شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خدمات ارتعاش سنجی شرکت مهندسی آکوپایش
    09 اسفند 1401 - 3:29
    شناسه : 237759
    0

    تکنیک آنالیز ارتعاشات یکی از روش های استاندارد برای تشخیص مشکلات و خرابی انواع عیوب در ماشین الات دوار مانند بلبرینگ و تسمه فن ها می باشد که برای نظارت بر وضعیت تجهیزات دوار استفاده می شود.

    پ
    پ

    تکنیک آنالیز ارتعاشات یکی از روش های استاندارد برای تشخیص مشکلات و خرابی انواع عیوب در ماشین الات دوار مانند بلبرینگ و تسمه فن ها می باشد که برای نظارت بر وضعیت تجهیزات دوار استفاده می شود. به کمک این روش به راحتی می توان قبل از افزایش ایرادات و خرابی بلبرینگ ها یا تسمه ها و یا سایر قطعات، به موقع عیوب و خرابی ها را شناسایی و تعویض کرد و از زیان های مالی بیشتر جلوگیری کرد. اگر به دنبال خدمات آنالیز ارتعاشات هستید .چگونه می توان از طریق تجزیه و تحلیل ارتعاشات، نظارت بر وضعیت را انجام داد؟ نظارت بر وضعیت به معنای پیشگیری بهتر از درمان است، در واقع پایش وضعیت به اقداماتی اطلاق می‌شود که به مدیران کمک می‌کند تا از زیان‌های مالی جلوگیری کنند تا بازده کاری خود را افزایش دهند. به این معنی که از طریق تکنیک های آنالیز ارتعاشات، می توان از خرابی بیشتر تجهیزات و دستگاه های صنعتی جلوگیری کرد و با تعمیر به موقع و سریع آنها، هزینه های دوباره کاری و نگهداری را به حداقل رساند.

    word image 237759 1 scaled - خدمات ارتعاش سنجی شرکت مهندسی آکوپایش -

    ارتعاش سنجی یکی از تکنیک های موثر و بسیار کاربردی در پایش وضعیت است که با استفاده از آن می توان به راحتی بسیاری از عیوب و مشکلات تجهیزات صنعتی را شناسایی و رفع کرد. در صنایع مختلف، آنالیز ارتعاشات با کمک دستگاه ها و تجهیزات مدرن انجام می شود. کاربرد تکنیک تحلیل ارتعاشات چیست؟ اندازه گیری و تجزیه و تحلیل آنالیز ارتعاشات تجهیزات دوار تکنیک اصلی پایش وضعیت و تشخیص مشکلات ماشین آلات و تجهیزات دوار است، از این رو تنوع و گستردگی تست ارتعاشات به حدی است که این تکنیک را به دانشی بی پایان تبدیل کرده و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. صنایع کاربردهای زیادی دارد. برای تشخیص بهینه و صحیح خرابی ها و مشکلات تجهیزات دوار مانند فن ها، انجام تست های ارتعاشی مختلف از جمله; از طیف فرکانس ارتعاش، منحنی شکل موج ارتعاش، زاویه فاز ارتعاش و … استفاده شد که این تست های ارتعاشی و روش های تحلیل ارتعاشات قابلیت و کاربرد خاص خود را دارند. از تکنیک تحلیل ارتعاش برای تشخیص عیوب و ارزیابی حالت های مختلف خرابی مانند؛ عدم بالانس یا عدم الاینمنت جرمی، عدم الاینمنت، خمش شفت، ناهماهنگی، عیوب مکانیکی مختلف، مشکلات و خرابی یاتاقان ها و یاتاقان های غلتشی، خطای دستگاه بالانس، مشکلات و خرابی یاتاقان ها و یاتاقان های کشویی، خرابی گیربکس، خرابی چرخ دنده ها، مشکلات مربوط به سیال جریان در ماشین های توربو، عیوب خاص الکتروموتورها و ژنراتورها، مشکلات سیستم های تسمه و پولی و … استفاده می شود. لرزش تسمه چطوره؟ تسمه ها ظرفیت بالایی در جذب ضربه ها و ارتعاشات دارند، به همین دلیل از تسمه ها در بسیاری از موارد برای انتقال نیرو استفاده می شود. تسمه به نیروهای دیگر دستگاه مانند; عدم تعادل، خارج از مرکز، عدم الاینمنت و شلی واکنش و ارتعاش و همچنین لرزش، حرکت و شلاق تسمه ها بین قرقره ها به راحتی قابل مشاهده است، بنابراین ارتعاشات آنها بیشتر از سایر قسمت ها آشکار است.

    word image 237759 2 - خدمات ارتعاش سنجی شرکت مهندسی آکوپایش -

    به طور عمده اولین قدم برای رفع مشکل لرزش تعویض تسمه است، اما ارتعاشات تسمه می تواند نشان دهنده وجود خرابی و مشکل مکانیکی باشد که خود تسمه تاثیری در بروز آن احتمالات ندارد، بنابراین قبل از تعویض تسمه ، وضعیت ارتعاشات دستگاه باید به درستی بررسی شود. قرار داده شود و مشکلات مکانیکی ریشه یابی و حل شود. چگونه با آنالیز ارتعاش خرابی تسمه را تشخیص دهیم؟ تشخیص ایرادات و خرابی های تسمه با کمک تکنیک آنالیز ارتعاشات نسبتاً آسان تر از سایر خرابی ها است که عامل کلیدی آن فرکانس تسمه یا نرخ تسمه (BR) است. اگر قسمتی از کمربند با کمی رنگ مشخص شده باشد، فرکانس عبور این نقطه رنگی از مقابل یک نقطه ثابت (مثلاً چشمان شما) به عنوان فرکانس کمربند تعریف می شود که در صورت وجود ایراد. در کمربند، فرکانس ارتعاشات، مضرب صحیح فرکانس است. تسمه خواهد بود. برای اندازه گیری ارتعاشات سیستم قرقره و تسمه سنسور، قرقره ها را بر روی بلبرینگی که قرقره ها را در جهت عمود بر کشش تسمه نگه می دارد قرار می دهند و سپس ارتعاش در جهت موازی کشش اندازه گیری می شود. . به طور معمول، مشکلات و خرابی تسمه ها در جهت موازی با کشش تسمه باعث ایجاد دامنه بیشتر در طیف فرکانسی می شود. از جمله مشکلات رایج تسمه می توان به موارد زیر اشاره کرد. وی به ترک خوردگی، بیرون زدگی کناره های تسمه و پارگی قسمت هایی از تسمه اشاره کرد، مثلاً تسمه ای که عرض یکسانی ندارد در شیار پول بالا و پایین می رود و تغییر کشش ایجاد می شود. روی تسمه باعث افزایش ارتعاشات آن می شود. شرایط بسته بندی و نگهداری نامناسب همیشه باعث پیچ خوردگی و تغییر شکل ناخواسته تسمه می شود.

    شرکت مهندسی آکوپایش چندین سال است که با بهترین کارشناسان مجرب در حوزه پایش وضعیت فعالیت دارد. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر از تمامی خدمات مجموعه از جمله بالانس در محل، خدمات ارتعاش سنجی، الاینمنت لیزری و … با شماره تماس 09353242370 تماس گرفته و یا به وب سایت رسمی مجموعه به آدرس https://akopayesh.ir/ مراجعه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.