جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ویزای تحصیلی کانادا
    30 بهمن 1401 - 17:29
    شناسه : 236469
    0

    بیش از ۹۶ دانشگاه برتر دنیا در کانادا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها با دانشگاه‌های مطرح آمریکایی و انگلیسی در جهان رقابت می‌کنند. با توجه به اینکه هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهایی همچون انگلستان و آمریکا پایین‌تر است، درخواست تحصیل در کانادا گزینه بسیار جذابی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال تحصیل در یک دانشگاه برتر آن هم در یکی از توسعه ‌یافته‌ترین کشورها هستند.

    پ
    پ

    images 1676459357 63ecbd5d012c5 - ویزای تحصیلی کانادا - درنامایگریشن

    کانادا یکی از کشورهایی است که افراد زیادی آن را به عنوان مقصدی برای مهاجرت انتخاب میکنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت ویزای تحصیلی معمولاً طرفداران بیشتری دارد. کشور کانادا دارای استانداردهای بالای آموزشی در سطح دنیا است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر جهانی از جمله تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال و دانشگاه آلبرتا است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان جایگاه ویژه‌ای دارند و بین دانشجویان بین‌المللی از محبوبیت زیادی برخوردارند.

    معرفی ویزای تحصیلی کانادا

    بیش از ۹۶ دانشگاه برتر دنیا در کانادا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها با دانشگاه‌های مطرح آمریکایی و انگلیسی در جهان رقابت می‌کنند. با توجه به اینکه هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهایی همچون انگلستان و آمریکا پایین‌تر است، درخواست تحصیل در کانادا گزینه بسیار جذابی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال تحصیل در یک دانشگاه برتر آن هم در یکی از توسعه ‌یافته‌ترین کشورها هستند.

    کانادا کشور مهاجرپذیری است و شانس اخذ اقامت دائم برای فارغ‌التحصیلان در آن بسیار بالا است که خود بر جاذبه تحصیل در کانادا افزوده است. کشوری چند زبانه است و زبان های فرانسوی و انگلیسی بخش مهم و جدانشدنی از سیستم آموزشی کانادا بوده است.

    شما باید پیش از آغاز فرایند درخواست ویزای تحصیلی به کانادا، در انتخاب مناسب‌ترین مؤسسه آموزشی، رشته، مقطع و شهر بر اساس شرایط خودتان و جدیدترین آپدیت‌های اداره مهاجرت با متخصصان مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و هیچ مشکلی برای ادامه تحصیل در کانادا پیدا نکنید. درنامایگریشن یکی از محبوب ترن و معتبرترین سازمان های مهاجرت ایران می باشد که بالاترین کیفیت ارائه خدمات را به متقاضیان می دهد و بسیار از دوستان هرساله از طریق این سازمن برای تحصیل به کانادا اقدام میکنند.

    شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا وجود دارد:

    1. ویزای دانش‌آموزی کانادا
    2. ویزای دانشجویی کانادا

    ویزای دانش‌آموزی کانادا به افراد زیر 18 سالی تعلق می‌گیرد که قصد تحصیل در مدارس کانادایی را دارند و باید دارای یک سری شرایط مشخص شده باشند.  از طرفی ویزای دانشجویی نیز برای افراد بالای 18 سال برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در کشور کانادا صادر می‌شود که شرایط و مدارک هر ویزا متفاوت خواهد بود.

    images 1676459512 63ecbdf8633fa - ویزای تحصیلی کانادا - درنامایگریشن

    برای دریافت این دو نوع ویزا شما باید دارای شرایط ویژه ای باشید، که در ادامه این شرایط را باهم بررسی خواهیم کرد:

    • شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

    در صورتی که فرزند زیر 18 سال شما قصد تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی را دارد، پس از دریافت پذیرش، اثبات تمکن مالی یکی از شروط پایه و مهم در دریافت ویزای دانش آموزی کانادا می باشد. برای دریافت پذیرش از مدارس کانادا و فرایند ثبت نام نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس نمی باشد، زیرا می توانید در دوره های آموزش زبان که در مدرسه انتخابی شما برگزار می شود، شرکت کنید.

    باید توجه داشته باشید که جهت اخذ ویزای دانش آموزی کانادا، سن متقاضی حائز اهمیت است. متقاضیانی که سن آنها کمتر از 18 سال است، باید فردی را به عنوان قیم یا سرپرست که در کانادا اقامت دارد را به سفارت معرفی نمایند.

    • شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا (تحصیل در دانشگاه)

    شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

    • داشتن پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسۀ آموزشی مورد تاًیید (DLI)
    • گواهی اثبات تمکن مالی و توانایی پرداخت شهریه تحصیلی و هزینه زندگی حداقل برای یک سال
    • مدارک شناسایی
    • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
    • متقاعدکردن آفیسر برای ترکِ کانادا بعد از اتمام تحصیل
    • شرط سن

    مزایای تحصیل در کانادا

    از جمله مزیت‌های بارز اخذ ویزای تحصیلی کانادا این است که شخص متقاضی می تواند بلافاصله پس از فارغ‌التحصیل شدن ویزای کار کانادا را دریافت کند و مشغول به کار شود. حتی شخص در همان زمان تحصیل خود با توجه به مزیت برخورداری از حق کار، می تواند هفته‌ای ۲۰ ساعت مشغول به کار شود و برای خود و خانواده‌اش کسب درآمد کند. پایین بودن نرخ بیکاری و جرم و جنایت نسبت به دیگر کشورها از دیگر مزایای تحصیل در کانادا می باشد.

    • هزینه تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته پیایین تر است.
    • امکان دریافت ویزای اقامت دائم پس از تحصیل
    • بهره مندی از بالاترین سطح آموزشی دنیا و دریافت یکی معتبرترین مدارک دنیا پس از فراغت از تحصیل
    • امکان دریافت ویزای کار و درصد بالای احتمال برای استخدام پس از فراغت از تحصیل
    • دریافت ویزای تمام‌ وقت کاری برای همسر فرد متقاضی تحصیل در کانادا

    مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

    مراحل مهاجرت تحصیلی و درخواست ویزای کانادا به صورت آنلاین می باشد. نزدیک‌ترین مراکز دریافت درخواست ویزای کانادا به ایران، ترکیه، گرجستان و امارات هستند.

    اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز به مصاحبه ندارد، اما از سال 2013 شهروندان 14 تا 80 ساله برخی کشورها ملزم به انجام بیومتریک (انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری) شده‌اند. بیومتریک در یکی از مراکز VAC صورت می‌گیرد. برای تحصیل در کانادا قبل از هرچیز باید برای مجوز تحصیل در کانادا اقدام کنید.

    مرحله اول: انتخاب رشته و دانشگاه و اخذ پذیرش تحصیلی

    رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید همزمان برای چندین رشته و دانشگاه مختلف درخواست دهید.

    مرحله دوم: تهیه مدارک لازم

    مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا بسته به مقطع تحصیلی و موسسه آموزشی ممکن است متفاوت باشد. وجود کوچکترین نقص در تکمیل مدارک، سبب ریجکت شدن شما خواهد شد. مدارک اولیه‌ای که معمولاً برای همه دانشگاه‌ها مورد نیاز است شامل: انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، ترجمه مدرک تحصیلی و مدرک زبان

     مرحله سوم: ثبت‌نام آنلاین

    هر دانشگاه یک اپلیکیشن دارد که طی آن یک سری مراحل درخواست خود را ارسال می‌کنید، بدین منظور پس از وارد کردن اطلاعات شخصی خود باید مدرک تحصیلی، انگیزه نامه (sop)، ریز نمرات، مدرک زبان، توصیه نامه و رزومه (cv) خود را آپلود کنید. در مرحله آخر اپلیکیشن فی را پرداخت و درخواست خود را سابمیت می‌کنید. اگر با درخواست شما موافقت شود، نامه پذیرش برای شما ارسال می‌شود. زمانی که نامه پذیرش دانشگاه را گرفتید باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

    مرحله چهارم: انگشت‌نگاری و تصویر دیجیتال (بیومتریک)

    این مرحله در سفارت یکی از کشور های همسایه (ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و امارات) حاضر شود.

    مرحله پنجم: بررسی درخواست مجوز تحصیل توسط اداره مهاجرت کانادا

    بعد از تمام این مراحل، اداره مهاجرت کانادا مدارک شما را مطالعه و بررسی می‌کند. اگر مدارک کامل نباشند، دلایل رجکتی و رد ویزای شما ارسال می‌شود. البته ممکن است از شما درخواست تکمیل مدارک هم کنند.

    مرحله ششم: پذیرش درخواست

    اگر تمامی مدارک‌تان کامل باشد، استادی پرمیت برای شما صادر می‌شود. حالا به دو روش می‌توانید مجوز تحصیلی خود را دریافت کنید: یا در بدو ورود به کشور کانادا یا به صورت ایمیل. در این مرحله نامه POE برای شما صادر می‌شود که دولت کانادا مشخص کرده است که کجا باید نقطه ورودتان به کانادا باشد.

    images 1676459811 63ecbf230be23 - ویزای تحصیلی کانادا - درنامایگریشن

    هزینه تحصیلی در کانادا

    هزینه ها همیشه جزو الویت های متقاضیان است و باید گفت که هر فرد بر اساس شرایطش باید هزینه های مختلفی بپردازد. در این میزان هزینه، شهر مورد انتخاب برای تحصیل، دانشگاه مورد نظر و یا دبیرستان مورد نظر تاثیرگذار است. این هزینه ها بین 20 تا 60 هزار دلار متغیر است.

    شهریه دانشگاه‌های کانادا نیز با یکدیگر متفاوت است. هزینه های هر رشته دانشگاهی نیز متفاوت است و دانشجویان باید متناسب با دانشگاه و رشته‌ای که قصد ادامۀ تحصیل در آن را دارند، هزینه‌های خود را تخمین بزنند. رشته‌های مهندسی نسبت به رشته‌های هنر یا رشته‌های مدیریتی گران‌تر است.

    دانشجویان بین المللی علاوه بر هزینه‌های دانشگاه باید به هزینۀ روزمره زندگی خود مانند هزینۀ ایاب و ذهاب یا خوراک خود توجه کنند.

    مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

    مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی عبارت‌اند از:

    • نامۀ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا موسسۀ آموزشی مورد تایید (DLI)
    • نامه CAQ برای درخواست کنندگان تحصیل در کبک
    • برنامه تحصیلی یا اِستادی پلن (Study Plan)
    • مدارک شخصی از جمله شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت
    • عکس پاسپورت
    • گواهی عدم سوء پیشینه
    • مدارک تمکن مالی
    • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات
    • مدارک آیلتس
    • فیش واریز شهریه
    • نامه سابقه و بیمه کاری

    ویزای تحصیلی کانادا با استفاده از بورسیه

    در کشورکانادا علاوه بر مناسب بودن هزینه تحصیل، دانشجویان بین‌المللی با استفاده از بورسیه‌های متنوع تحصیلی می توانند هزینه های تحصیلی و زندگی خود را به کم ترین مقدار برسانند. بورسیه‌های تحصیلی در کشور کانادا بسیار متنوع است و دانشگاه ‌ها و شهر‌های مختلف با توجه به رشته‌ها و مقاطع تحصیلی، امکانات و بورسیه‌های خوبی برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

    این بورسیه‌ ها شامل کمک‌های بلاعوض مالی، کمک ‌هزینه تحصیلی و یا وام‌ های دانشجویی است. برخی از این بورسیه ‌ها تنها بخشی از هزینه ‌های تحصیل را پرداخت می‌کنند، اما برخی دیگر شامل هزینه کامل زندگی و تحصیل دانشجو می‌شود. براین اساس اخذ ویزای تحصیلی، دانشجویان بین‌المللی علاوه بر دریافت بورسیه، در صورت تمایل و پیدا کردن کاری مناسب، می‌توانند در حین تحصیل، مجوز کار دانشجویی دریافت کنند.

    اگر متقاضیان سابقه تحصیلی خوب، نمرۀ زبان بالا، توضیح نامه از استاد و مقالات بین المللی خوبی داشته باشند امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا آن‌ها خواهد بود.

    دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا تحصیلی کانادا

    معمولا جزئیات رد شدن ویزا تحصیلی ارائه نمی‌شود ولی دلیل رد شدن درخواست در نامه‌ای به شما اعلام می‌شود.

    • وجود فاصله تحصیلی بین مقطع قبلی و فعلی
    • قانع کننده نبودن اهداف تحصیلی و عدم اطمینان از برگشت دانشجو پس از اتمام تحصیل به کشور مبدا
    • عدم اثبات بودجه کافی برای اقامت در کانادا
    • عدم تطابق رشته تحصیلی در مقطع قبلی و فعلی
    • نقص پرونده و مدارک

    امکان اعتراض به نتیجه ویزا برای شما وجود دارد، اما احتمال تغییر نتیجه بعید است. پیشنهاد می‌شود پس از رفع ایرادات و بهبود شرایط درخواست جدیدی ارائه کنید. کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌ای نقش بسزایی در پذیرش درخواست ویزای شما دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.