاسی، شخصی تبلیغاتی و … خود استفاده می کنند که این سودجویی ها گاها موجب اتلاف زمان و بروز مشکلاتی می شود.

    اختصاصی بامردم/ علیرضا پرندوش: عصر امروز همچون روزهای گذشته در حال پویش فضای مجازی و خواندن اخبار و مطالب بودم، چشمم به اطلاعیه ای منتشر شده در کانال رسمی شهرداری لاهیجان افتاد که حکایت از فریب افکار عمومی نسبت به اقدامات انجام شده توسط شهرداری توسط عده ای در فضای مجازی را داشت.

    روابط عمومی شهرداری لاهیجان در این اطلاعیه عنوان کرد:
    «اخیراً در دنیای مجازی گروهی منتسب به برخی از افراد حقیقی مبادرت به تهیه تصاویر از معضلات شهری نموده و پس از رفع آن توسط شهرداری، که بر اساس برنامه ریزی های مدیریت شهری انجام می گیرد، مجدداً تصاویر جدیدی را در کنار تصاویر قبلی منتشر و به نوعی در صدد فریب افکار عمومی و القاء تأثیر گذاری بر مدیریت شهری را دارند. بدینوسیله ضمن ارج نهادن به کلیه نظرات شهروندان و اعلام آمادگی جهت جمع آوری مستقیم موضوعات و معضلات شهری، اعلام میدارد این گونه رفتارها جز فریب افکار عمومی نبوده و تصمیمات مدیریت شهری ارتباطی با موضوعات مطروحه افراد فوق ندارد.
    روابط عمومی شهرداری لاهیجان»

    2016-11-12_21-49-31

    امروزه اهمیت فضای مجازی و تاثیرات آن بر جوامع بر کسی پوشیده نیست، اما آنچه که در این میان مهم است نحوه استفاده صحیح از این فضای به وجود آمده می باشد.

    رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانی اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب دانستند و فرمودند: «فضای مجازی به صورت توامان دارای منافع و مضرات بی شماری است.»

    در چند سال اخیر فضای مجازی آنقدر گسترش یافته که به فاصله چند ثانیه اخبار از سرتاسر جهان مخابره می شوند و متاسفانه این گسترش تکنولوژی موجب بروز مشکلاتی به خصوص در کشورهایی که زمینه فرهنگ سازی درستی از این فضای به وجود آمده را ندارند شده است چرا که افرادی سودجو در این فضا به راحتی با نشر شایعات، اخبار و اطلاعات غیر واقعی و همچنین اطلاعاتی هدفمند زمینه ساز بروز مشکلات فراوانی می شوند.

    در عصر ارتباطات فضای مجازی و ابزار ها و تکنولوژی های مربوط به آن راه های ارتباطی میان مردم، مسئولین، مدیران و … را بسیار آسان کرده است و به راحتی می توان از طریق این فضا با یکدیگر ارتباط برقرار کرد و این یکی از جنبه های مثبتی است که فضای مجازی به وجود آورده است؛ اما آنچه که سبب به وجود آمدن نگرانی ها و جنبه های منفی شده، آزادی بیانی است که هر فرد می تواند در این فضا سخنان و نظرات و … خود را چه درست چه غلط و چه خوب و چه بد منتشر کند.

    بیان مشکلات مربوط به جامعه و یک شهرستان نیز در این فضا می تواند جنبه های مثبت و منفی زیادی را به همراه داشته باشد، شاید عده ای بدون نیت خاص و یا حتی به نیت خدمت به جامعه و شهرستان مشکلات خود و شهروندان را در فضای مجازی مطرح کنند، اما گاها بیان این مشکلات فارغ از این که در فضایی عنوان شده که متاسفانه هنوز در کشورمان به درستی ساماندهی و فرهنگسازی پیرامون آن انجام نشده است، می تواند موجب بروز مشکلات دیگری نیز شود!

    نمی توان خوب یا بد بودن انتشار مشکلات و دغدغه های جامعه در فضای مجازی را قضاوت کرد اما آنچه که مشخص است برای بیان مشکلات راه های درست و تاثیر گذار تری نیز همچون ارتباط با روابط عمومی ها و یا پورتال های ادارات و … ، ارتباط با خبرنگاران و بیان مشکلات به طور صحیح از طریق آنان و ده ها راه ارتباطی دیگر که قطعا تاثیرگذار تر خواهند بود، وجود دارد.

    بارها دیده شده افرادی سود جو در این میان از آب گل‌آلود ماهی گرفته و از فضای به وجود آمده برای پیشبرد اهداف سیاسی، شخصی تبلیغاتی و … خود استفاده می کنند که این سودجویی ها گاها موجب اتلاف زمان و بروز مشکلاتی می شود.

    اخیرا نیز به دلیل نزدیکی به انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان ها و روستا ها، عده ای در واقع به نوعی با مصادره اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری و مسئولین و یا استفاده ابزاری از بیان مشکلات و … سعی در مطرح نمودن خود و سو استفاده از فضای موجود و فریب افکار عمومی دارند.

    البته افرادی نیز بدون منظور و از سوی دلسوزی و خدمت به مردم به نحوی با بیان مشکلاتشان در فضای مجازی خواستار حل آن ها توسط مسئولین می شوند که گاها زمینه ساز سودجویی ها و نظرات غیر کارشناسی عده ای را فراهم می آورند که همانطور که اشاره شد راه های صحیح و تاثیر گذار تری برای بیان مشکلات وجود دارد.

    رسانه خبری تحلیلی با مردم نیز از طریق راه های ارتباطی زیر آمادگی دریافت مشکلات مردمی و بیان و انتقال آن به مسئولین را دارد

    از طریق ایمیل : info@baamardom.ir

    از طریق تلگرام : ۰۹۳۶۵۹۴۲۱۱۳

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.