×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

shutterstock 1013643319 1 - جامع ترین آموزش سئو رایگان در سئو لرن - آموزش سئو

سئو لرن نوشت:

امروزه همه ما هر روز چندین بار به گوگل مراجعه میکنیم و نیازمان را داخلش سرچ میکنیم. یکبار برای دانلود آهنگ، یکبار برای حل مشکل و دیدن آموزش، یکبار برای خرید محصولی و… ما در گوگل یک چیزی رو سرچ میکنیم و در نتایج سایت هایی برای ما نمایش داده میشود. یکی از این سایت ها رتبه یک گوگل هست یکی رتبه دو گوگل و… به نظر شما این سایت ها همینجوری در نتایج قرار گرفتن؟ این سایت ها با اجرای عملیانی بنام سئو توانسته اند به رتبه های برتر گوگل (SERP گوگل) برسند و هرروز در حال رقابت هستند و با دیدن آموزش سئو هرروز اطلاعات خود را بالا میبرند. حالا سئو چیست؟

سئو چیست؟

به گفته سئو لرن در آموزش سئو رایگان ، سئو به زبان ساده یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو مانند گوگل. هدف ما از سئو کردن سایت این است که سایتمان را به رتبه های برتر گوگل برسانیم در نهایت درآمد خود را زیاد کنیم. سئو یا همان SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization که به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو میباشد.

در پاراگراف قبلی نوشته ایم که (سایت ها در نتایج گوگل در حال رقابت هستند)، به نظر شما چرا همه سایت ها برای رتبه یک گوگل تلاش میکنند؟؟؟ میخام با یک مثال شمارا کاملا قانع کنم.

مثال: کلمه آموزش زبان انگلیسی ماهانه توسط ۵۰ هزار نفر کاربر ایرانی داخل گوگل سرج میشود. (حالا شما یک سایتی دارید که داخل آن آموزش زبان انگلیسی دارید و وارد صفحه اول گوگل شده اید و جزو رتبه های برتر گوگل هستید) اگر از این ۵۰ هزار کاربر فقط ۵ هزار نفر وارد سایت شما شوند و از این ۵ هزار نفر ۵۰ نفر از شما آموزش و تهیه کنند، مبلغ آموزش شما هم ۴۰۰ هزار تومان باشد = درآمد ماهانه ۲۰ میلیون تومان! حالا این اعداد و ارقام در سئو عددی نیستند شما متوانید با سئو به درآمدهای چندصد میلیونی و میلیاردی برسید.

چند مدل سئو داریم؟

سئو کلاه سفید

در این نوع از سئو تمامی قوانین گوگل را رعایت میکنیم و کاملا چراغ سبز حرکت میکنیم.

سئو کلاه خاکستری

در این نوع از سئو بصورت کلاه سفید جلو میرویم ولی بعضی از قوانین گوگل را دور میزنیم ولی بطوری که گوگل نفهمد!

سئو کلاه سیاه

در این نوع از سئو کلا چراغ قرمز حرکت میکنیم و تمامی قوانین گوگل را زیرپا میگذاریم.

ما کلا سه نوع سئو داریم برای شما کامل توضیح داده شد که پیشنهاد میشود از سئو کلاه سفید استفاده کنید تا روند سئو بهتری را تجربه کنید!

learn seo new t - جامع ترین آموزش سئو رایگان در سئو لرن - آموزش سئو

مثالی در سئو سایت هست بنام پنالتی شدن سایت توسط گوگل

همانطور که در قسمت بالا با انواع سئو آشنا شدیم و یکی از آن موارد سئو کلاه سیاه بود که تمامی قوانین گوگل را زیرپا میزاشتیم… به نظر شما اگر قوانین گوگل را زیرپا بگذاریم چی میشه؟ گوگل سایت مارو جریمه و پنالتی میکنه!!!!

جریمه شدن سایت یعنی چی؟

یعنی صفحه + کلمه کلیدی که قوانین را برای آن ها زیرپا گذاشته ایم دیگر روی آن کلمه کلیدی در گوگل نمایش داده نمی شوند.

نکته مهم: هیچوقت صفحه اصلی سایت پنالتی نمی شود.

کلمه کلیدی چیست و چند نوع کلمه کلیدی داریم؟

کلمه کلیدی همان کلمه های هست که ما در گوگل سرچ میکنیم. برای مثال ما در گوگل سرچ میکنیم (آموزش سئو) و یکسری سایت هایی برای نمایش داده میشود که این سایت ها برای کلمه کلیدی (خرید گوشی) سئو SEO شده اند.

ما کلا سه نوع کلمه کلیدی در سئو داریم

Exact Match اگزکت مچ (کلمه کلیدی اصلی ما هست برای مثال آموزش عکاسی)

Broad Match برود مچ (کلمه کلیدی اصلی همراه با یک پیشوند برای مثال آموزش عکاسی رایگان)

Phrase Match فیریز مچ (حضور کلمه کلیدی اصلی در جمله مانند بهترین دوره آموزش عکاسی حضوری در تهران)

الگوریتم های گوگل

گوگل الگوریتم ای مختلفی دارد که هر کدام بر هر قسمت سایت نظار میکند. (الگوریتم پاندا، پنگوئن، کبوتر، گورخر، مرغ مگس خوار، الگوریتم E-A-T ، الگوریتم Page Layout و….) در ادامه به بررسی چندتا از الگوریتم ها  میپردازیم.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن در سئو برای شناسایی سایت های کلاه سیاه و اسپم است. در گذشته راه های زیادی برای استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد در محتوا وجود داشت تا در نتایج برتر ظاهر شوند و تعداد زیاد کلمات کلیدی محتوا را بی معنی و کاملا گیج کننده می کرد… بعدها گوگل این روش را تغییر داد قانون بک لینک را حذف و تغییر داد. . باز هم پس از مدتی سئوکاران آن زمان نیز این قانون را دور زدند و گوگل مجبور شد الگوریتم پنگوئن را ایجاد کند تا سایت ها به درستی انتخاب شوند.

الگوریتم پنگوئن

سال‌ها پیش آقای گوگل در سئو الگوریتم خاصی نداشت و سایت‌ها محتوای زیادی برای رتبه‌بندی در گوگل تولید می‌کردند و گوگل اصلاً به محتوا توجه نمی‌کرد و هرکسی که مطالب زیادی در مورد آن عنوان می‌نوشت به آنها رتبه بالاتری می‌داد. .. مدت زیادی گذشت و گوگل به سایت هایی که تعداد پست ها و مطالب زیادی داشتند و در واقع به سایت هایی که مزرعه محتوا بودند رتبه های بهتری داد. گوگل به منبعی تبدیل شده بود که هر کسی که به دنبال آن بود گیج شد و نتوانست چیزی یاد بگیرد. به تدریج، کاربران دیگر به گوگل نمی آیند، جایی که گوگل تصمیم گرفت از الگوریتم پاندا استفاده کند. پس از معرفی الگوریتم پاندا، گوگل دیگر سایت های دارای محتوای بی فایده را رتبه بندی نمی کرد و سایت هایی با محتوای خوب و عالی رتبه بندی بهتری داشتند.

الگوریتم گورخر

امروزه برای خرید هر محصولی ابتدا در گوگل جستجو می کنیم و خرید خود را از طریق فروشگاه های آنلاین انجام می دهیم. با نگاهی به این موضوع می توان فهمید که به تدریج تمامی خریدها به صورت آنلاین انجام خواهد شد. خوب، پس از درک این داستان، گوگل باید کاری انجام می داد که فروشگاه های برتر در SERP گوگل را حفظ می کرد، بنابراین الگوریتم گورخر را ایجاد کرد. الگوریتم Zebra سایت ها را طبق قوانین خودش بررسی و رتبه بندی می کند.

مهدی فاتحی فر کیست

مهدی فاتحی فر مدیر سایت سئو لرن www.seolearn.ir جزو برترین سئو کار های ایرانی هست. استاد مهدی فاتحی فر در طی مصاحبه ای با خبرگزاری بامردم گفتند: در آینده تمامی کسب و کار به سمت سایت و مارکتنیگ می آیند، سئو جزو پولساز ترین های دیجیتال مارکتینگ در دنیا میباشد و همیشه گفته ام حتما به سراغ یادگیری سئو بروید آینده بسیار درخشانی خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.