×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

- سربازان غایب تعیین تکلیف می شوند/ احتمال کاهش مدت خدمت سربازی - سرباز

به گزارش مهر،سید علی آقازاده، درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی، اظهار داشت: بر اساس قانون، محدودیت‌هایی برای مشمولان غایب از جمله محدودیت از برخی از فعالیت‌های اقتصادی، ممنوعیت ادامه تحصیل، اخذ گواهینامه رانندگی و عدم استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی وجود دارد.

وی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس، گفت: در این طرح برای مشمولان غایب سربازی که متأهل و دارای فرزند هستند، امتیازاتی در نظر گرفته شده است. اگر این طرح به تصویب برسد، مشمولان غایب سربازی متأهل و دارای فرزند، بنا به درخواست خودشان در درجه اول برای سربازی فراخوانده می‌شوند و در غیر این صورت، بنا به تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح ممکن است تخفیفاتی به لحاظ معافیت و کاهش خدمت سربازی برای آن فرد در نظر گرفته شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح اصلاح قانون نظام وظیفه عموماً رویکرد ما کاهش مدت خدمت سربازی مشمولان غایب است. البته هنوز این طرح در حال بررسی در کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است و باید ببینیم که در صحن مجلس به کجا می‌رسد و نظر ستاد کل چیست.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مشمولان غایب سربازی تعیین تکلیف شوند، تصریح کرد: البته همه مشمولان باید به سربازی بروند و کسانی که به خدمت سربازی نروند و غیبت کنند، جرم است.

آقازاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی شنیده‌ها حکایت از این دارد که اصلاحاتی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده است که منجر به افزایش سختگیری نسبت به مشمولان غایب می‌شود، از جمله اینکه افتتاح حساب بانکی هم برای مشمولان غایب با مانع مواجه خواهد شد، گفت: قطعاً این موارد اصلاح خواهد شد و ممکن است این موضوع از طرح اصلاح قانون نظام وظیفه حذف شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.