شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ایمنی آسانسور کارگاهی
    05 اسفند 1401 - 23:51
    شناسه : 237236
    0

    برای این که محدوده بالا بر مشخص شود از یک حفاظ استفاده می شود. این حفاظ می تواند از ورود افراد و تجهیزات اضافه جلوگیری نماید. این کار باعث می شود تا که از وزن قابل تحمل آسانسور کارگاهی باری اضافه تر  وارد آن نشود.

    پ
    پ

    در مکان هایی که ساختمان سازی های عظیمی انجام می شود، ابزاری که بیشترین کاربرد را دارد آسانسور کارگاهی می باشد. آسانسور کارگاهی  با استفاده از یک موتور الکترونیکی عمل می کند. ارتفاع  این آسانسور ها وابسته به ارتفاع ساختمان تنظیم می شود و این اندازه تا 500 متر جا دارد. باری که این آسانسورها می توانند تحمل کنند تا حدود 2 تن می باشد. این آسانسور به دلیل اینکه وظیفه حمل بارهای بسیار سنگین و یا افراد را به بالاترین نقاط به عهده دارند از این رو باید مراقب محیط اطراف باشیم. ایمنی آسانسور کارگاهی مهم ترین امری است که در ابتدای کار با آن باید در نظر بگیریم. در ساخت بالابر کارگاهی معمولا تمامی موارد ایمنی در نظر گرفته شده است. همچنین در زمانی که این نوع از آسانسورها را می خواهند نصب نمایند، همه جوانب موبوط به ایمنی را رعایت خواهند کرد. می توان گفت که امروزه این نوع از آسانسورها توانسته کار ساختمان سازی های عظیم را بسیار راحت تر نماید.

    ایمنی آسانسور کارگاهی

    برای ایجاد ایمنی آسانسور کارگاهی در ساخت و نصب باید تجهیزات و وسائلی استفاده شود. به کار بردن این ابزارها می تواند در ایمن بودن آسانسورهای کارگاهی موثر باشد. به طوری که اگر این موارد رعایت نشود، می تواند خطرات احتمالی را به بار آورد. ما در اینجا این تجهیزات را برای شما شرح خواهیم داد.

    محافظ دکل

    برای این که محدوده بالا بر مشخص شود از یک حفاظ استفاده می شود. این حفاظ می تواند از ورود افراد و تجهیزات اضافه جلوگیری نماید. این کار باعث می شود تا که از وزن قابل تحمل آسانسور کارگاهی باری اضافه تر  وارد آن نشود.

    نرده امگا

    برای حفاظی که در اطراف آسانسور قرار گرفته نرده ای طراحی می شود که متحرک است و به صورت عمودی بالا و پایین می رود. این نرده را می توان به عنوان محل رفت و آمد دانست. زمانی که این نرده را می بندیم دیگر اشیاء به صورت ناغافل و بی مقدمه وارد اتاقک آسانسور نمی شود. این نرده ها می تواند بهترین ابزار برای ایمنی آسانسور کارگاهی به حساب آید.

    سوئیچهای ایمنی و سامانه فرود اضطراری

    لمینت سوئیچ ها به عنوان ابزاری بر روی در آسانسور کارگاهی نصب می شود تا بتواند مانع از سقوط آسانسور شود. می توان گفت که نوعی محدود کننده مسیر است و در هر جایی که تنظیم شده باشد باعث محکم نگه داشتن آسانسور می شود. به علاوه ابزار دیگری به عنوان فرود اضطراری در روی این آسانسورها نصب می شود که وظیفه آن هم جلوگیری از سقوط آسانسور می باشد. البته بهتر است که قبل از استفاده آنها را تست نمایید.

    ایست مکانیکی در بالای دکل

    یکی دیگر از قطعاتی که ایمنی آسانسور کارگاهی نصب می شود، ایست مکانیکی می باشد. به گونه ای که ان را در آخر مسیر آسانسور نصب می کنند. این قطعه در مواقعی که سوییچ های ایمنی کار نکند دست به کار شده و از سقوط آسانسور جلوگیری خواهد کرد. این قطعه های مکانیکی در واقع نوعی نگهدارنده هستند که کابین آسانسور را به شکلی کاملا ایمنی نگه میدارند و به حالت سکون در می آورند.

    دیگر تجهیزات آسانسورهای کارگاهی

    1. ترمز خودکار در ارتفاع ۲ متر از سطح زمین
    2. تابلو فرمان هایی با ولتا‍ژ بسیار کم
    3. موتورهای مجهز به ترمز الکترومکانیک
    4. دارای کمک فنر در قسمت پایه و بالای دکل
    5. ایست اضطراری
    6. صفحه محافظ موتور
    7. ترمز هایی که به سرعت حساس اند
    8. کلید فرمان و میکرو سوئیچ ها به منظور ایمنی بیشتر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.