×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ند پرایس 1 - هیچ پیامی از طریق عراق برای تهران نفرستادیم؛ مقامات ایرانی دروغ می‌گویند - آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه مدعی شد که واشنگتن هیچ پیامی از طریق مقام‌های عراقی برای ایران ارسال نکرده است.

به گزارش فارس، پیش از این، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که «فؤاد حسین» همتای عراقی‌اش، پیامی را از طرف آمریکا به او مخابره کرده است.

پرایس طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره این پیام، گفت: «من نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم. فقط مقام‌های ایرانی می‌توانند جواب دهند که چرا به دروغ گفتن ادامه می‌دهند. مقام‌های ایران می‌توانند هر مقدار که بخواهند حرف خود را تکرار کنند اما این، حقیقت پشت ماجرا را تغییر نمی‌دهد».

وی در این‌باره توضیح داد: «احیای برجام برای ماه‌هاست که در دستورکار قرار ندارد. ما هیچ پیامی [به ایران] ارسال نکرده‌ایم. نمی‌توانم بگویم که چرا مقام‌های ایرانی تلاش می‌کنند جهان را فریب دهند».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا،‌ سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی امیرعبداللهیان در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز مدعی شد: «وضعیت حقوق بشر در ایران اسفناک است و حضور وزیر خارجه این کشور در شورای حقوق بشر، یادآوری از دورویی رژیم ایران است».

پرایس همچنین درباره جنایات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی و حملات اخیر نظامیان آن به کرانه باختری، اظهار داشت: ایالات متحده شدیداً از اتفاقات اخیر و تداوم خشونت در اسرائیل و کرانه باختری نگران است.

طبق این گزارش، وی اضافه کرد: ما قتل دو اسرائیلی نزدیک نابلس و یک اسرائیلی نزدیک اریحا را محکوم می‌کنیم. همینطور ما خشونت گسترده و بی‌اغماض شهرک‌نشینان [صهیونیست] علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم می‌کنیم… این اقدامات کاملا غیرقابل قبول هستند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه اتفاقات اخیر نشان‌دهنده شکننده بودن وضعیت در کرانه باختری است، تصریح کرد: ما از کابینه اسرائیل انتظار داریم که مسئولیت کامل و پیگرد قانونی مسئولان این حملات و همچنین جبران خسارت برای [فلسطینی‌هایی] که خانه و اموال خود را از دست داده‌اند، برعهده بگیرد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.