پنجشنبه, ۲۳ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 11 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41260 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2368×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مقایسه و تحلیل سایت تک ناک، رقیب سایت زومیت
    26 بهمن 1401 - 19:42
    شناسه : 235868
    0

    باتوجه‌به قدمت طولانی زومیت و فعالیت مستمر و پیگیر آن در عرصه‌های مختلف بر آن شدیم با یک مقایسه هرچند اجمالی و کوتاه به مقایسه این مجله آنلاین با تک ناک بپردازیم تا دراین‌بین گامی مؤثر در شناخت شباهت‌های این دو سایت فعال در حوزه فناوری‌های روز برداریم.

    پ
    پ

    در مقایسه سایت تک ناک با سایت زومیت هر دو را از پلتفرم‌های فعال در حوزه اخبار تکنولوژی می‌یابیم. این امر سبب شده افرادی که به این موضوعات علاقه‌مند هستند به طرف‌داران همیشگی این سایت‌ها تبدیل شوند. باتوجه‌به قدمت طولانی زومیت و فعالیت مستمر و پیگیر آن در عرصه‌های مختلف بر آن شدیم با یک مقایسه هرچند اجمالی و کوتاه به مقایسه این مجله آنلاین با تک ناک بپردازیم تا دراین‌بین گامی مؤثر در شناخت شباهت‌های این دو سایت فعال در حوزه فناوری‌های روز برداریم.

    C:\Users\smart\Desktop\a8bcb4dc15fae58f6fff211683a1191247bdea90-1589029621-5eb6aaf5-1920x1280.jpg

    بررسی شباهت‌های موجود میان دو سایت زومیت و تک ناک:

    باتوجه‌به اینکه فناوری قصد توقف نداشته و هر روز نسبت به گذشته شتاب بیشتری می‌گیرد، پس موضوعات مربوط به آن نیز بسیار گسترده و قابل‌تأمل هستند. در این میان یافتن منابعی معتبر که تمامی رویدادهای فناوری مانند ارزیابی تکنولوژی‌های روز، نقد و بررسی این محصولات و ارائه تحقیق‌ها و پژوهش‌های این عرصه را در دستور کار خود قرار دهد، بسیار مهم است. در مقایسه سایت تک ناک با سایت زومیت متوجه می‌شویم، هر دو منابع خوبی در جهت دستیابی به اخبار، مقالات راهنما و تحلیل و پوشش مباحث علمی هستند. در ادامه بیشتر بخش‌های مختلف این دو سایت را با هم مقایسه می‌کنیم.

    بخش فناوری:

    زومیت را می‌توان یک مجله اینترنتی فارسی‌زبان بسیار قدرتمند دانست که در حوزه فناوری به توفیقات قابل‌توجهی نائل شده است. در این سایت به فناوری‌های موجود در ابزارها و فضاهای دیجیتالی مانند موبایل، تبلت، سخت‌افزار، سیستم‌عامل، ارزهای دیجیتال، اینترنت، بازی و بسیاری از موارد دیگر پرداخته شده است. تمامی این موارد را نیز در سایت تک ناک به عینه مشاهده می‌کنید. به‌گونه‌ای که مقالات مربوط به فناوری در حوزه‌های امنیت سایبری، اینترنت اشیا، رباتیک و سخت‌افزار این سایت برای بسیاری از مخاطبان جالب‌توجه هستند.

    بخش نقد و بررسی:

    بخش برسی سایت زومیت همانند بخش نقد و بررسی سایت تک ناک پرطرف‌دار است. در این دو بخش انواع تجهیزات الکترونیکی از گوشی‌ها، مک‌بوک، بازی‌ها، دوربین دیجیتالی و موارد دیگر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. بدین ترتیب متوجه می‌شویم که آیا ادعای سازندگان آنها در مورد آپشن‌های ارائه شده واقعی بوده یا در عمل این فناوری‌ها چنان که باید کارایی مناسبی را از خود نشان نمی‌دهند.

    چندرسانه‌ای:

    سایت تک ناک در بخش چندرسانه‌ای با پوشش انواع اینفوگرافی، پادکست، عکس، فیلم و موشن‌گرافی کوشیده تا به محتواهای خود تنوعی جذاب و دوست‌داشتنی ببخشد. در مقایسه سایت تک ناک با سایت زومیت متوجه می‌شویم، طرف‌داران زومیت این سایت را نیز مرجعی برای فیلم و سریال‌های جذاب می‌شناسند.

    بررسی تفاوت‌های موجود میان دو سایت زومیت و تک ناک:

    در مقایسه سایت تک ناک با سایت زومیت به تفاوت‌هایی نیز برمی‌خوریم که قابل‌تأمل هستند. بررسی این تفاوت‌ها شناختمان را در مورد این دو سایت بیشتر نموده و کمک می‌کند در زمان نیاز بدانیم، مقالات و محتواهای موجود در کدام یک از این دو سایت بیشتر به کارمان می‌آید.

    اولین تفاوت: مقالات آموزش در مقابل مقاله‌های راهنمای خرید

    تک ناک در حوزه آموزش بادقت و تمرکز بیشتری وارد شده و در سایت خود ارائه مباحث آموزشی پرکاربردی مانند سئو، اپلیکیشن‌های موبایل، برنامه‌نویسی و کدنویسی و تحلیل داده را در دستور کار خود قرار داده است. این در حالی است که زومیت بیشتر بر راهنمای خرید تکیه نموده و مقالات جامعی در این حوزه را عرضه می‌کند که جالب‌توجه هستند.

    دومین تفاوت: ارائه مقالات علمی در مقابل قیمت محصولات

    سایت زومیت یکی از بهترین مراجع به‌منظور بررسی قیمت و ارزیابی محصولات مشابه و هم رده و صرفه اقتصادی آنها است. بدین ترتیب فضایی ایدئال جهت جستجو و انتخاب برای کاربران فراهم شده است. شما می‌توانید قیمت انواع محصولات دیجیتالی را از زومیت به دست آورده و آنها را با نمونه‌های مشابه قیاس نمایید. این در حالی است که در مقایسه سایت تک ناک با سایت زومیت متوجه می‌شویم، تک ناک بیشتر نشر و گسترش مقالات علمی در حوزه فناوری را بر عهده گرفته و به بخش ارائه قیمت محصولات دیجیتالی وارد نشده است.

    سومین تفاوت: بررسی مقالات دانشگاهی ایرانی و خارجی در مقابل پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی

    در زومیت می‌توانید، اخبار تکنولوژی در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی را بررسی نمایید و از دستاوردهای جدید علمی در این فضاها آگاه شوید. ولی تک ناک با رویکردی متفاوت به بست و گسترش مقالات دانشگاهی ایرانی و خارجی در حوزه علم و فناوری پرداخته است. بدین ترتیب اگرچه هر دو می‌کشند، اطلاعات مربوط به فناوری‌های روز را در شما تقویت نمایند؛ اما هر یک بسترهای مختلفی را برای یافتن این اطلاعات انتخاب نموده‌اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.