×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

از جمله مواردی که در حیطه ساختمان‌سازی از اهمیت مضاعف برخوردار است، بتن‌ریزی و پی‌ریزی ساختمان است. از آن‌جا که پایه ساختمان و استحکام و انسجام آن، شرط مقاومت ساختمان است و درست بنا شدن ساختمان به بتن‌ریزی آن مربوط می‌شود، توجه به این مورد نیز همانند سایر مراحل ضروری به نظر می‌رسد. حال برای آنکه بتن‌ریزی را به درستی انجام دهید، لازم است تا از محصولات و ابزار باکیفیت استفاده کنید. یکی از مواردی که در این فرایند نقش خواهد داشت، «بتونیر» است. اگر از بتونیر و اهمیت میکسر بتن در بتن‌ریزی اطلاعی ندارید، همراه ما باشید تا بهترین انواع آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

images 1673685841 - انواع بتونیر برای بتن ریزی در ساختمان -

بتونیر چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که می‌دانید، بتن ترکیبی از شن، ماسه، سنگ، سیمان و آب است که با تغییر مقادیر این مواد، می‌توان بتن‌هایی با ویژگی‌های مختلف تولید کرد و در ساختمان‌سازی به کار برد. حال برای آنکه بتوانیم موارد گفته‌شده را به خوبی ترکیب کنیم تا بتنی یکدست تشکیل شود، به ابزاری خاص نیاز داریم. میکسر بتن یا بتونیر، همان چیزی است که در ترکیب و ساخت بتن به ما کمک می‌کند.

بتونیر مواد سازنده بتن را برای مدت زمانی معین با یکدیگر مخلوط می‌کند تا در نهایت بتنی با سفتی و بافتی مطلوب حاصل شود. این دستگاه می‌تواند در ابعاد مختلفی وجود داشته باشد. انواع بسیار بزرگ آن در کارخانجات بتن‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدل‌های کوچک‌تر نیز برای سایت‌های بتن‌ریزی به منظور ساخت بناهای گوناگون استفاده می‌شوند.

برای اطلاع از قیمت قالب فلزی وارد سایت مدرن سازان شوید.

جالب است بدانید بتونیر ممکن است در موقعیت‌هایی غیر از بتن‌ریزی ساختمان نیز کاربرد داشته باشد. به عبارتی در هر موقعیتی که به مخلوط کردن چند جزء مختلف نیاز باشد، می‌توان از میکسر بتن استفاده کرد. حال بیایید کاربردهای میکسر بتن را به اختصار بیان کنیم:

  • در بسیاری از موارد، بتونیر به منظور مخلوط کردن مواد برای انجام آزمایشات در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • گاهی ممکن است بتونیر صنایع گوناگون برای مخلوط کردن مواد به بتونیر نیاز داشته باشند.
  • پروژه‌های عمرانی بزرگ همانند ساخت راه آهن یا سدسازی نیز به بتونیرهای بزرگ برای مخلوط کردن مواد بتن نیاز دارند.
  • انواع میکسر بتن با حجم کم را می‌توان در مواردی چون ساختمان‌سازی به کار گرفت.

حال که با انواع میکسر بتن آشنا شدید، با شناخت انواع میکسر بتن می‌توانید بتونیر مورد نیاز خود را به درستی انتخاب کنید. لازم به ذکر است که مجموعه مدرن سازان، در ساخت و تولید انواع بتونیر پیشتاز و برای ارائه آن‌ها در دسترس شماست.

images 1673685910 - انواع بتونیر برای بتن ریزی در ساختمان -

با انواع بتونیر و مزایای هر یک آشنا شوید

بتونیرها نیز مانند هر ابزار دیگر در ساختمان‌سازی، انواع گوناگونی دارند که هر یک از آن‌ها را می‌توان به منظور خاصی به کار گرفت‌. البته انواع گوناگون میکسر بتن، اغلب در مشاغل مختلف به کار گرفته می‌شوند. برای مثال، بتونیرهای بزرگ‌تر در پروژه‌های عظیم استفاده می‌شوند و بتونیرهای کوچک‌تر، ساختمان‌سازی را پوشش می‌دهند. حال اگر بخواهیم به تقسیم‌بندی بتونیرها بپردازیم، باید سه مورد را بررسی کنیم:

  1. ظرفیت دیگ دستگاه
  2. نحوه درگیری موتور با دیگ
  3. نوع موتور

تفاوت در هر یک از موارد گفته شده می‌تواند نوع خاصی از بتونیر را بسازد. در ادامه به بررسی این سه مورد خواهیم پرداخت.

انواع موتور بتونیر

برای ساخت بتونیر اغلب از سه نوع موتور استفاده می‌شود و ویژگی‌های خاص هر یک، بتونیر متفاوتی را خواهد ساخت.

  • الکتروموتور: رایج‌ترین نوع موتور در بتونیرها، موتور برقی است. این نوع بتونیر به دلیل هزینه کم، عدم ایجاد آلودگی، کاربرد زیاد و دردسر کم، اغلب به عنوان انتخابی مطلوب در نظر گرفته می‌شوند. بسته به ابعاد دیگ می‌توان از برق تک فاز یا سه فاز استفاده کرد.
  • موتور بنزینی: موتور بنزینی در مناطقی که دسترسی به برق ممکن نیست استفاده می‌شود و با اتصال به بدنه بتونیر، آن را می‌چرخاند.
  • موتور دیزلی: بتونیرهایی با موتور دیزلی بسیار قدرتمند هستند و اغلب در مناطق غیرشهری استفاده می‌شوند. این موتورها سروصدای زیادی دارند و آلودگی فراوانی نیز تولید می‌کنند.

حجم‌های گوناگون دیگ

  • بتونیر ۱۲۰ لیتری برای استفاده‌های آزمایشگاهی
  • بتونیر ۳۰۰ لیتری برای پروژه‌های ساختمانی
  • بتونیر ۴۰۰ لیتری برای پروژه‌های بزرگ‌تر
  • بتونیر ۵۰۰ لیتری برای پروژه‌هایی چون سدسازی و برج‌سازی با دارا بودن سیستم هیدرولیک به منظور بارگیری و تخلیه مواد

روش‌های مختلف درگیری موتور با دیگ

  • بتونیر دنده دور: چرخ‌دنده‌هایی در اطراف دیگ نصب شده‌اند که حرکت را از موتور به دیگ بخار منتقل می‌کنند. این نوع میکسر بتن قیمت کمتر و سروصدای بیشتری دارد.
  • بتونیر دنده زیر: این نوع میکسر بتن چرخ‌دنده‌هایی در زیر دیگ دارد. سروصدای کمتر این بتونی منجر به افزایش قیمت آن شده است.
  • بتونیر رولیک لاستیک فشرده: روی دیگ‌هایی با ظرفیت بسیار بالا، رولی وجود دارد که ۴ غلطک لاستیکی در قسمت زیرین آن، نیرو را انتقال می‌دهند. این نوع بتونیر اغلب ظرفیت بالاتر از ۵۰۰ لیتر دارد.

images 1673685915 - انواع بتونیر برای بتن ریزی در ساختمان -

ابزارآلات و دستگاه‌های بتن‌ریزی ساختمان

حال که اطلاعات جامعی درباره بتونیر به دست آوردید، باید بدانید که موارد متعدد دیگری نیز در بتن‌ریزی درست و اصولی دخیل هستند. برای مثال قیمت قالب بتن یکی از دغدغه‌های اصلی ساختمان‌سازان بوده که نشان از اهمیت این مورد است. اگر شما نیز علاقمند به دانستن کمترین قیمت قالب بتن و همچنین بتونیر هستید، بهتر است سری به وب‌سایت «مدرن سازان» بزنید.

همان طور که پیش‌تر گفته شد، مدرن سازان در ساخت انواع قالب بتن و بتونیر پیشتاز بوده و ضمن ارائه بهترین خدمات و محصولات با بالاترین کیفیت، بهترین قیمت قالب بتن و بتونیر را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. کارشناسان مدرن سازان برای مشورت و دریافت مشاوره در دسترس شما هستند.

کلام آخر

در این مقاله به توضیح بتونیر و انواع آن پرداختیم و کاربردهای آن را نیز بررسی کردیم. اگر قصد خرید بتونیر یا قالب بتن را دارید، حتماً وب‌سایت مدرن سازان را مورد بررسی قرار دهید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.