شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
نیازهای خاک درخت بادام
14 بهمن 1401 ساعت: 8:19
شناسه : 233002
1

رطوبت کم خاک در پایان فصل رشد نسبت به ابتدا بحرانی تر است. خاک های سنگین یا فاقد زهکشی خوب باید اجتناب شود، زیرا مشخص شده است که آنها باعث کاهش تولید و گسترش بیماری های قارچی مختلف می شوند. pH خاک معمولاً یک عامل محدود کننده نیست، زیرا درخت می تواند در pH های 5.5 تا 8.5 به خوبی رشد کند. با این حال، بیشتر پرورش دهندگان حرفه ای بادام، pH خاک را در حدود 6.5 تا 8 ثابت می کنند.

پ
پ

درخت بادام مانند همه درختان میوه، آفتاب کامل و خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. درخت بادام در طیف گسترده ای از خاک ها از لوم شنی تا رسی شنی رشد می کند، اما به طور کلی خاک های سبک، حاصلخیز، عمیق و با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. اگرچه درخت بادام به خشکی مقاوم است و می تواند سال ها در خاک های خشک زنده بماند، اما در چنین شرایطی تولید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. درخت بادام سالی یکبار میوه می دهد و به همین دلیل خرید بادام عمده تصمیم عاقلانه می باشد.

رطوبت کم خاک در پایان فصل رشد نسبت به ابتدا بحرانی تر است. خاک های سنگین یا فاقد زهکشی خوب باید اجتناب شود، زیرا مشخص شده است که آنها باعث کاهش تولید و گسترش بیماری های قارچی مختلف می شوند. pH خاک معمولاً یک عامل محدود کننده نیست، زیرا درخت می تواند در pH های 5.5 تا 8.5 به خوبی رشد کند. با این حال، بیشتر پرورش دهندگان حرفه ای بادام، pH خاک را در حدود 6.5 تا 8 ثابت می کنند.

word image 233002 1 - نیازهای خاک درخت بادام -

نحوه کاشت درخت بادام

پاییز زمان ایده آلی برای کاشت درخت بادام است، بنابراین درخت می تواند قبل از شروع فصل رشد در بهار شروع به استقرار کند. اواخر زمستان تا اوایل بهار بهترین زمان بعدی است. با این حال، درختان کانتینری را می توان در هر زمانی از سال کاشت. در حال حاضر در لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز نام بادام به عنوان میوه وجود دارد.

یک گودال کاشت به اندازه کافی پهن کنید تا ریشه ها باز شوند، اطمینان حاصل کنید که قسمت بالای ریشه در سطح خاک است، در چاه محکم است، آبیاری کنید، و برای بهبود حفظ رطوبت و جلوگیری از رشد علف های هرز، خاک را با کمپوست یا پوست خرد شده مالش دهید.

درخت را با یک پایه کوتاه با زاویه 45 درجه و با استفاده از بند درخت به تنه محکم کنید.

در طول سال اول، درخت بادام خود را در طول دوره های خشک آبیاری کنید و هر چند روز یک بار آبیاری کنید تا ریشه های عمیق رشد کنند. زمین اطراف پایه درخت را از علف و علف های هرز پاک نگه دارید تا از رقابت برای آب و مواد مغذی جلوگیری کنید. در حالت ایده‌آل، یک مالچ سالانه از کمپوست خوب پوسیده به ضخامت 5 تا 8 سانتی‌متر روی ناحیه ریشه‌زایی درخت بمالید.

میوه های بادام را در اواسط پاییز برداشت کنید. شروع به شکافتن کپسول های میوه نشانه خوبی از رسیده بودن آجیل است. میوه ها را برای چند هفته روی طاقچه یا نیمکت خشک و آفتابی در داخل خانه پخش کنید، که باعث می شود میوه ها تقسیم شوند و آجیل ها جدا شوند.

word image 233002 2 - نیازهای خاک درخت بادام -

درخت بادام به چه چیزهایی نیاز دارد؟

بادام آب فراوان دوست دارد. مانند بسیاری از درختان میوه، اگر خاک را اصلاح کنید، نیاز آنها به آب را می توان به حداقل رساند. حفظ یک پوشش خوب از علف ها و علف های هرز زیر درخت نیز کمک می کند. آنها به خوبی به تغذیه سالیانه یک بار کمپوست و کود دامی که به خوبی پوسیده شده پاسخ می دهند. قیمت پسته عمده و بادام به دلیل نیازهای بسیاری که برای تولید آن نیاز است بسیار گران می باشد.

آنها زودترین درختان برگریز هستند که در بهار گل می دهند، که آنها را در برابر سرما بسیار آسیب پذیر می کند. بدون یخبندان ترین نقطه در باغ خود را برای درختان بادام، زردآلو و گیلاس خود انتخاب کنید. از اواخر زمستان مراقب آنها باشید تا متوجه شوید که چه زمانی شروع به گل دادن می کنند. این محرک شما است که مراقب هشدارهای یخبندان از طرف اداره هواشناسی باشید و درختان خود را با پارچه یخبندان در شب های یخبندان بپوشانید.

شما همچنین می توانید با کاشت آنها در یک محیط کوچک حفاظت شده، خطر آسیب سرمازدگی را کاهش دهید. نزدیک یک مخزن آب، یا در مقابل یک دیوار رو به شمال، هر دو احتمال خوبی هستند.

word image 233002 3 - نیازهای خاک درخت بادام -

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.