پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای سفر به کربلا (حج و زیارت) / رسم زیارت
    12 بهمن 1401 - 17:30
    شناسه : 232763
    0

    تور کربلا بعد از تور مشهد مقدس، پرطرفدار ترین تور زیارتی است که توسط ایرانیان رزرو می شود. مردم شیعه در سراسر جهان و خاورمیانه، همواره علاقه مندند که حداقل برای یک بار به کشور عراق برای زیارت معصومین دفن شده در این کشور، سفر کنند. بار معنوی و زیارتی سفر به این کشور بسیار بالا و مثبت است؛ به طوری که با رزرو این تور و انجام آن، سرشار از آرامش درونی و آسودگی خواهید شد.

    پ
    پ

    word image 232763 1 - راهنمای سفر به کربلا (حج و زیارت) / رسم زیارت -

    تور کربلا بعد از تور مشهد مقدس، پرطرفدار ترین تور زیارتی است که توسط ایرانیان رزرو می شود. مردم شیعه در سراسر جهان و خاورمیانه، همواره علاقه مندند که حداقل برای یک بار به کشور عراق برای زیارت معصومین دفن شده در این کشور، سفر کنند. بار معنوی و زیارتی سفر به این کشور بسیار بالا و مثبت است؛ به طوری که با رزرو این تور و انجام آن، سرشار از آرامش درونی و آسودگی خواهید شد. در ادامه این مطلب که مقاله ای از رسم زیارت است قصد داریم تا مراحل سفر به کربلا را برای شما عزیزان بازگو کنیم؛ تا بتوانید با آگاهی و اطلاعات بیشتری به سفر خود بپردازید. (تمامی این نکات و خدمات مربوط به کاروان های سازمان حج است و ارتباطی با کاروان های آزاد ندارد.)

    1- دریافت گذرنامه

    گام اول برای انجام تور کربلا، اقدام به اخذ پاسپورت یا گذرنامه برای کشور عراق است. برای اخذ گذرنامه عراق، باید به پلیس 10+ یا به اداره گذرنامه مراجعه نمایید و با پر کردن فرم های لازم و گرفتن عکس در همان محل، خود را در لیست دریافت پاسپورت قرار دهید و بعد از 2 تا 10 روز کاری، گذرنامه خود را دریافت کنید.

    2- جستجوی بهترین شرایط

    یکی دیگر از اقداماتی که برای رزرو یک تور کربلا خوب نیاز دارید، جستجو در اینترنت و چک کردن انواع تورهای کربلا است. شما با این کار متوجه خواهید شد که کدام دفتر زیارتی، تور کربلا خود را با کیفیت و خدمات بیشتر و قیمت ارزان تری ارائه می کند و کدام کاروان کربلا دارای خدمات و کیفیت کمتری است.

    برای اطمینان از کیفیت و قیمت مناسب تور عتبات عالیات، می توانید اسم آژانس مورد نظر خود را در سایت حج و زیارت وارد کنید و از اعتبار آن دفتر، اطمینان پیدا کنید.

    همچنین باید به فصل و آب و هوای عراق، مناسبت های خاص و … نیز توجه فرمایید که تاثیر زیادی در قیمت تور کربلا و کیفیت آن دارند. برای مثال تور کربلا در فصل تابستان، به دلیل آب و هوای گرم و صحرایی عراق، بسیار ارزان تر از رزرو آن در فصل زمستان می باشد. همچنین رزرو کاروان عتبات عالیات در مناسبت های خاص مذهبی همانند ولادت ها و شهادت ها، می تواند نرخ تور کربلای شما را افزایش دهد.

    3- مراجعه به دفتر زیارتی

    انتخاب درست دفتر زیارتی، تاثیر بسزایی در کیفیت و مقرون به صرفه بودن تور عتبات و عالیات شما خواهد داشت. برای مثال، شما با انتخاب کاروان آزاد تور کربلا، از بابت امنیت سفر، نرخ مناسب با خدمات، محل اقامت، کیفیت غذا و … اطمینان پیدا نخواهید کرد؛ اما با دریافت تور کربلا از آژانس زیارتی چون رسم زیارت که کارگزار سازمان حج و زیارت است، تمامی این خدمات را در بهترین و مقرون به صرفه ترین شرایط دریافت خواهید کرد و علاوه بر امنیت و بیمه مسافرتی، از پرداخت هزینه های اضافی در کشور عراق نیز جلوگیری می کنید. دفاتر معتبر از کیفیت غذا، نوع هتل و اقامت، بازدید از همه مکان های مهم زیارتی، مداح با تجربه، مدیر راهنمای سفر و … نیز اطمینان پیدا می کنند؛ تا شما بتوانید سفر کاملی را با رزرو تور کربلا تجربه نمایید.

    4- ثبت نام تور کربلا

    دفتر زیارتی، اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، شماره ملی، عکس 3 در 4، تاریخ تولد به شمسی و میلادی، عکس واضح گذرنامه، تاریخ صدور گذرنامه و … را از شما درخواست می کند و با مراجعه به سایت و درگاه سازمان حج و زیارت، ثبت نام اولیه تور کربلا شما را انجام می دهد؛ پس از آن پیامکی حاوی لینک پرداخت دریافت می کنید و با پرداخت مبلغ تور کربلا، ثبت نام شما کامل می شود.

    5- بستن چمدان

    شما باید با توجه به فصل سفر و موارد مورد نیاز در سفر به کربلا، چمدان خود را ببندید؛ برای مثال لباس های حدودا گرم برای زمستان و لباس های سبک و خنک را برای تابستان در کوله پشتی یا ساک خود لحاظ نمایید.

    اگر تور کاروان کربلا شما به صورت پیاده روی باشد، باید تا حد امکان از برداشتن وسایل غیر ضروری خودداری نمایید و از کفش و لباس های راحت استفاده کنید.

    حتما لوازم بهداشتی خصوصی اعم از حوله، مسواک، صابون و … را با خود به همراه داشته باشید و بر روی وسایل گران قیمت و مهمی چون: تلفن همراه، شناسنامه و کارت ملی، گذرنامه و … نام و نام خانوادگی، تلفن همراه و آدرس هتل خود را یادداشت بنمایید تا از گم شدن آن ها جلوگیری شود.

    6- حرکت به سوی عراق

    اگر کاروان عتبات عالیات شما به صورت هوایی باشد، روز شروع تور کربلا هوایی به فرودگاه بین المللی تعیین شده مراجعه می کنید و با سوار شدن بر هواپیما، پس از طی کردن حدود 2 ساعت به شهر نجف می رسید.( قابل ذکر است که پرواز مستقیمی از ایران به کربلا وجود ندارد.)

    حال اگر تور عتبات عالیات شما به صورت زمینی باشد، در روز شروع سفر، سوار اتوبوس های تور خواهید شد و بعد از طی کردن چند ساعت، از مرز بین ایران و عراق عبور خواهید کرد و از آنجا نیز با استفاده از اتوبوس های عراقی، به سوی شهر نجف حرکت می کنید.

    7- زیارت در نجف

    به محض رسیدن به شهر نجف، با استفاده از ترانسفر به سوی هتل رزرو شده تور خود رهنمون می شوید و پس از دریافت کلید اتاق خود، می توانید کمی استراحت کنید.

    نحوه کار کاروان های کربلا به این صورت است که برای زیارت حرم معصومین در نخستین بار، شما را راهنمایی و همراهی می کنند تا آشنایی کاملی با مکان پیدا کنید و از آن پس برای زیارت آزاد و با اختیار هستید.

    شما در شهر نجف می توانید از: حرم امیر المومنین (ع)، قبرستان وادی السلام، مقام صاحب الزمان، آرامگاه حضرت هود و صالح، مقام امام زین العابدین، مسجدحنانه و مرقد حضرت آدم (ع) زیارت کنید.

    8- زیارت در کاظمین

    اقامت شما در کاظمین، به مدت اقامت و تور شما بستگی دارد؛ برای مثال شما در تور 7 شب و 8 روزه کربلا، یک شب را در کاظمین اقامت خواهید کرد و در تور 6 شب و 7 روزه، فقط به صورت عبوری کاظمین را زیارت می کنید.

    شما در شهر کاظمین می توانید از: حرم کاظمین ( امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) )، مسجد صفوی، آرامگاه نصیر الدین طوسی، آرامگاه شیخ مفید، آرامگاه سید مرتضی و سید رضی و … زیارت کنید.

    9- زیارت در سامرا

    اقامت در سامرا نیز به صورت عبوری است؛ شما در شهر سامرا از: حرم عسکریین ( امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) )، سرداب غیبت امام زمان (عج)، مرقد نرجس خاتون و آرامگاه ابراهیم بن مالک اشتر زیارت خواهید کرد.

    10- زیارت در کربلا

    در آخر به سوی شهر کربلا می روید و پس از کمی استراحت در هتل معین شده، با افراد کاروان کربلا به زیارت از: حرم امام حسین (ع)، حرم حضرت عباس (ع)، قتلگاه، تل زینبیه، خیمه گاه حسینی، رود دجله و فرات، آرامگاه طفلان مسلم و … می پردازید.

    11- آماده برای بازگشت

    سرانجام روز پایان سفر فرا می رسد؛ با جمع آوری وسایل خود برای برگشت به ایران آماده می شوید و با امامان معصوم کلام خداحافظی سر می دهید. گذرنامه های خود را از هتل تحویل می گیرید و به سوی فرودگاه یا اتوبوس روانه می شوید و به سفر خود پایان می دهید.

    برای دریافت تور و اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به سایت رسم زیارت www.ziarat.co مراجعه نمایید و یا با کارشناسان رسم زیارت تماس به شماره 02143000109 تماس بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.