جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41543 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فعالیت ۱۷۸۳ واحد گردشگری در گیلان
    27 آبان 1395 - 11:22
    شناسه : 23494
    0

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه گیلان یک هزار و ۷۸۳ واحد گردشگری فعال دارد، اظهار کرد: این واحدها با ظرفیت ۲۳ هزار و ۶۴۰ تخت خدمات گردشگری را در بخش اقامتی عهده‌دار هستند. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان در نشست تشکل‌های گردشگری با استاندار […]

    پ
    پ

    علیزاده میراث فرهنگی (2)

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه گیلان یک هزار و ۷۸۳ واحد گردشگری فعال دارد، اظهار کرد: این واحدها با ظرفیت ۲۳ هزار و ۶۴۰ تخت خدمات گردشگری را در بخش اقامتی عهده‌دار هستند.

    به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان در نشست تشکل‌های گردشگری با استاندار گیلان ضمن توجه به سند چشم‌انداز در حوزه گردشگری، اظهار کرد: گیلان دارای ۱۷۸۳ واحد گردشگری با ظرفیت ۲۳ هزار و ۶۴۰ تخت دارد که خدمات گردشگری را در بخش اقامتی عهده‌دار هستند.

    وی با اشاره به اینکه گیلان همچنین دارای ۲۴۶ واحد پذیرایی با ظرفیت ۹۹ هزار و ۲۱۳ صندلی است، تصریح کرد: ۵۹ درصد خدمات گردشگری گیلان در قالب تورگردانی در چارچوب شاخصه‌های مشخص شده در حال انجام است.

    علیزاده همچنین با بیان اینکه ۹۰ هتل، ۸۲ مجتمع گردشگری، ۴۸ مهمانپذیر، ۲۴۶ بین راهیی و یک هزار و ۲۳۳ خانه مسافر در استان گیلان به مسافران و گردشگران خدمات‌دهی می‌کنند، افزود: با وجود مراکز گردشگری در استان گیلان، ۶هزار و ۱۰۵ نفر شامل یک هزار و ۱۳۱ زن و ۴هزار و ۹۷۴ مرد در این واحدهای فعال گردشگری مشغول به کار هستند.

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در آینده در استان گیلان فراهم می‌شود و همچنین تلاش‌های مدیران دستگاه‌های اجرای و موسسات و بانک‌ها، به ظرفیت عرضه‌کنندگان خدمات در حوزه گردشگری اضافه شود.

    وی تاکید کرد: تلاش مراکز گردشگری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این است که هم بحث ارتقای مباحث اقتصادی و درآمدی در استان را داشته باشیم و همچنین دغدغه دولت محترم در بحث اشتغال را مرتفع کنیم.

    در ادامه نشست، حسن مهرور، نماینده جامعه هتل‌داران گیلان با اشاره به اینکه اهمیت گردشگری در هتل‌های استان خلاصه می‌شود، اظهار کرد: چنانچه خدمات هتل‌ها استان کم شود، زیربنای اصلی گردشگری آسیب می‌بیند.

    وی به موانع موجود در استان گیلان برای هتل‌ها اشاره و بیان کرد: مداخله اصناف، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و قوانینی که دریابانی، گمرک و … ایجاد می‌کنند، سبب تحت‌الشعاع قرار گرفتن فعالیت گردشگری هتل‌ها شده است.

    مهروز افزود: به مقوله گردشگری به عنوان یک صنعت نگاه می‌شود ولی تخصیص وام صنعتی به هتل‌های استان گیلان، با موانعی که بانک‌ها ایجاد می‌کنند، امکان‌پذیر نشده است.

    نماینده جامعه هتل‌داران گیلان تصریح کرد: تاکنون چند سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری در بافت مرکزی شهر رشت داریم ولی چون سیاست‌های شهرداری ثابت نیست و با تغییر مدیریت این سیاست‌ها نیز تغییر می‌کند، سرمایه‌گذاران رقبتی برای این مسئله ندارند.

    وی در ادامه به خدمات گرمایشی ماسوله اشاره و اذعان کرد: با توجه به اینکه حفاری در ماسوله ممنوع بوده از استاندار گیلان تقاضا داریم که مساعدتی در کاهش هزینه برق برای مراکز گردشگری در ماسوله انجام دهند تا سیستم گرمایشی با برق فراهم شود.


     منبع: شبستان/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.