×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

زیبایی ظاهری چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک برای شما مهم است؟ دوست دارید تا ظاهر حیاط یا بام سبزتان همیشه تازگی و نشاط را به همراه داشته باشد؟ به طول عمر الیاف چمن‌های مصنوعی فضای سبز محل کارتان اهمیت می‌دهید؟ اگر جواب شما به سوالات ذکر شده، “بله” است، باید بگوییم که یکی از ترفند‌های حفظ زیبایی و نشاط چمن‌های تزئینی، نظافت و شستشو اصولی و صحیح آن‌ها است.

بعد از نصب چمن مصنوعی، شما باید یک برنامه منظم برای تمیز کردن و شستشوی چمن‌ها داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا فضای سبز شما ظاهری تازه، زیبا، آراسته و با نشاط داشته باشد. همانطور که می‌دانید چمن مصنوعی یکی از المان‌های تزئینی برای طراحی فضای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها است و سرسبزی و زیبایی آن‌ها تأثیر بسزایی در جلوه‌ی ساختمان خواهد داشت. چمن‌های مصنوعی برخلاف چمن‌های طبیعی برای سرسبز ماندن نیاز به کوددهی، آبیاری و یا استفاده از سم‌های شیمیایی ندارند. با این حال، برای حفظ زیبایی و تازگی چمن‌های مصنوعی، رعایت یکسری نکات برای تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها الزامی است.

word image 234870 1 - چطور چمن مصنوعی در فضای باز را نظافت کنیم؟ -

در این مقاله قصد داریم تا ترفندها و روش‌های تمیز کردن چمن مصنوعی مورد استفاده در فضای بیرونی ساختمان‌های اداری تجاری و مسکونی را با یکدیگر بررسی نماییم.

ابزارهای مفید برای تمیز کردن چمن مصنوعی

ابزارها و لوازم لازم جهت تمیز کردن چمن های مصنوعی به شرح زیر است:

  • برس سفت یا برس مکانیکی برای کسب بهترین نتیجه
  • چنگک پلاستیکی
  • برگروب
  • ماشین اصلاح برای از بین بردن هرگونه شاخ و برگ آویزان
  • مواد مخصوص برای از بین بردن علف های هرز
  • مواد شوینده مخصوص جهت شستشوی چمن مصنوعی
  • استفاده از شوینده های تخصصی برای زباله حیوانات خانگی

مراحل نظافت چمن مصنوعی در فضای آزاد

مراحل نظافت و تمیز کردن الیاف چمن مصنوعی به شرح زیر است :

مرحله اول :

در مرحله اول باید به طور منظم برگ‌ها و زباله‌ها را از سطح چمن‌های مصنوعی حذف کنید. بدون شک اولین قدم برای تمیز کردن و مراقبت از این محصول محبوب این است که برگ‎های خشک شده، زباله‌های کوچک، مدفوع حیوانات خانگی و گرد و غبار را با استفاده از دمنده برگ بنزینی، برس سفت و یا پلاستیکی از سطح چمن‌های مصنوعی جمع آوری نمایید.علاوه بر این، برای محدود کردن تعداد برگ هایی که بر روی چمن میریزند، به طور مرتب پرچین‌های پشتی و شاخه درختان آویزان را کوتاه کنید.

مرحله دوم :

در مرحله دوم نظافت چمن مصنوعی حیاط باید از weed killer استفاده نمایید. از آنجایی که برخی از چمن‌های مصنوعی نسبت به بذرهای موجود در هوا حساس هستند، جهت حفظ زیبایی و سرسبزی چمن‌ها لازم است که دو بار در سال از weed killer برای کل منطقه استفاده نمایید و از این طریق، علف‌های هرز را حذف کنید و از رویش علف‌های جدید پیشگیری نمایید.

مرحله سوم:

در گام سوم از نظافت و تمیز کردن چمن‌های سبز باید با استفاده از مسواک و برس‌های مخصوص، خاک و گرد و غبار را از سطح چمن پاک کنید و از این طریق از انتقال خاک به دیگر نقاط چمن پیشگیری نمایید. همچنین، برای تمیز کردن و از بین بردن لکه‌های مختلف مانند لکه قهوه می‌توان از حوله یا برس‌های آغشته به مواد شوینده مخصوص استفاده کرد.

مرحله چهارم:

اگر سگ یا حیوان خانگی دارید، لازم است که ابتدا مدفوع یا بوی ادرار حیوانات خانگی را از سطح الیاف چمن حذف نمایید. در این مرحله، تنها کافی است که مواد شوینده تخصصی را به نسبت برابر با آب ترکیب کنید و با استفاده از یک اسفنج آغشته به مواد شوینده، منطقه مورد نظر را آبکشی و تمیز نمایید.

مرحله پنجم:

اگر به سلامت و طول عمر چمن مصنوعی حیاط و یا چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک محل کار یا محل زندگی خود اهمیت می‌دهید، لازم است که سطح چمن را در روزهای برفی جارو نمایید. همچنین، در روزهایی از سال که بارندگی برف یا باران شدید است، از تردد بر روی الیاف بپرهیزید.

به طور کلی، در روزهای برفی، با استفاده از یک پاروی پلاستیک، برف‌ها را از سطح چمن تمیز نمایید و یا اجازه دهید تا برف‌ها به طور طبیعی آب شوند و از طریق کانال‌های تعبیه شده در سطح زیرین چمن به سمت چاه‌های مخصوص حرکت کنند.

word image 234870 2 - چطور چمن مصنوعی در فضای باز را نظافت کنیم؟ -

نحوه تمیز کردن چمن مصنوعی

در مطالب فوق، نظافت چمن مصنوعی را با یکدیگر بررسی کردیم. اکنون قصد داریم به بررسی روش شستشو و تمیز کردن این محصول پرطرفدار بپردازیم. پس تا اخر مطالب همراه ما باشید:

  1. یک روش پیشگیرانه جهت جلوگیری از رویش علف‌های هرز در میان الیاف چمن مصنوعی این است که از یک لایه ژئوتکستایل در زیر چمن مصنوعی استفاده نمایید.
  2. جهت شستشوی چمن‌های مصنوعی و از بین بردن لکه‌های چسبناک یا رنگی، بهتر است که از مواد شوینده مخصوص و عاری از مواد شیمیایی استفاده نمایید.
  3. با توجه به این نکته که الیاف چمن‌های مصنوعی از جنس پلی پروپیلن، پلی اتیلن و دیگر پلیمرهای پلاستیکی هستند و آب را در خود نگه نمی‌دارند، سطح چمن سبز بعد از شستشو نیاز به خشک کردن نخواهد داشت.
  4. برای از بین بردن لکه آدامس از سطح چمن مصنوعی، ابتدا یک یخ بر روی چمن قرار دهید و چند ثانیه صبر کنید. سپس، آدامس را به آرامی از سطح الیاف مصنوعی جدا نمایید. توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید از اجسام نوک تیز مانند چاقو یا کاردک برای جداسازی آدامس از سطح الیاف استفاده نمایید؛ زیرا این دسته از ابزارها باعث کنده شدن الیاف یا آسیب دیدگی آن‌ها می‎شود.

آیا تمیز نگه داشتن چمن‌ مصنوعی باعث افزایش طول عمر و ماندگاری آن‌ها می‌شود ؟

یکی از رایج‌ترین سوالات مشتریان در هنگام خرید چمن مصنوعی این است که آیا نظافت چمن‌ها باعث افزایش طول عمر و ماندگاری آن‌ها می‌شود؟ بدون شک پاسخ ما به این سوال ” بله ” است!

چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی نیاز به کوتاه کردن و یا مراقبت‌های هزینه‌بر ندارد. اما تمیز نگه داشتن و نظافت الیاف چمن به خصوص در روز‌های بارانی و برفی باعث افزایش ماندگاری و طول عمر محصول می‎شود. از دیگر نکات موثر در افزایش طول عمر چمن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. حتما قبل از تهیه چمن، از کارشناسان یا متخصصان بخواهید تا دستورالعمل نظافت و تمیز کاری چمن مصنوعی خریداری شده را در اختیار شما قرار دهند. در این رابطه، لازم به ذکر است که مجموعه چمنزار در تمامی مراحل نصب و اجرای چمن‌های مصنوعی همراه مشتریان عزیز خود است و تمامی افراد می‌توانند از مشاوره رایگان این مجموعه برای آشنایی با نحوه شستشو و تمیز کردن چمن‌های مصنوعی بهره‌مند شوند.
  2. اگر یک لکه رنگی بر روی سطح چمن‌های مصنوعی ایجاد شد، بلافاصله برای تمیز کردن و از بین بردن لکه اقدام نمایید.
  3. با تمیز کردن منظم چمن‌های مصنوعی از مسدود شدن سوراخ‌های مخصوص خروج آب از سطح چمن، پیشگیری نمایید.
  4. یکی از بهترین ابزارها برای تمیز کردن و شستشوی انواع چمن‌های مصنوعی، دستگاه واترجت یا دمنده باد است که سطوح چمن را بدون هیچگونه آسیب دیدگی، تمیز می‌نماید.

word image 234870 3 - چطور چمن مصنوعی در فضای باز را نظافت کنیم؟ -

خلاصه آنکه…

با تمیز کردن و نظافت اصولی چمن‌های مصنوعی، محصولی سرسبز و بانشاط در تمام طول سال خواهید داشت. در آخر، گفتنی است که مجموعه چمنزار با ارائه محصولات باکیفیت و دارای تاییدیه‌های بین‌المللی در تلاش است تا نقشی سازنده در لحظات سبز هم‌وطنان عزیز داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.