جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پادکست چیست؟
    08 اسفند 1401 - 12:17
    شناسه : 237658
    0

    پادکست یک برنامه شنیداری است که شباهت بسیاری به برنامه‌های رادیویی دارد؛ با این تفاوت که در این نوع محتوای صوتی، شما می‌توانید زمان گوش دادن، نحوه دریافت و دسترسی، موضوع محتوا، زبان و لحن آن را به سلیقه‌ خود انتخاب کنید.در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی ازجمله محتواهایی که بسیار پرطرفدار شده‌اند، پادکست‌ها هستند.

    پ
    پ

    پادکست یک برنامه شنیداری است که شباهت بسیاری به برنامه‌های رادیویی دارد؛ با این تفاوت که در این نوع محتوای صوتی، شما می‌توانید زمان گوش دادن، نحوه دریافت و دسترسی، موضوع محتوا، زبان و لحن آن را به سلیقه‌ خود انتخاب کنید.در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی ازجمله محتواهایی که بسیار پرطرفدار شده‌اند، پادکست‌ها هستند. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ پادکست با ما همراه باشید.

    picture35 - پادکست چیست؟ - پادکست

    پادکست چیست؟

    محتواهای صوتی که هرگونه اطلاعاتی را منتشر می‌کنند و با حس شنوایی قابل‌درک هستند، فایل‎های صوتی نام دارند. انواع فایل‌های صوتی شامل انواع محتوا نظیر کتاب صوتی، سرگرمی، برنامه‌های گفت‌وگو و مصاحبه‌ها، گزارش‌های سریالی، آموزشی و بازاریابی هستند که با فرمت‌های مختلف عرضه‌شده‌اند. در بین انواع پادکست‌ها، کتاب گویا یا کتاب صوتی بیشترین مخاطب را دارد. این روزها افراد به علت مشغله کاری زیاد، چندان راغب به مطالعه کتاب نیستند؛ همچنین کتاب‌های صوتی برای افراد نابینا و کم‌شنوا، بهترین روش برای مطالعه کتاب است. پادکست نیز نوعی محتوای صوتی است که به زبان‌های مختلف منتشر و توسط برنامه‌های مخصوص پادکست، با در دسترس بودن اینترنت پخش می‌شود. البته تولید محتوای صوتی تخصصی کاری پیچیده و حرفه‌ای است که نیازمند تجهیزات خاص و گوینده متخصص است. گوینده متخصص به این معنا که اولا به اصول گویندگی و فن بیان مسلط باشد و در ثانی صدای قابل قبولی برای تولید محتوای صوتی به‌خصوص پادکست داشته باشد. در مورد تجهیزات هم منظور حداقل امکانات استودیویی برای ضبط صدا و ویرایش آن است.

    picture36 - پادکست چیست؟ - پادکست

    ویژگی‌های پادکست

    در پادکست سرعت پخش، زمان پخش و نوع برنامه‌ای که می‌خواهید گوش دهید، دست خودتان است.برخی برنامه‌های پخش پادکست، برای همیشه در دسترس بودن فایل، امکان دانلود پادکست را نیز فراهم کرده‌اند. پادکست‌ها به دلیل قابل‌استفاده بودن هنگام پیاده‌روی، رانندگی، آشپزی، هنگام انجام کارهای شخصی و کارهای خانه، همچنین در محل کار و…، طرفداران بسیاری را جذب خود کرده‌ اند. همچنین پادکست‎ها به‌عنوان یک ابزار ارتباط صوتی با مخاطبین شناخته می‌شوند که بسیاری از افراد علاقه‌مند به مطالعه و یادگیری درگیر آن شده‌اند. از طرفی چون گوش دادن به پادکست از مطالعه کتاب راحت‌تر است، ساخت پادکست از اهمیت بالایی برخوردار است.از ویژگی‌های اصلی پادکست می‌توان به‌رایگان بودن، استفاده و دسترسی آسان، تنوع بالا در موضوع پادکست، متعلق به سازمان خاصی نبودن و همچنین عدم تعریف محدودیت در زبان، لحن و قالب اشاره کرد.

    چرا در تولید پادکست به گوینده متخصص و تجهیزات خاص نیاز است؟

    همان‌طور که گفته شد، پادکست مفاهیمی را که از طریق حس شنوایی قابل‌درک و دریافت است، منتشر می‌کند. در این نوع از محتوا، متن نوشته‌شده توسط یک یا چند گوینده‌ اجرا و با ابزار و نرم‌افزارهای حرفه‌ای، ضبط و ویرایش می‌شود. به همین دلیل حتماً لازم است که تولید پادکست، توسط گوینده مسلط به اصول گویندگی و فن بیان با صدای باکیفیت و همچنین با ابزارهای مخصوص ضبط صدا، در استودیو مجهز ضبط‌شده و ویرایش‌های موردنیاز با افزودن افکت‌های مختلف به آن، ارائه شود. لذا بهتر است تولید این‌گونه محتواهای صوتی به موسسات معتبر سپرده شود. البته در انتخاب موسسات مختلف برای تولید پادکست حتما به دو عامل کیفیت و هزینه تولید محتوای صوتی توجه ویژه باید بشود.

    picture40 - پادکست چیست؟ - پادکست

    ویژگی‌های خاص تولید محتوای صوتی در شبکه مترجمین اشراق

    در تولید محتوا برای پادکست، ابتدا نوع محتوا به‌عنوان اولین فاکتور مهم موردبررسی قرار می‌گیرد و کیفیت موردنیاز سنجیده خواهد شد. سپس سفارش‌دهنده با درنظرگرفتن این موارد، سطح کیفی گوینده موردنظر خود را انتخاب می‌کند. در شبکه مترجمین اشراق گویندگان بر اساس نوع محتوا، کیفیت ضبط صدا و ویرایش فایل در سه گروه: نیمه‌حرفه‌ای، حرفه‌ای و صدای آشنا دسته‌بندی‌شده‌اند. تولید محتوا برای پادکست‌های مختلف، در زمان‌بندی‌های مختلفی قابل‌اجرا است. این زمان با توجه به کیفیت و تعداد کلمات متن موردنیاز متقاضی متفاوت خواهد بود. با توجه به تعداد گویندگان ماهر موجود در این مجموعه، کاربران می‌توانند زمان لازم برای تولید پادکست خود را تقلیل دهند. همچنین مؤسسه‌­ اشراق با گویندگانی همکاری می‌کند که به چند زبان، لهجه و گویش تسلط کامل دارند و می‌توانند محتوای کاربران را با صدایی دل‎نشین و مهارت بالا به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی، ترکی استانبولی، هندی و هوسه با بالاترین کیفیت اجرا کنند. چنانچه تولید محتوای صوتی  اعم از پادکست و کتاب‌های صوتی به‌صورت کاملاً حرفه‌ای با صدایی خاص ضبط‌شده باشد، مخاطبان بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. ازاین‌جهت اگر تولید محتوا در قالب پادکست توسط تیم حرفه‌ای و متخصص انجام شود، باعث ارائه‌ محتوای حرفه‎ای و باکیفیت خواهد شد.

    csc - پادکست چیست؟ - پادکست

    سخن آخر

     شبکه مترجمین اشراق به کمک ماهرترین گویندگان و متخصصین تولید محتوا، آماده خدمت‌رسانی درزمینهٔ‌ تولید پادکست برای وبلاگ یا وب‌سایت، توضیح محصولات و … در تمام تخصص‌ها از قبیل بازاریابی، طراحی سایت و سئو، تبلیغات، عکاسی، آموزش نرم‌افزارها، ارزهای دیجیتال و هوش مالی، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، علوم انسانی و… است. مؤسسه‌­ اشراق، تولید پادکست را به‌صورت کاملاً تخصصی و به زبان‌های مختلف برای مشتریان عزیز با کم‌ترین قیمت و بیشترین کیفیت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با خیالی آسوده تولید محتوای صوتی خود را به متخصصان باتجربه شبکه مترجمین اشراق که آماده‌ ارائه خدمات هستند، بسپارید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.