شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قبل از سفر با خودرو این موارد را چک کنید
    08 اسفند 1401 - 12:12
    شناسه : 237646
    0

    امروزه بسیاری از افراد از خودروی خود برای سفر کردن استفاده می کنند. این کار مزایایی دارد که می توان به برخی از آن ها مانند توقف در زمان و مکان دلخواه، انتخاب همسفران و غیره اشاره کرد. اما برای سفر کردن با خودرو نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها و رعایت کردن آن ها باعث می شود با خیال راحت، سفری ایمن را تجربه کنید. ما در این مطلب قصد داریم برخی از نکاتی را که قبل از سفر کردن با خودرو بهتر است رعایت کنید را بیان کنیم.

    پ
    پ

    امروزه بسیاری از افراد از خودروی خود برای سفر کردن استفاده می کنند. این کار مزایایی دارد که می توان به برخی از آن ها مانند توقف در زمان و مکان دلخواه، انتخاب همسفران و غیره اشاره کرد. اما برای سفر کردن با خودرو نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها و رعایت کردن آن ها باعث می شود با خیال راحت، سفری ایمن را تجربه کنید. ما در این مطلب قصد داریم برخی از نکاتی را که قبل از سفر کردن با خودرو بهتر است رعایت کنید را بیان کنیم.

    7 نکته که قبل از سفر با خودرو بهتر است به آن ها توجه کنید

    1.    میزان باد لاستیک ها را بررسی کنید

    برسی میزان باد لاستیک های خودرو از مواردی است که قبل از سفر باید به آن توجه شود. در صورتی که باد لاستیک ها کم باشد و با آن ها رانندگی کنید، دیواره لاستیک ها دچار آسیب می شود و احتمال ترکیدن آن ها نیز بالا می رود.
    در دفترچه راهنمای خودرو میزان مناسب و استاندارد لاستیک های خودرو به طور کامل توصیح داده شده است که می توانید با مراجعه به آن از این میزان مطلع شوید. توجه داشته باشید که فشار لاستیک ها را در زمانی که هوا معتدل است و یا در وسط رور بررسی کنید زیرا فشار لاستیک ها با توجه به دمای محیط دچار تغییرات می شود.

    images 1677417432 63fb5bd81d0ad - قبل از سفر با خودرو این موارد را چک کنید -

    2.    برف پاک کن خودرو را بررسی کنید

    برف پاک کن یکی از بخش های خودرو می باشد که به مرور زمان بر اثر فرسایش دچار خرابی می شود. بهتر است قبل از این که راهی سفر شوید از سالم بودن اطمینان حاصل کنید زیرا در حین سفر ممکن است از جاده های برفی و یا بارانی عبور کنید و به آن نیاز پیدا کنید.در صورت خراب بودن برف پاک کن بهتر است به یک تعمیر کار مراجعه کنید و آن را تعمیر یا تعویض کنید.

    3.    فرسودگی و پارگی تایر ها را بررسی کنید

    علاوه بر بررسی میزان با لاستیک ها اطمینان حاصل کردن از سالم بودن تایر ها و عدم فرسودگی و پارگی آن ها نیز بسیار مهم است زیرا رانندگی با تایر های فرسوده و پاره بسیار خطرناک است.
    جهت برسی کردن تایر ها ابتدا به دنبال پارگی و یا ترک خوردگی در آن ها باشید و سپس به عاج های آن ها دقت کنید. در انتها به تاریخ تولید لاستیک ها دقت کنید و در صورتی که بیشتر از 6 سال از تولید آن ها می گذرد بهتر است که آن ها را تعویض کنید.

    4.    روغن موتور خودرو را برسی کنید

    روغن ها به طور کلی نقش مهمی را در خودرو ایفا می کنند. روغن ها و همچنین روغن موتور وظیفه روانکاری را بر عهده دارند و همچنین ضربه ها و اصطکاکی که در حین فعالیت قطعات ایجاد می شوند را کاهش می دهند. در نتیجه با توجه به این توضیحات توصیه می شود قبل از سفر کردن روغن های خودروی خود را برسی کنید. در ابتدا بهتر است روغن موتور را برسی کنید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.
    دقت کنید که روغن موتور هر چند وقت یکبار و طبق زمان بندی که توسط تولیدکنندگان تعیین شده است باید تعویض شود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

    5.    روغن گیربکس را بررسی کنید

    همواره توصیه می شود سطح روغن گیربکس خودروی خود را بررسی کنید. سطح روغن گیربکس معمولا کاهش می یابد که عملکرد و کارکرد خودرو بالا باشد.در صورتی که پس از بررسی روغن گیربکس متوجه شدید که سطح آن کم شده است بهتر است هر چه سریع تر آن را تعویض کنید و یک روغن تازه و یا کیفیت را جایگزین آن کنید. عوض کردن روغن گیربکس در مقایسه با روغن موتور مقداری پیچیده تر می باشد. در نتیجه در صورتی که دانش و تخصص لازم را ندارید بهتر است این کار را به یک تعمیرکار بسپارید.

    6.    چراغ ها و بوق خودرو را بررسی کنید

    جهت رانندگی ایمن در شب و هوای تاریک تمامی چراغ های خودرو از جمله چراغ های عقب، جلو و نور بالا باید کاملا سالم باشند و بدون مشکل کار کنند. خراب بودن چراغ ها می تواند بسیار خطرناک باشد. در صورتی که چراغ های خودرو شما خراب باشند؛ سایر رانندگان متوجه این که شما در حین رانندگی قصد انجام چه کاری را دارید نمی شوند. همچنین در جاده های تاریک ممکن است به خودروی شما به خوبی قابل تشخیص نباشد. علاوه بر چراغ ها، توصیه می شود بوق خودرو را نیز قبل از سفر بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

    7.    شارژ باتری خودرو را بررسی کنید

    دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است منجر به دچار خرابی و اختلال در عملکرد باتری خودرو شود که تشخیص برخی از آن ها ممکن است کمی دشوار باشد. اما به صورت کلی می توان باتری خودرو را بررسی کرد و تشخیص داد که با سیستم الکتریکی خودرو ارتباط درستی یا خیر و یا میزان شارژ آن در چه سطحی است. برای بررسی باتری خودروی خود می توانید از ولت متر استفاده کنید.

    توصیه می شود هنگامی که قصد سفر کردن با خودرو را دارید از مدتی قبل خودروی خود را به صورت کامل بررسی کنید. بهتر است برای این کار از یک تعمیرکار و یا یک مکانیک کمک بگیرید و از بخواهید که مواردی مانند چک کردن فشار لاستیک ها، روغن موتور و غیره را بررسی کند.
    در تهران برای انجام سرویس های دوره ای و چکاپ قبل از سفر برای خودروهای جک ، می توانید به تعمیرگاه جک در تهران مراجعه کنید .
    تعمیرگاه عباسی با تیم تعمیرکاران با سابقه به عنوان تعمیرگاه جک S5 در تهران نزد بسیاری از مراجعه کنندگان ، شناخته شده است .
    09128172781

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.