×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

word image 232508 1 scaled - آموزش تحلیل تکنیکال با نمودار شمعی - ارزدیجیتال

اگر شما یکی تحلیلگر تکنیکال بازار فارکس و یا ارز دیجیتال باشید، قطعا با آموزش تحلیل تکنیکال با نمودار شمعی آشنایی دارید. شاید با خود بگویید که در بازار بوس ایران نمی‌توان نمودار شمعی استفاده کرد. باید به شما بگوییم که به دلیل گپ های قیمتی و دامنه نوسان محدود ممکن است که شما با مشکلاتی مواجه شوید که در اینجا، جای بحث آن نیست. به صورت کلی بخش قابل توجهی از تریگرهای تکنیکال با آموزش نمودارهای شمعی فعال می‌شود. به همین دلیل است که ما قصد داریم، یک بار برای همیشه این موضوعات را به شما آموزش دهیم.

به نقل از سایت ارز دیجیتال VIP؛ استفاده از نمودار شمعی می‌تواند برای شما به عنوان یک تاییده خود عمل کند. استفاده به صورت انحصاری از این نمودار شمعی ممکن است که برای شما اندکی سخت باشد. البته ما به شما چند نکته در مورد اصول کندل شناسی و کندل تایید به شما یاد خواهیم داد. به این نکته توجه داشته باشید که کندل شناسی به عنوان ابزار تخصصی در بازار مالی استفاده می‌شود. اما جای استفاده از آن نیز بسیار مهم است.

کندل استیک‌ چیست؟

کندل استیک‌ (Candlestick) در زبان انگلیسی به معنای شمعدانی است. اگر بخواهیم به ریشه کندل استیک نگاهی داشته باشیم و باید به قاره آسیا سفر کنیم. هر کندل و یا هر واحد از نمودار شمعی از چهار بخش تشکیل شده است. بخش اول آن قیمت باز شدن کندل است، بخش دوم قیمت بسته شدن کندل است. سایه بالایی آن به معنی بالاترین قیمت ثبت شده کندل می‌باشد. سایه پایینی آن نیز به معنی پایین ترین قیمت ثبت شده کندل می باشد. رنگ کندل نشان دهنده مثبت و یا منفی بودن است. به عنوان مثال کندل سبز را معمولا به عنوان کندل صعودی می شناسند.

کندل قرمز را به عنوان کندل نزولی می شناسند. برخی کندل تو خالی را کندل مثبت می دانند و برخی دیگر کندل تو پر را نماد کندل منفی می دانند. اما نکته بسیار مهم در این است که شما در زمان تنظیم بخش های مختلف یک چارت می توانید. این موضوع را پیگیری کنید. اگر شما نیم نگاه به تصویر پایین داشته باشید، به صورت کلی کندل های صعودی و نزولی را درک خواهید کرد. در صورتی که در مورد هر بخش از آن نیز سوال و یا چالشی داشتید، در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. ما نیز در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم داد.

word image 232508 2 - آموزش تحلیل تکنیکال با نمودار شمعی - ارزدیجیتال

هر کندلی که در هر تایم فریم قرار دارد، اشاره به مدت زمان و وقایع همان تایم فریم می باشد. یعنی زمانی که یک کندل یک ساعته به صورت بولیش و بدون سایه می باشد. به این معنی است که در یک ساعت گذشته خریداران با قدرت تمام قیمت را به سمت تارگت و اهداف بالاتر هدایت کرده‌اند. شما باید به تایم فریم یک و یا مجموعه‌ای از کندل ها توجه داشته باشید.

اصول کندل شناسی چیست؟ « آموزش تحلیل تکنیکال با نمودار شمعی »

اولین و مهمترین نکته در اصول کندل شناسی توجه به تایم فریم است. همیشه کندل تایم بالاتر اولویت دارد و به آن باید توجه داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع می‌ توانید از مقاله « بررسی استراتژی مولتی تایم فریم » استفاده کنید. از اصول کندل شناسی این است که به مجموعه‌ای از کندل ها با اشکال خاص الگوی کندلی می‌گویند. اما حرفه‌ای ها زمانی برای الگوی کندلی ارزش قائل هستند که در یک جای خاص تشکیل شود.

به عنوان مثال به تصویر زیر نگاه کنید. ما در تصویر زیر الگوهای اصلی کندل استیک را برای شما قرار داده ایم. از طرفی به این موضوع باید توجه ویژه داشته باشید که الگوهای کندل استیک معمولا یک با یک دیگر ترکیب می شوند. به عنوان مثال زمانی که در یک روند صعودی شما یک کندل پین بار نزولی مشاهده کردید. زمانی این کندل برای شما تایید می شود که یک کندل اینگلف بعد از آن زده شود. به نوعی ما الگوی اول از سمت چپ با الگوی سوم از سمت چپ را با هم ترکیب کردیم.

word image 232508 3 scaled - آموزش تحلیل تکنیکال با نمودار شمعی - ارزدیجیتال

چگونه در آموزش تحلیل تکنیکال با نمودار شمعی از کندل شناسی حرفه‌ای استفاده کنیم؟

به صورت کلی اگر شما قصد آموزش کندل شناسی حرفه‌ ای را داشته باشید. بهترین کار این است که به سایت ارز دیجیتال VIP مراجعه کنید و در آن سایت از بخش بیاموزیم آموزش کندل شناسی حرفه ای را دنبال کنید. اما به صورت کلی ما چند تریک ساده در این که در کندل شناسی حرفه ای باید همزمان با افزایش سایز بدنه حجم شما نیز افزایش پیدا کند. فرض کنید که در یک روند صعودی قرار دارید.

چند کندل صعودی پر قدرت با بدنه کشیده و همچنین سایه کوتاه در روند شما زده می شود. اما زمانی که شما به حجم نگاه می کنید، متوجه می شوید که حجم کاهش است. شما در این زمان با واگرایی حجم و کندل مواجه شده‌اید. در کندل شناسی حرفه‌ای شما باید به این نکته توجه کنید و سعی کنید به دنبال واگرایی در نمودار قیمتی با یک اندیکاتور روندی مانند RSI باشید. توجه داشته باشید که حجم در تمامی معاملات شما نقش سازنده دارد. حتی شما برای درک منطق وایکف که سرمنشاء پرایس اکشن نوین نیز می باشد، به حجم نیاز دارید.

به عنوان آخرین ترفند در کندل شناسی حرفه‌ ای باید به شما بگوییم که کندل های معمولا در تایم بالاتر یک الگوی تک کندلی با حجم مشخص می سازند. به عنوان مثال تصویر زیر نگاه کنید. شما در تایم فریم 4 ساعته الگوی ستاره صبح گاهی و یا مورنینگ استار را مشاهده می کنید. در تایم فریم روزانه شما یک کندل پین بار صعودی تشکیل شده است که بدون کندل تایید حق ترید نخواهید داشت. تریدرهای آماتور معمولا به امید تغییر روند وارد می شوند و به سادگی نیز استاپ می خورند. اما تریدر های حرفه ای بدون اطمینان از تایم فریم بالاتر هرگز وارد ترید نمی شوند.

word image 232508 4 scaled - آموزش تحلیل تکنیکال با نمودار شمعی - ارزدیجیتال

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت اجمالی در مورد آموزش تحلیل تکنیکال با نمودار شمعی با شما صحبت کردیم. به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین اصل در استفاده از نمودار شمعی این است که، الگوهای کندلی ما در جای درست تشکیل شود. به عنوان مثال اگر قرار است که با ستاره شامگاهی وارد پوزیشن فروش شویم. باید بررسی کنیم که آیا زیر مقاومت تشکیل شده است و یا خیر؟ باید بررسی کنیم که آیا آرایش کندلی به سمت نزولی تمایل دارد و یا در حال رنج زدن برای ایجاد روند جدید می باشد. تمام هنر شما به عنوان یک تریدر این است که در زمان درست وارد پوزیشن شوید.

و اما به عنوان آخرین نکته لازم است که به شما بگوییم، شما به عنوان یک تریدر همیشه نیاز خواهید داشت که تومان خود را به تتر و یا دلار تبدیل کنید. به دست آوردن قیمت میانگین در بازار آزاد معمولا سخت است. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از تابلو قیمت زنده ارزهای دیجیتال استفاده کنید. در این صورت برای خرید و فروش همیشه به بهترین گزینه دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید؛ در بخش کامنت ها با ما مطرح کنید. ما نیز در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم داد.

برچسب ها :
  1. asiasloto

    IH

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.