شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علت آغاز نشدن شستشو پس از آبگیری ماشین لباسشویی چیست؟
    01 اسفند 1401 - 12:33
    شناسه : 236686
    0

    یکی از مشکلات رایج در ماشین های لباسشویی ، آغاز نشدن چرخه شستشو پس از آبگیری کردن ماشین لباسشویی  است. منظور از آغاز نشدن چرخه شستشو پس از آبگیری کردن ماشین لباسشویی می تواند مشکلات کاملاً متفاوتی باشد.

    پ
    پ

    یکی از مشکلات رایج در ماشین های لباسشویی ، آغاز نشدن چرخه شستشو پس از آبگیری کردن ماشین لباسشویی  است. منظور از آغاز نشدن چرخه شستشو پس از آبگیری کردن ماشین لباسشویی می تواند مشکلات کاملاً متفاوتی باشد. موارد اصلی عبارتند از:
    – دستگاه با آب پر می شود، اما پس از آن درام نمی چرخد.
    – آب وارد مخزن می شود، اما ماشین لباسشویی آب را تخلیه می کند و متوقف می شود و ممکن است  یک خطا روی صفحه نمایش روشن شود.
    – پس از آبگیری  ماشین لباسشویی ، دستگاه خاموش می شود.
    بیایید بررسی کنیم دلایل چنین رفتار عجیب از ماشین لباسشویی چیست؟

    images 1676811612 63f21d5c7a707 - علت آغاز نشدن شستشو پس از آبگیری ماشین لباسشویی چیست؟ -

    چه زمانی می توانید خودتان مشکل را رفع کنید؟

    سعی کنید دو شاخه برق ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید و بعد از 5 الی 10 دقیقه دوباره آن را روشن کنید. شاید یک بار خرابی واحد کنترل یا برد دستگاه روی داده باشد ،  در این صورت راه اندازی مجدد کنترل الکترونیکی کمک نموده و موثر وقع می شود .
    اما متاسفانه در بیشتر موارد علت این مشکل معمولا مربوط به خرابی  دستگاه است و بدون کمک گرفتن از یک تعمیرکار حرفه ای نمی توانید مشکل را برطرف کنید.

    نقص های احتمالی که باعث آغاز نشدن چرخه شستشو پس از آبگیری کردن ماشین لباسشویی می شوند ، کدامند؟

    1.    خرابی تسمه ماشین لباسشویی

    خرابی یا پاره شدن تسمه محرک در ماشین لباسشویی باعث می شود که موتور دستگاه کار کند، اما درام نه در شستشو، نه در آبکشی و نه در چرخه خشک کن نمی چرخد.
    در نتیجه ماشین لباسشویی آب می کشد، موتور صدا دارد، برنامه گرمایش و تخلیه اجرا می شود ، اما درام نمی چرخد.
    برای رفع مشکل لازم است تسمه محرک تعویض شود .

    2.    خرابی خرابی زغال  موتور در مدل های دارای موتور کلکتور

    اگر زغال موتور فرسوده شود، تقریباً با کلکتور تماس نمی گیرند و بنابراین چرخش موتور را فراهم نمی کنند. در نتیجه آب وارد دستگاه می شود، موتور صدا می دهد ، اما درام نمی چرخد. اگر چراغ را خاموش کنید، ممکن است متوجه جرقه زدن ماشین لباسشویی شوید.
    رفع این مشکل مستلزم تعویض زغال موتور است.

    3.    خراب شدن سرعت سنج ماشین لباسشویی

    سرعت سنج ماشین لباسشویی تعداد دور موتور ماشین لباسشویی را اندازه گیری می کند. اگر این قطعه خراب شود، ماشین لباسشویی “نمی فهمد که با چه سرعتی درام را بچرخاند و شستشو نمی دهد.
    در نتیجه ماشین لباسشویی آب می کشد اما درام نمی چرخد و دستگاه لباسها را شستشو نمی دهد. در ماشین های دارای صفحه نمایش، خطای سرعت سنج ممکن است روشن شود . برای رفع مشکل سرعت سنج نیاز به تعویض دارد.

    4.    خرابی موتور

    اگر موتور دستگاه بسوزد باعث  آغاز نشدن چرخه شستشو پس از آبگیری کردن ماشین لباسشویی می شود. در برخی مدلها ، خازن راه اندازی معمولاً از کار می افتد.  در نتیجه درام دستگاه با آب پر می شود، اما درام  نمی چرخد. صدای معمولی موتور شنیده نمی شود. دستگاه  آب را تخلیه می کند و با آب در درام متوقف می شود یا هنگ  می کند. در مدل‌های دارای نمایشگر، ممکن است خطای موتور روشن یا چشمک ‌زن شود .
    در این گونه موارد ، موتور نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

    5.    خرابی برد دستگاه باعث آغاز نشدن چرخه شستشو پس از آبگیری کردن ماشین لباسشویی می شود.

    اگر قطعات ، خطوط ها یا کنتاکت ها در مدار موتور روی برد بسوزند باعث آغاز نشدن چرخه شستشو پس از آبگیری کردن ماشین لباسشویی می شوند. در نتیجه درام ماشین لباسشویی پر از آب شده سپس دستگاه خاموش می شود.
    برای رفع این خرابی ، تعمیرکار عناصر معیوب ریزمدار را شناسایی می کند و آنها را به موارد جدید تغییر می دهد و  خطوط  و کنتاکت ها لحیم می شوند .

    6 . خرابی سنسور سطح آب

    اگر سنسور سطح آب از کار افتاده باشد ماشین لباسشویی نمی تواند میزان آب داخل درام را تشخیص دهد، بنابراین تخلیه شده و شستشو متوقف می شود. در نتیجه ماشین لباسشویی آبگیری می شود، اما بلافاصله آب تخلیه می شود. مدل‌های دارای نمایشگر ممکن است خطای سوئیچ فشار را نشان دهند.
    برای رفع مشکل ، تعمیرکار لوله سوئیچ فشار را بررسی نموده و محفظه نمونه گیری فشار را تمیز می کند. اگر لوله شکسته یا آسیب دیده باشد، آن را در با یک لوله جدید جایگزین می کند. هنگامی که سنسور سطح آب معیوب باشد، سوئیچ فشار به طور کامل تعویض می شود.

    6.    خرابی المنت دستگاه

    در صورت خرابی المنت ماشین لباسشویی آب گرم نشده و باعث آغاز نشدن چرخه شستشو پس از آبگیری کردن ماشین لباسشویی می شود.
    در نتیجه ماشین لباسشویی لباسها  را نمی شوید و بلافاصله پس از آبگیری، آب را تخلیه می کند و یا آب را یا گرم نمی کند و روی لباسشویی آویزان می شود. ممکن است خطای گرمایش روی صفحه نمایشگر چشمک بزند.
    در هنگام ایجاد این مشکل المنت نیاز به تعویض دارد.

    7.    از کار افتادن سنسور دما

    در صورت از کار افتادن سنسور دما در ماشین لباسشویی دستگاه نمی تواند دمای آب را تعیین کند بنابراین چرخه شستشو آغاز نمی شود.
    در نتیجه  بلافاصله پس از آبگیری دستگاه آب را تخلیه می کند و یا آب را متو گرم نمی کند . ممکن است خطای گرمایش روی صفحه نمایشگر چشمک بزند.
    برای رفع مشکل ترموستات باید تعویض شود.

    عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی نیازمند تجربه و تعمیرکار مجاز است که در هر منطفه و شهری با پرس و جو در دسترس هستند.
    برای تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس ، تعمیر ماشین لباسشویی در مارلیک و تعمیر ماشین لباسشویی مهرشهر با پارما سرویس تماس بگیرید .
    09127992368   –    www.parmaservice.ir

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.