جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کدام صرافی های خارجی ارز دیجیتال با ایرانی‌ها مشکلی ندارند؟
    25 بهمن 1401 - 16:01
    شناسه : 235612
    1

    برای افراد تازه وارد به فضای رمز ارزها، احتمالا یک سوال مطرح می‌شود. با توجه به وجود چند صرافی آنلاین نظیر بیت 24، نوبیتکس، والکس و بیت پین در کشور چه دلیلی برای استفاده از پلتفرم‌های خارجی با وجود ریسک‌های فراوان این کار، وجود دارد؟ آیا آن‌ها امکانات بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهند؟

    پ
    پ

    images 1676285836 63ea178c74761 - کدام صرافی های خارجی ارز دیجیتال با ایرانی‌ها مشکلی ندارند؟ - ارز دیجیتال

    دسترسی مردم کشورمان به خدمات پولی بین‌المللی به یک معضل تبدیل شده است. به همین دلیل نمی‌توان با هویت ایرانی یک حساب در پی‌پل یا دیگر سرویس‌های پرداخت آنلاین ساخت. رمز ارزها آمدند تا به وسیله ارائه یک شکل جدید پول با ساختاری غیر متمرکز این نوع مشکلات را برطرف و با تحریم و سانسور مبارزه کنند،‌ اما متاسفانه آن‌ها هم از مسیر اولیه خود خارج شده‌اند؛ اکنون می‌بینیم که صرافی های ارز دیجیتال خارجی هم به ایرانیان اجازه استفاده از پلتفرم خود را نمی‌دهند. اگر فردی به صورت مخفیانه، مثلا با عوض کردن آی‌پی یا استفاده از پاسپورت مربوط به هویتی غیر واقعی، با آن‌ها کار کند، در صورت لو رفتن موضوع با خطر مسدود شدن دارایی‌های خود مواجه می‌شود. اما آیا بین تمام صرافی های خارجی ارز دیجیتال استثنایی وجود ندارد؟

    برای افراد تازه وارد به فضای رمز ارزها، احتمالا یک سوال مطرح می‌شود. با توجه به وجود چند صرافی آنلاین نظیر بیت 24، نوبیتکس، والکس و بیت پین در کشور چه دلیلی برای استفاده از پلتفرم‌های خارجی با وجود ریسک‌های فراوان این کار، وجود دارد؟ آیا آن‌ها امکانات بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهند؟

    علت مراجعه کاربران به صرافی های ارز دیجیتال خارجی چیست؟

    دلایل انگشت‌شماری به این منظور وجود دارند. نخستین مورد امکان انجام معاملات مارجین و فیوچرز است، چیزی که به خاطر محدودیت‌های قانونی امکان ارائه آن‌ها توسط صرافی‌های داخلی میسر نیست. به طور خلاصه، آن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا از ریزش قیمت ارزهای دیجیتال هم سود کنید و به وسیله استفاده از اهرم (لوریج) سودتان را چند برابر کنید. از طرفی ریسک در این نوع ترید بسیار بالا است و احتمال از دست رفتن بخش زیاد یا حتی کل دارایی در یک چشم بر هم زدن، وجود دارد. اما این قابلیت در بیشتر صرافی های ارز دیجیتال خارجی متداول است و بیشتر آن‌ها چنین امکانی را اختیار کاربران قرار می‌دهند.

    ترید مارجین و فیوچرز شاید اصلی‌ترین دلیل باشد، اما تنها مورد نیست. یکی دیگر از علت‌ها می‌تواند دسترسی به تعداد بیشتری رمز ارز برای خرید و فروش باشد. مقایسه پلتفرم‌های برتر بین‌المللی با وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی نشان می‌دهد برخی به دارایی‌ها و بازارهای بیشتری مجهز شده‌اند. البته، نکته اینجاست که به همان دلیل قطع بودن دسترسی به سیستم‌های پرداخت سنتی، ایرانیان برای شروع ترید ارز دیجیتال در صرافی های خارجی باید ابتدا از یک کسب و کار ایرانی کار را شروع کنند؛ با توجه به فراهم نبودن امکان پرداخت ریالی داخل صرافی های بین‌المللی، نخست باید یک رمز ارز پایه (معمولا تتر) را از یک صرافی آنلاین معتبر مثل بیت ۲۴ خریداری و به مقصد انتقال بدهید تا با استفاده از آن قادر به خرید رمز ارزهای مورد نظرتان باشید.

    images 1676285836 63ea178c7cf20 - کدام صرافی های خارجی ارز دیجیتال با ایرانی‌ها مشکلی ندارند؟ - ارز دیجیتال

    سومین دلیلی که می‌تواند کاربران کشورمان را به استفاده از صرافی های خارجی ارز دیجیتال ترغیب کند، دسترسی به قابلیت‌هایی نظیر استیکینگ و دیگر روش‌های کسب درآمد منفعل با رمز ارزها است. برخی وب سایت‌های خارجی بخش‌هایی از امکانات فضای دیفای را به صورت محدود در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند.

    اما برسیم به پاسخ سوال اصلی این مقاله: آیا یک صرافی کریپتویی خارجی وجود دارد تا بتوان بدون نگرانی بابت مسائل تحریم‌ها از آن استفاده کرد؟ نگاهی به انجمن‌های ایرانی کاربران فعال در حوزه رمز ارزها نشان می‌دهد دو نام محبوب میان آن‌ها کوینکس و کوکوین هستند. کوکوین یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا است، اما کوینکس تقریباً ناشناس محسوب می‌شود و اطلاعات دقیق و کاملی درباره سازنده،‌ مالک و مدیر آن وجود ندارد.

    تفاوت اصلی این دو صرافی آنلاین رمز ارز این است که کوینکس علنا و به صورت کاملا واضح به ایرانیان سرویس می‌دهد، به طوری که از زبان فارسی پشتیبانی کرده و حتی پاسپورت ایرانی را هم برای احراز هویت قبول می‌کند، اما کوکوین در ظاهر (داخل بخش قوانین خود اشاره کرده است) استفاده از پلتفرمش را برای ساکنان کشورمان ممنوع کرده، اما با چراغ خاموش به سرویس‌دهی مشغول است. بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی ورود به آن با آی‌پی ایران، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

    ریسک‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی های خارجی

    دو صرافی نام برده در بالا را در نظر بگیرید. ابتدا با کوکوین آغاز می‌کنیم که در زمره برترین و قوی‌ترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی شناخته می‌شود. نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد رفتار آن با ایرانیان همیشه خوب نبوده است. به عنوان مثال در سال 1397 و اوج فشارهای آمریکا به کشورمان با شروع ریاست جمهوری دونالد ترامپ، KuCoin ناگهان به وسیله ارسال ایمیل به تریدرهای کشورمان اعلام کرد هر چه سریع‌تر رمز ارزهای خود را برداشت و فعالیت را در آن‌جا متوقف کنند، وگرنه دارایی‌هایشان بلوکه خواهد شد.

    حتی الان هم، با وجود عادی به نظر رسیدن اوضاع، مشکلات متعددی به طور مستمر برای تریدرهای ایرانی به وجود می‌آید. بله، به صورت پیش‌فرض می‌توان با رعایت حداکثر برداشت روزانه تعیین شده، بدون نیاز به احراز هویت در اینجا فعالیت کرد، اما گهگاه، به خاطر بروز یک سری مشکلات یا حتی مشکوک شدن سیستم، از شما خواسته می‌شود تا برای ادامه فعالیت شامل برداشت ارزهای دیجیتال خود از این صرافی خارجی احراز هویت را انجام بدهید. فراموش نکنید KuCoin پاسپورت ایرانی را قبول نمی‌کند، پس در صورت بروز چنین مسئله‌ای برای شما، در یک دردسر بزرگ افتاده‌اید!

    images 1676285836 63ea178c7f96a - کدام صرافی های خارجی ارز دیجیتال با ایرانی‌ها مشکلی ندارند؟ - ارز دیجیتال

    و اما کوینکس. به نظر در این صرافی ارز دیجیتال خارجی هیچ نگرانی بابت مسائل مربوط به تحریم وجود ندارد. ولی این موضوع خود دلیلی برای نگرانی است! واقعیت این است که هیچ کسب و کاری از ترس مواجه شدن با خشم آمریکا جرات ارائه خدمات مالی به ایرانیان را ندارد، پس چطور می‌شود یک بیزینس به این سادگی در حال خدمت‌رسانی به مردم ساکن کشورمان باشد؟ این موضوع به خودی خود نه تنها ناراحت‌کننده نیست، بلکه بسیار خوشحال‌کننده است، اما زمانی نگرانی ایجاد می‌شود که به نبود اطلاعاتی دقیق درباره شرکت مالک و مدیر Coinex توجه کنیم. پس هر لحظه ممکن است این صرافی خارجی ارز دیجیتال کاملا محو شود، بدون این که اثری از آن باقی بماند.

    توصیه می‌کنیم در صورت ترجیح به استفاده از صرافی های خارجی ارز دیجیتال به خاطر دلایل ذکر شده در بالا یا هر علت دیگر، از نگه داشتن رمز ارزهایتان داخل صرافی خودداری و بعد از اتمام ترید حتما دارایی‌های خود را برداشت کنید، و به یک کیف پول شخصی انتقال بدهید. با این کار ریسک استفاده از صرافی های رمز ارز خارجی صفر نمی‌شود، اما کمتر خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.