پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نحوه انتخاب درست مخزن آب توجه به خشکسالی های اخیر
    10 اسفند 1401 - 10:40
    شناسه : 238034
    0

    با توجه به افزایش جمعیت و نیاز روزافزون جوامع به آب سالم و مخاطرات پیش رو، اهمیت ذخیره سازی صحیح آب بیش از پیش احساس می‌شود. به گزارش تانکر بانک، درخواست برای خرید مخزن آب در تمام شهر های کشور علی الخصوص تهران بسیار بیشتر از حالت عادی در مدت مشابه سال های گذشته بوده است. در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب درست تانکر آب مناسب را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    images 1677610875 63fe4f7b065f2 - نحوه انتخاب درست مخزن آب توجه به خشکسالی های اخیر - تانکر آب

    با توجه به افزایش جمعیت و نیاز روزافزون جوامع به آب سالم و مخاطرات پیش رو، اهمیت ذخیره سازی صحیح آب بیش از پیش احساس می‌شود. به گزارش تانکر بانک، درخواست برای خرید مخزن آب در تمام شهر های کشور علی الخصوص تهران بسیار بیشتر از حالت عادی در مدت مشابه سال های گذشته بوده است. در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب درست تانکر آب مناسب را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

    انواع مخزن آب پلی اتیلن

    با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از پلی اتیلن در ساخت منبع آب، امروزه شما می‌توانید به راحتی مخزن آب مورد نظر خود را در اشکال و ابعاد مختلف تهیه کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مخزن آب موجود در سایت تانکر بانک بپردازیم.

    مخزن عمودی

    مخزن عمودی که در بازار به نام منبع ایستاده نیز شناخته می شود به صورت استوانه ای شکل و سه لایه، ضد جلبک و آنتی باکتریال تولید می شود.

    مخزن افقی

    مخزن افقی که به مخزن خوابیده هم شهرت دارد به صورت استوانه ای خوابیده و پایه دار، سه لایه، ضد جلبک و آنتی باکتریال تولید می شود

    مخزن کتابی

    مخزن آب کتابی که به مخازن اسلیم تانک معروف می باشند به صورت سه لایه، ضد جلبک و آنتی باکتریال تولید می شود و شما می توانید به راحتی از این مخازن در فضاهای کم جا استفاده کنید .

    مخزن زیرپله

    مخزن زیر پله یکی از پرفروش ترین مخازن آب پلی اتیلن در بازار می باشد و شما می توانید از این مخزن به راحتی در زیر پله مجتمع ها استفاده کنید.

    مخازن پلی اتیلن در اشکال دیگری هم تولید می شوند اما لیست بالا از پرکاربرد ترین مخازن آب موجود در بازار می باشد.

    images 1677610903 63fe4f9789bad - نحوه انتخاب درست مخزن آب توجه به خشکسالی های اخیر - تانکر آب

    دلیل استفاده از مخزن آب پلی اتیلن

    با توجه به خشکسالی های اخیر، شاهد افت فشار آب و در بعضی مناطق شاهد قطعی آب هستیم. از این رو برای رفع این مشکل می بایست از منبع آب جهت ذخیره سازی درست آب استفاده کرد. مخازن پلی اتیلنی به دلیل داشتن سه لایه استاندارد و ضد جلبک یکی از بهترین انتخاب های بازار جهت تهیه تانکر آب می باشد. در ادامه قصد داریم به مهم ترین دلایل استفاده از این نوع مخازن اشاره کنیم

    • حمل و نقل آسان
    • استفاده از پلی اتیلن Foodgrade PE3840
    • ضد جلبک و مقاوم در برابر اشعه یووی
    • مقاوم در برابر انواع اسیدها، بازها و مواد شیمیایی
    • تنوع در لیتراژ و اندازه
    • موجود در رنگ های مختلف
    • قابلیت نصب انواع اتصالات
    • مقاوم در برابر خوردگی
    • ترمیم آسان آسیب دیده‌گی

    لیتراژ مخازن آب پلی اتیلن

    مخازن آب پلی اتیلن در انواع مختلف وابعاد متنوعی تولید می شوند  از این رو استاندارد خاصی در تمام برندها وجود ندارد و هر یک لیتراژ خاصی را در سبد محصولات خود قرار داده اند. در کل تانکر آب از لیتراژ 70 تا 30000 لیتر در زمان نگارش این مقاله موجود می باشد.

    نحوه نصب مخزن آب

    برای راه اندازی یک سیستم آب در ساختمان به تانکر آب، پمپ آب و منبع تحت فشار نیاز می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما از تجربه تاسیساتی مطمئن استفاده کنید و از نصب سرخود سیستم آب رسانی جدا خودداری کنید زیرا کوچکترین اشتباه موجب خسارت جبران ناپذیر به مخزن، پمپ و یا اتصالات ساختمان خواهد شد. تانکر بانک می تواند به شما در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های آبرسانی یاری رساند.

    نکات مهم در استفاده از مخزن پلی اتیلن

    در استفاده از منبع پلی اتیلن می بایست به نکات زیر توجه کرد.

    زیرسازی مناسب

    قبل از نصب تانکر پلی اتیلن می بایست توجه ویژه ای به زیرسازی مناسب برای قرار دادن مخزن آب خریداری شده داشت و زیرسازی های لازم باید طبق استاندارد های شرکت تولید کننده فراهم شود.

    استفاده از سایه بان

    یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمان استفاده از مخازن آب پلی اتیلنی به آن توجه داشت، استفاده از سایه بان در فصل گرما جهت جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای منبع آب داشت.

    قرار ندادن اجسام سنگین روی تانکر آب

    یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید در زمان استفاده از مخزن آب پلی اتیلنی به آن توجه داشت است که باید از قرار دادن اجسام سنگین روی مخزن خودداری کرد. استفاده از اجسام سنگین باعث فشار بیش از حد به مخزن خواهد شد.

    images 1677610960 63fe4fd0b1a1f - نحوه انتخاب درست مخزن آب توجه به خشکسالی های اخیر - تانکر آب

    قرار ندادن مخزن کنار اجسام گرمازا

    مهم ترین نکته ای که باید در زمان استفاده از مخازن آب به آن توجه کنید این است از قرار دادن آن در مجاورت با اجسام گرما زا خودداری کنید. زیرا باعث آسیب رساندن شدید به منبع آب شما خواهد شد.

    استفاده از هواکش

    نکته ای که هیچ گاه نباید آن را فراموش کنید. این است که به دلیل فشار های ناشی انبساط و انقباض مایعات درون مخزن، نصب هواکش جهت کاهش فشار درون مخزن الزامی است.

    جمع بندی

    در این مقاله به معرفی انواع منبع آب پلی اتیلن پرداختیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مخازن پلی اتیلنی در اندازه ها، شکل ها و حتی رنگ های مختلفی ساخته می شوند. با توجه به خشکسالی پیش رو پیشنهاد می شود حتما برای ذخیره سازی آب به شکل بهداشتی، از مخازن پلی اتیلنی و دارای سیب سلامت و نشان استاندارد استفاده کنید. ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.