چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جزئیات تصمیم بی‌سابقه و جدید دولت | مشمولان بسته امتداد وحدت مشخص شدند
    23 بهمن 1401 - 10:24
    شناسه : 235160
    0

    پس از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به عفو متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، رئیس‌جمهور دوشنبه (۱۷ بهمن) درگفت‌وگویی اعلام کرده بود که برای امتداد رویکرد حکیمانه و پدرانه رهبری به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، بسته‌هایی در حال تهیه است.

    پ
    پ

    رئیسی - جزئیات تصمیم بی‌سابقه و جدید دولت | مشمولان بسته امتداد وحدت مشخص شدند -

    به گزارش همشهری آنلاین، سیدابراهیم رئیسی در حاشیه راهپیمایی عظیم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از آماده شدن این بسته‌ها خبر داد و گفت: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، برخی دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت. به گفته رئیس جمهور جزئیات بسته دولت بزودی ضمن ابلاغ به وزرا و دستگاه‌های مربوطه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

    رویکرد اصلی در عفو قضایی اخیر، باز کردن راه برای متهمان و محکومانی بود که در اثر هیجان و فریب وارد چرخه آشوب شده بودند اما رهبری با کرامت از اینکه آن هیجان و غفلت موجب تخریب آینده آنها شود، جلوگیری کردند. رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه گذشته هم در سخنرانی مهم خود راهبرد دشمن را ایجاد اختلاف داخلی با هدف نابود کردن نظام اسلامی خواندند و در مقابل تأکید کردند که راهبرد اساسی ما باید «اتحاد» و «وحدت ملی» باشد.

    در اجرای این راهبرد، رئیس‌جمهور از چندی قبل به دستگاه‌های ذی‌ربط مأموریت داده بود که برای ترمیم برخی آسیب‌های ناشی از اغتشاشات، پیشنهادهای خود را ارائه کنند به طوری که نتیجه پیشنهادها، راهگشایی برای افرادی باشد که در اثر غفلت دست به اقداماتی زده‌اند و بر اثر آن، اکنون شغل، حرفه و موقعیت آنها دچار محدودیت یا ممنوعیت شده است. پیشنهادها پس از جمع‌بندی به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم و از ایشان برای اِعمال آنها کسب اجازه شد و معظم‌له هم با پیشنهادها موافقت کردند.

    بسته امتداد وحدت، ۳ گروه مخاطب اصلی را در خود جای داده است: دانشجویان، چهره‌ها و ایرانیان خارج از کشور. این بسته ضمن باز کردن راه برای بازگشت دانشجویان به تحصیل و چهره‌ها به کار و فعالیت خود، حاوی تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور است. تسهیل بازگشت ایرانیان، وعده رئیس‌جمهور در اولین نشست خبری پس از انتخابات ۱۴۰۰ بود. در این بسته، موانعی مورد بخشودگی یا تسهیل قرار گرفته (و تأکید شده که افراد در صورت بازگشت مشمول تعقیب نخواهند شد) که در طول ۴۴ سال گذشته بی‌سابقه است. این اقدام کم‌نظیر در حالی رقم می‌خورد که نظام اسلامی در مواجهه با جمعی از فرزندانش (به تعبیر رهبر معظم انقلاب: «بچه‌های خودمان») که در اثر جنگ ترکیبی و فشار سیاسی و تبلیغاتی بی‌سابقه دچار فریب و خطا شده‌اند، با راه باز کردن برای احیای سرمایه‌ها و بازگشت آنان به جامعه، عملاً به سناریوی دشمن که تعمیق شکاف‌ها، رساندن اختلاف‌ها به نقطه نفرت و بازگشت‌ناپذیری و خارج شدن ظرفیت‌های جامعه در اثر سوءتبلیغات دشمنان ملت ایران، مهر پایان می‌زند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.