سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41238 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راز مسمومیت دانش آموزان قمی فاش شد | افرادی دوست داشتند مدارس دخترانه تعطیل شود
    07 اسفند 1401 - 20:04
    شناسه : 237599
    0

    معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور درباره پشت پرده مسمومیت‌ها در قم توضیح داد.

    پ
    پ

     

    راز مسمومیت دانش آموزان - راز مسمومیت دانش آموزان قمی فاش شد | افرادی دوست داشتند مدارس دخترانه تعطیل شود - دانش آموزان

    همشهری آنلاین نوشت: یونس پناهی در نشستی خبری در مشهد افزود: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

    او افزود: مسمومیت دانش آموزان مدارس قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود از این رو عفونی و قابل انتقال به دیگران نیست.

    پناهی که عضو اصلی کمیته علمی تخصصی بررسی این ماجرا نیز بوده است تصریح کرد: این موضوع با تاکید ویژه وزیر بهداشت، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است و تاکنون مشخص شده، ترکیبات مواد شیمیایی، جنگی نیست و هیچ نشانه ای از مسری بودن ندارد.

    معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: دانش‌آموزان مسموم شده نیاز به درمان تهاجمی ندارند و درصد زیادی از عوامل شیمیایی دخیل در این مسمومیت پیشگیرانه است.

    پناهی افزود: حفظ آرامش افراد مسموم در اولویت است چرا که برهم خوردن آرامش سبب ایجاد استرس، اضطراب و در نتیجه طولانی شدن روند بهبودی می شود.

    وی با بیان این که ۲۵ درصد شرکت های دانش بنیان فعال کشور، در حوزه سلامت فعالیت می کنند گفت: در سطح کشور ۲۵ شبکه تحقیقاتی، ۶۹ پژوهشکده و بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی فعالیت می کند که به تحقیق و پژوهش روی موضوعات مختلف از جمله مساله جمعیت می‌پردازند.

    معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: ما به دنبال تولید علمی هستیم که منجر به ثروت و سرمایه بشود و اثرات بالای اجتماعی و اقتصادی داشته باشد و همواره بر این اعتقاد بوده ایم که باید از پژوهش‌ها و تحقیقاتمان در حوزه سلامت حداکثر استفاده را ببریم.

    پناهی افزود: درصد قابل توجهی از دانشمندان کشور از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و در این کلانشهر شرکت‌های توانمند زیادی هستند که دستگاه‌ها، ابزارها، ماشین‌ آلات و دیگر تجهیزات مورد نیاز حوزه سلامت را تولید می‌کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.