جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا امکان شستشوی موکت در خانه امکانپذیر است؟
    23 بهمن 1401 - 3:31
    شناسه : 235108
    0

    بسیاری از افراد مشتاق هستند تا موکت‌ آنها در محل شسته شود. امکان شست‌وشوی موکت در محل همیشه وجود دارد و برخی از قالیشویی‌ها مانند قالیشویی نارمک این خدمت را به شما ارائه می‌دهند. اما چطور باید موکت را در محل شست؟ برای این کار باید حتماً نکات زیر توسط قالیشویی رعایت شود تا موکت تمیز و بدون آسیب شسته شود.

    پ
    پ

    word image 235108 1 - آیا امکان شستشوی موکت در خانه امکانپذیر است؟ -

    امروزه تنوع موکت‌‌ها زیاد و قیمت آنها بسیار بالاست. به همین دلیل مراقبت و شستن موکت امری مهم و حائز اهمیت است. به همین خاطر امروزه بسیاری از افرادی که در منزل موکت دارند، همیشه به دنبال یک قالیشویی مناسب جهت شستن موکت‌های خود هستند. موکت‌ها هم مانند فرش‌ها می‌توانند در تمیز نشان دادن خانه نقش مهمی داشته باشند، به طوری که اگر فرش منزلتان تمیز باشد اما موکت‌ها کثیف، تغییر آنچنانی در خانه احساس نمی‌کنید. پس شستن موکت‌ها هم جز موارد ضروری به حساب می‌آید که شما باید به آن دقت کنید. اما شستن موکت‌ چگونه امکانپذیر است؟ شستن موکت‌ها بسته به نوع و جنس موکت متفاوت است، زیرا موکت‌ها در بازار دارای انواع مختلفی هستند. به عنوان مثال برخی از انواع موکت‌ها عبارتند از: نایلونی، کبریتی، تایل، پشمی و طرح‌دار. با توجه به نوع و جنس هر یک از موکت‌ها باید مواد مناسبی برای موکت‌شویی انتخاب کرد. در ادامه این مطلب از قالیشویی همشهری قصد داریم روش‌های شستشوی موکت و مزیت‌های هر کدام را به طور کامل برایتان بیان کنیم.

    شست‌و‌شوی موکت در محل

    بسیاری از افراد مشتاق هستند تا موکت‌ آنها در محل شسته شود. امکان شست‌وشوی موکت در محل همیشه وجود دارد و برخی از قالیشویی‌ها مانند قالیشویی نارمک این خدمت را به شما ارائه می‌دهند. اما چطور باید موکت را در محل شست؟ برای این کار باید حتماً نکات زیر توسط قالیشویی رعایت شود تا موکت تمیز و بدون آسیب شسته شود.

    هنگامی که موکت در محل شسته می‌شود نباید آن را زیاد خیس کرد و یا از مقدار زیادی شامپو برای شست‌وشوی آن استفاده کرد، زیرا با این روند موکت دچار پوسیدگی شده و تمامی پرزهای آن از بین می‌رود. همچنین اگر موکت بیش‌ازاندازه خیس شود و درست خشک نشود، هنگامی که فرش را روی آن می اندازید به فرش آسیب جدی وارد می‌کند. برخی از این آسیب‌ها عبارتند از: رشد قارچ، حشرات و کپک‌ها.

    اگر موکت را پس از شست‌وشو به خوبی خشک نکنند، هنگامی که شما وسایل خود را روی آن قرار دهید، جای آنها روی موکت خیس می‌ماند. به عنوان مثال اگر شما مبل را برروی یک موکت نم‌دار بگذارید، جای پایه روی موکت فرو خواهد رفت. یا ممکن است مبل شما که چوبی است با قرار گرفتن روی موکت نم‌دار رنگ پس بدهد و آن را برای همیشه خراب کند.

    مزایای موکت‌شویی در محل

    به طور کلی شست‌وشو در محل دارای مزایای زیر است:

    شستن در کمترین زمان: اگر برای شستن موکت‌های منزل خود عجله دارید، بهترین راهکار برای شما شستن موکت در محل است.

    جلوگیری از چروک شدن موکت: بسیاری از موکت‌ها هنگام حمل‌ونقل از قالیشویی به منزل دچار چروک شدن می‌شوند به گونه‌ای که جای تای موکت ممکن است چند روز برروی آن باقی بماند. اما هنگام شستن موکت در محل این اتفاق نخواهد افتاد.

    شست‌وشوی عمقی جلوی مشتری: اگر نگران تمیز شستن موکت خود در قالیشویی هستید، بهترین گزینه برای شما شست‌وشو در محل است. در این حالت شما می‌توانید خودتان نظاره‌گر باشید.

    مقرون به صرفه: همیشه هزینه موکت‌شویی در محل ارزان‌تر و به نسبت سایر روش‌ها مقرون به صرفه‌تر است.

    word image 235108 2 scaled - آیا امکان شستشوی موکت در خانه امکانپذیر است؟ -

    انواع روش‌های شست‌و‌شوی موکت

    به طور کلی موکت‌شویی به دو روش زیر انجام می‌شود که عبارتند از:

    غیرمکانیزه

    روش غیرمکانیزه موکت‌شویی یک روش بسیار قدیمی است. در این روش خبری از شستن موکت توسط قالیشویی نبود و فرد هرگاه که تصمیم به شستن موکت خود می‌گرفت آن را در حیاط منزل پهن می‌کرد و موکت را می‌شست. این روش مشکلات بسیار زیادی را به دنبال داشت که گاهی این مشکلات منجر به خراب شدن و در نهایت تعویض موکت می‌شد.

    مکانیزه

    در این روش همه‌چیز فرق کرد و دیگر خبری از خود فرد نبود. در روش مکانیزه برای شستن موکت از دستگاه‌ها و مواد شوینده مخصوص هر نوع موکت استفاده می‌شود. روش مکانیزه خود به تنهایی دارای روش و شیوه‌های مختلفی است که برخی از آنها عبارتند از: دستگاه‌های موکت‌شوی مخصوص، دستگاه‌های موکت‌شو با بخار، دستگاه‌های مخصوص موکت‌شو با اسپری مکش که این موارد شیوه‌های مکانیزه‎ای است. اکثر قالیشویی‌های خوب مانند قالیشویی نارمک از این روش‌ها برای شست‌وشوی موکت استفاده می‌کنند. در قالیشویی‌ها متناسب با نوع و جنس موکت شما یکی از روش‌های ذکر شده انتخاب می‌شود. در ادامه به چگونگی شستن این روش‌ها پرداخته‌ایم.

    موکت‌شویی با بخار

    این روش معمولاً مختص شستن موکت در منزل است. با بخار آب داخل مخزن دستگاه، موکت‌ها شسته می‌شوند. در روش موکت‌شویی با بخار ممکن است فرد برای شستن موکت در محل نیاز به زمان بیشتری داشته باشد اما اگر شما یا فرزند کوچکتان حالت آلرژیک دارید این روش، یک روش بسیار عالی است. دستگاه موکت‌شوی بخار دارای دو نوع مختلف است: در نوع اول می‌توان مواد شوینده ریخت اما در نوع دوم تنها شستشو با بخار آب صورت می‌گیرد. در این روش با فشار بسیار زیاد، بخار روی موکت اسپری می‌شود به گونه‌ای که تا عمق تاروپود آن نفوذ پیدا می‌کند. همزمان آب کثیف از طریق مکنده به مخزن دیگری انتقال داده می‌شود.

    word image 235108 3 - آیا امکان شستشوی موکت در خانه امکانپذیر است؟ -

    دستگاه موکت‌شوی برسی

    بی‌شک این روش یکی از روش‌های پرقدرت و سریع برای شستن موکت‌ها است. در این روش مواد شوینده داخل مخزن آب تمیز ریخته شده و برروی موکت اسپری می‌شوند. همزمان برس‌های پرقدرت دستگاه، روی موکت کشیده می‌شوند. در نهایت آب کثیف از طریق مخزن جمع‌آوری خواهند شد.

    دستگاه موکت‌شوی اسپری مکش

    این روش برای مکان‌هایی کاربرد دارد که دسترس به آنها سخت بوده و لازم است با دقت بیشتری شسته شوند. این دستگاه همزمان عمل شستشو و خشک کردن را انجام می‌دهد.

    پایان

    با توجه به توضیحات بالا اگر به دنبال شستن موکت خود هستید می‌توانید از خدمات قالیشویی همشهری بهره ببرید. این قالیشویی با ارائه بهترین خدمات می‌تواند به شما کمک کند. قالیشویی همشهری با توجه به خدمات آنلاینی که در خدمت تمامی مشتریان خود می‌گذارد کار آنها را راحت کرده و فقط از طریق یک گوشی افراد قادر هستند تا موکت، مبل و فرش خود را در سال نو بشویند و منزلشان را به طور کامل خانه‌تکانی کنند.

    منبع

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.