پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تعطیلات عید کجا بریم؟ خفن ترین مکان های گردشگری خراسان جنوبی
    07 اسفند 1401 - 13:42
    شناسه : 237556
    0

    استان خراسان جنوبی با مساحت 85290 کیلومتر مربع در شرق ایران گرفته و شهر زیبای بیرجند نیز مرکز این استان می‌باشد. از دیگر شهر های دیدنی این منطقه به طبس، قاین، فردوس، بشرویه، اسلامیه، حاجی اباد،، ارین شهر، محمد شهر و گزیگ می توان اشاره کرد که در ادامه این مقاله قصد داریم شمارا با شگفت انگیز ترین مکان های گردشگری این مناطق اشنا کنیم.

    پ
    پ

    word image 237556 1 - تعطیلات عید کجا بریم؟ خفن ترین مکان های گردشگری خراسان جنوبی -

    استان خراسان جنوبی با مساحت 85290 کیلومتر مربع در شرق ایران گرفته و شهر زیبای بیرجند نیز مرکز این استان می‌باشد. از دیگر شهر های دیدنی این منطقه به طبس، قاین، فردوس، بشرویه، اسلامیه، حاجی اباد،، ارین شهر، محمد شهر و گزیگ می توان اشاره کرد که در ادامه این مقاله قصد داریم شمارا با شگفت انگیز ترین مکان های گردشگری این مناطق اشنا کنیم.

    سنگ سوراخ فردوس

    کوه سنگ سوراخ یکی از جاذبه های طبیعی شهر فرردوس بوده که به دلایل فرسایش آبی در سنگ های آهکی کوه به وجود آمده است.

    موقعیت مکانی سنگ سوراخ در خراسان جنوبی و در سی و پنج کیلومتری غربی شهر فردوس واقع شده است.  در نزدیکی این کوه، غار آبی سنگ سوراخ و تپه های شنی نیز قرار دارد که  برای افراد علاقه‌مند به ورزش های بیابانی مانند موتور های چهار چرخ مرکز تفریحی مناسبی است.

    word image 237556 2 - تعطیلات عید کجا بریم؟ خفن ترین مکان های گردشگری خراسان جنوبی -

    چشمه معدنی آب ترش قاین

    اگر شما هم عاشق چشمه های معدنی و خواص درمانی آن هستید باید بدانید که خرسان جنوبی را میتوان به عنوان قطب آب درمانی کشور در نظر گرفت چراکه چشمه های معدنی فراوانی از جمله چشمه آب ترش در آن قرار گرفته است.

    چشمه معدنی آب ترش کی از جاذبه های طبیعی شهر قاین بشمار می آید که دارای آب زلال و شفاف است اما جالب است بدانید اگر این آب را بخواهید همراه خود بیاورید،  آب ترش قاین مدتی بعد تغییر رنگ داده و تیره می شود.  نان کماچ که از نان های محلی قاین است نیز از آب این چشمه تهیه می شود.

    روستای ماخونیک

    روستای ماخونیک واقع در خراسان جنوبی در گذشته معروف به شهر لی لی بوت ها بوده و دلیل این نامگذاری نیز قد ساکنین این مطقه ربط زیادی داشته چراکه در سالیان پیش قد افراد این روستا به زحمت به صد و چهل سانتی متر می‌رسید. البته ساکنین این روستا در طی الیان توانستند با تغییر تغذیه و ازدواج تغییر ژن داده و به قد نرمال برسند.

    زوستای ماخونیک با افغانستان تنها نیم ساعت فاصله دارد و به همین دلیل باعث کوچ مردم افغانستان به این روستا شد به گونه ای که امروزه اکثر مردم این روستا ملیت افغانستانی دارند.

    سد بند دره

    یکی از مکان های گردشگری تاریخی خراسان جنوبی سد بند دره است که  دلیل عبور آب از پایین و بالای سد به این نام شناخته‌ می شود. این بند که بزرگترین بند کوهستانی بیرجند محسوب می شود در سال 1294 هجری قمری به دستور امیرشوکت الملک ساخته شد و اهمیت تاریخی نیز دارد.

    وجود این سد در دل کویر توانسته توجه گردشگران زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کند. اگر شما هم به پیک نیک در دل طبیعت علاقه دارید این مکان زیبا را از دست ندهید.

    خانه و ساباط مستوفی

    اگر عاشق سبک معماری و فرهنگ دوره قاجار هستید شهر بشرویه را در اولویت سفر خود قرار دهید تا یکی از آثار ملی ایران را مشاهده کنید. بادگیری‌های زیبا و تزیینات گچی این خانه از ویژگی‌های بارز بصری اوست. در این خانه طاق‌نماهای ظریف در کنار خشت خام و آجرهایی با ملات گلی، فضایی مستطیل شکل با قوسی خفیف، حوض دایره‌ای که با گلدان‌های قدیمی مزین شده‌اند همه و همه یادآور فرهنگ و قدمت چند هزارساله ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به این خانه قسمت‌های مختلف آن را که شامل: صحن خانه، بادگیرها، اتاق ارسی غربی، ارسی اتاق و نقش ونگارسقف خانه را مشاهده کنید.

    word image 237556 3 - تعطیلات عید کجا بریم؟ خفن ترین مکان های گردشگری خراسان جنوبی -

    خراسان جنوبی نیز مانند دیگر استان های ایران عزیزمان مکان های گردشگری فوق العاده ای دارد که معرفی تمام ان‌ها در یک مقاله نمی گنجد. برای آشنایی بیشتر با مکان های گردشگری خراسان جنوبی میتوانید به مجله خراسان یاب مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.