جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 9 نکته طلایی برای جلوگیری از جوش صورت
    11 اسفند 1401 - 21:39
    شناسه : 238321
    0

    چه آکنه دارید یا نه، مهم است که صورت خود را دو بار در روز بشویید تا ناخالصی ها، سلول های مرده پوست و چربی اضافی از سطح پوست پاک شود. شستشوی بیشتر از دو بار در روز لزوماً بهتر نیست. ممکن است بیشتر ضرر داشته باشد تا فایده. از آب گرم و نه داغ و یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. استفاده از صابون خشن (مانند صابون بدن دئودورانت) می تواند به پوست ملتهب آسیب برساند و باعث تحریک بیشتر شود.

    پ
    پ

    word image 238321 1 - 9 نکته طلایی برای جلوگیری از جوش صورت -

    مقابله با جوش دشوار است و مهم نیست که در چه سنی اتفاق می افتد. چه جوش های گاه به گاه، جوش های هورمونی آکنه یا “ماسکنه” داشته باشید، ممکن است در وهله اول از خود بپرسید که چگونه از آکنه جلوگیری کنید. برخی از دلایل آکنه را نمی توانید به راحتی تغییر دهید – مانند هورمون ها و ژنتیک شما. اما می‌توانید برای بهبود رژیم غذایی، سطح استرس، خواب و روال مراقبت از پوست خود اقداماتی انجام دهید تا احتمال بروز جوش‌ها کمتر شود. در ادامه چند توصیه برای جلوگیری از جوش صورت برای شما داریم.

    صورت خود را تمیز نگه دارید

    چه آکنه دارید یا نه، مهم است که صورت خود را دو بار در روز بشویید تا ناخالصی ها، سلول های مرده پوست و چربی اضافی از سطح پوست پاک شود. شستشوی بیشتر از دو بار در روز لزوماً بهتر نیست. ممکن است بیشتر ضرر داشته باشد تا فایده. از آب گرم و نه داغ و یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. استفاده از صابون خشن (مانند صابون بدن دئودورانت) می تواند به پوست ملتهب آسیب برساند و باعث تحریک بیشتر شود.

    از شستشوی شدید پوست خود با دستمال شستشو، دستکش لایه بردار یا لوفا (اسفنجی با بافت درشت) خودداری کنید. آن را به آرامی با یک پارچه بسیار نرم یا دستان خود بشویید. همیشه خوب آبکشی کنید و سپس صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. (حوله را در حوله لباسشویی بیندازید، زیرا حوله های کثیف باکتری را پخش می کنند.) همچنین، تنها یک بار از پارچه لباسشویی استفاده کنید.

    مرطوب کننده استفاده کنید

    بسیاری از محصولات آکنه حاوی موادی هستند که پوست را خشک می کنند، بنابراین همیشه از مرطوب کننده ای استفاده کنید که خشکی و لایه برداری پوست را به حداقل برساند. روی برچسب به دنبال “غیر کومدوژنیک” باشید، به این معنی که نباید باعث آکنه شود. مرطوب کننده هایی برای پوست های چرب، خشک یا مختلط ساخته شده اند.

    از ضدآکنه‌های معتبر استفاده کنید

    word image 238321 2 - 9 نکته طلایی برای جلوگیری از جوش صورت -

    این محصولات آکنه نیازی به نسخه ندارند. اکثر آنها دارای موادی مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک هستند که باکتری ها را مهار کرده و پوست شما را خشک می کند. آنها ممکن است باعث خشک شدن یا لایه برداری شوند، بنابراین ابتدا با مقدار کمی شروع کنید. سپس می‌توانید میزان و تعداد دفعات استفاده را تنظیم کنید. گزینه دیگر ژل رتینوئید موضعی OTC جدید (ژل 0.1٪ Differin) است. این عمل برای جلوگیری از تشکیل آکنه عمل می کند. اگر پوست حساسی دارید از این محصولات با احتیاط استفاده کنید.

    از آرایش کم استفاده کنید

    در هنگام بروز جوش از کرم پودر، پودر یا رژگونه استفاده نکنید. اگر آرایش می کنید، در پایان روز آن را بشویید. در صورت امکان، لوازم آرایشی بدون روغن و بدون رنگ و مواد شیمیایی اضافه شده را انتخاب کنید. آرایشی را انتخاب کنید که برچسب “غیر کومدوژنیک” دارد، به این معنی که نباید باعث آکنه شود. قبل از خرید لیست مواد تشکیل دهنده روی برچسب محصول را مطالعه کنید.

    مراقب آنچه روی موهای خود می گذارید باشید. از به کار بردن عطر، روغن، پوماد یا ژل روی موهایتان خودداری کنید. زیر اگر روی صورت شما قرار بگیرند، می توانند منافذ پوست را مسدود کرده و پوست شما را تحریک کنند. از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید. موهای چرب می توانند به چربی صورت شما اضافه کنند، بنابراین موهای خود را اغلب بشویید، به خصوص اگر در حال ترکیدن هستید. موهای بلند دارید؟ آن را از صورت خود دور نگه دارید.

    دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید

    از دست زدن به صورت یا نگه داشتن گونه یا چانه روی دست خودداری کنید. نه تنها می توانید باکتری ها را پخش کنید، بلکه می توانید پوست صورت را که از قبل ملتهب شده است نیز تحریک کنید. هرگز جوش ها را با انگشتان خود نچینید یا نکشید، زیرا می تواند منجر به عفونت و زخم شود.

    پاکسازی پوست را امتحان کنید

    word image 238321 3 - 9 نکته طلایی برای جلوگیری از جوش صورت -

    پاکسازی پوست می‌تواند به شما کمک کند تا سلول‌های مرده را از پوست خود حذف کنید، چربی‌ها را کاهش دهید و با رساندن مواد مغذی به پوست، آن را تقویت کنید. همه این‌ها سبب می‌شود تا پوستی شفاف داشته باشید و همچنین جوش‌های ریز را از بین ببرید. اگر در مشهد سکونت دارید، تیته بیوتی ارائه دهنده بهترین خدمات پاکسازی پوست در مشهد و با بهترین قیمت است که پوستی سالم و شفاف را به شما هدیه می‌دهد.

    از نور خورشید دوری کنید

    اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند التهاب و قرمزی را افزایش دهد و باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (تغییر رنگ) شود. برخی از داروهای آکنه ممکن است پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر کنند. زمان خود را به ویژه بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار دهید و لباس های محافظ مانند پیراهن آستین بلند، شلوار و کلاه لبه پهن بپوشید. چه جوش دارید و چه نداشته باشید، همیشه حداقل 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با 6% اکسید روی یا بالاتر و SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. روی برچسب ضدآفتاب به دنبال “غیر کومدوژنیک” باشید تا احتمال بروز جوش های جدید کمتر شود. مواد تشکیل دهنده روی برچسب محصول را بخوانید تا بدانید چه چیزی روی پوست خود می گذارید.

    پوست خود را تغذیه کنید

    اکثر متخصصان معتقدند که برخی از غذاها مانند شکلات باعث ایجاد جوش نمی شوند. با این حال، منطقی است که از غذاهای چرب و غذاهای ناسالم پرهیز کنید و میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. محصولات لبنی و غذاهای حاوی قند فرآوری شده بالا ممکن است باعث آکنه شوند. از اینها پرهیز کنید

    روزانه ورزش کنید

    ورزش منظم برای کل بدن شما از جمله پوست مفید است. هنگام ورزش، از پوشیدن لباس یا استفاده از وسایل ورزشی که پوست شما را ساییده و ممکن است باعث تحریک شوند، خودداری کنید. بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید یا حمام کنید.

    سخن آخر

    به عنوان سخن آخر در مورد روش‌هایی مثل لیزر برای از بین بردن جوش مراقب باشید، ممکن است عوارض زیادی داشته باشد، همانطور که قبلا در مورد عوارض لیزر قبلا صحبت کرده‌ایم. آکنه یک بیماری شایع پوستی است که افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. مقابله با جوش های آکنه مهم نیست که چه کسی هستید می تواند سخت باشد. و توصیه برای مراقبت از پوست آکنه ممکن است گاهی اوقات بسیار زیاد به نظر برسد. اما نترسید: شما می توانید تغییرات علمی را برای بهبود جوش های آکنه ایجاد کنید. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، خواب، و یک روال ساده مراقبت از پوست، پایه‌ای عالی برای داشتن پوستی شفاف‌تر است.

    منبع: webmd.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.