جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین روتین پوست مردانه
    12 اسفند 1401 - 15:32
    شناسه : 238421
    0

    چه نوع محصولات برای شاداب و سالم نگه داشتن پوست شما مهم است، همراه با یک روتین پوست مردانه ساده و پیشرفته تر برای مردانی که علاقه مند به افزایش میزان مراقبت هستند.

    پ
    پ

    شاید شما مردی هستید که در فضای باز فعالیت دارید و زمان زیادی را در آفتاب می گذرانید و در معرض عوامل مختلف قرار دارید یا اینکه در فضای داخلی هستید. شاید شما اصلاح کرده اید یا ریش کامل دارید. سبک زندگی شما مهم نیست، مراقبت از پوست شما مهم است. بسیاری از مردان این تصور غلط را دارند که مراقبت از پوست باید واقعاً پیچیده باشد، اما لازم نیست که اینطور باشد. شما می توانید یک روتین پوست مردانه ساده داشته باشید که پیروی از آن به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود آسان است.

    چه نوع محصولات برای شاداب و سالم نگه داشتن پوست شما مهم است، همراه با یک روتین پوست مردانه ساده و پیشرفته تر برای مردانی که علاقه مند به افزایش میزان مراقبت هستند.

    انجام دادن روتین پوستی ، روتین ابرو و … میتواند به جذابیت شما کمک کند. شما با وبسایت فرشته کریمی می توانید انواع آموزش روتین پوست ، آموزش میکروبلیدینگ اصفهان ، آموزش میکروپیگمنتیشن اصفهان و … را مطالعه فرمایید. اگر به دنبال مقالات خوب در زمینه پوست و آموزش های متوع در این زمینه هستید به سایت های فرشته کریمی ، دترلند ، غزل زرگریان و مریم حمزه ای مراجعه نمایید.

    انتخاب محصولات مراقبت از پوست

    در افرادی که در بدو تولد مرد هستند (DMAB)، لایه درم پوست آن‌ها ضخیم‌تر و سفت‌تر از افرادی است که در بدو تولد زن تعیین شده‌اند .(DFAB) این باعث ایجاد چین و چروک های عمیق تر و شیاردار ناشی از حرکت مکرر عضلات می شود. تستوسترون همچنین می تواند پوست شما را چرب تر کند. اما انتخاب محصولات مراقبت از پوست به نوع جنسیت نیست، بلکه به تشخیص نوع پوست شما بستگی دارد.

    شما باید واقعاً نوع پوست شخصی خود را ارزیابی کنید، زیرا این واقعاً می تواند بیشتر از تفاوت بین جنسیت ها مهم باشد.

    انواع پوست

    تقریباً چهار نوع مراقبت از پوست وجود دارد:

    پوست معمولی می تواند انواع محصولات مختلف مراقبت از پوست را بدون هیچ نتیجه سختی تحمل کند.

    پوست خشک می تواند در نواحی مختلف، قرمز و پوسته پوسته شود، به خصوص زمانی که در معرض عوامل سرد و زمستانی قرار می گیرد. اگر با شستن بیش از حد بدن، چربی های طبیعی پوست خود را از بین ببرید، ممکن است به این نوع مبتلا شوید. اگر این نوع پوست را دارید، بیشتر مستعد ابتلا به اگزما هستید.

    پوست های حساس به روش های مختلف به محصولات مختلف واکنش نشان می دهند. اگر هنگام امتحان محصولات مراقبت از پوست جدید دچار بثورات شدید یا خارش، قرمزی یا سوزش شدید، ممکن است این نوع پوست را داشته باشید.

    پوست چرب باعث می شود صورت شما براق یا روشن به نظر برسد. اگر این نوع پوست را دارید، راحت‌تر دچار جوش و آکنه می‌شوید.

    شما همچنین می توانید یک نوع پوست مختلط داشته باشید که در آن مرکز صورت شما ممکن است چرب باشد، اما سایر قسمت های صورت شما مانند گونه ها ممکن است خشک باشد.

    مواد مهم روتین پوست مردانه

    در ابتدایی ترین سطح، هر کاری که انجام می دهید باید پوست خود را تمیز کرده، آن را مرطوب کنید و در صورت آسیب یا تحریک یک لایه محافظ اضافه کنید. در یک نگاه، انبوهی از محصولات در بازار وجود دارد، و فهمیدن اینکه کدام یک را امتحان کنید (و کدام یک کارآمد) می تواند بسیار دشوار باشد. اما زمانی که شروع به دستیابی به این سه هدف (پاکسازی، مرطوب کردن، محافظت) می کنید، یافتن مواد مناسب می تواند این روند را آسان تر کند. در اینجا برخی از موادی است که باید هنگام جستجوی پاک کننده ها و مرطوب کننده ها در نظر بگیرید و برخی که از آنها باید اجتناب کنید، آورده شده است.

    پاک کننده ها

    پاک کننده اصلی صابون خوب قدیمی شماست. اما که بسیاری از محصولات صابون سنتی در کار خود آنقدر خوب هستند که در واقع هنگام پاک کردن کثیفی، چربی یا آرایش، تمام چربی های طبیعی پوست شما را از بین می برند. در عوض، به دنبال یک پاک کننده ملایم و متعادل با pH باشید. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، سعی کنید از پاک کننده های مبتنی بر کرم استفاده کنید، اما اگر پوست چرب یا مختلط دارید، بهتر است از پاک کننده های کف دار استفاده کنید.

    بهترین روتین پوست مردانه

    مرطوب کننده ها

    مرطوب‌کننده‌ها آب را در پوست نگه می‌دارند، بنابراین پوست هیدراته، حجیم و پر می‌ماند. اسید هیالورونیک ماده ای است که آب را به داخل می کشد و آن را در آنجا نگه می دارد. اما شما همچنین می خواهید به دنبال مرطوب کننده های غنی شده با سرامید باشید.

    سرامیدها جزء لایه چربی یا چربی پوست شما هستند. بنابراین به پر کردن سد پوستی شما کمک می کند.

    اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک

    این دو ماده برای مراقبت از آکنه مهم هستند. هر دو از نظر شیمیایی لایه بالایی پوست شما را لایه برداری می کنند، اما اسید سالیسیلیک در واقع می تواند به عمق غدد چربی نفوذ کند.

    از عطرها اجتناب کنید

    این روزها همه چیز بوی چیزی می دهد، اما عطرها می توانند آزاردهنده باشند. آنها می توانند آلرژی تماسی ایجاد کنند که می تواند منجر به بثورات قرمز، خارش دار یا پوسته پوسته روی صورت، سر و گردن شود. و حتی اگر بدون بو باشد، کاملا بی خطر نیست.

    شما می خواهید به دنبال چیزی بگردید که بدون عطر است. در چیزی که بدون عطر است، گاهی اوقات می‌توانند رایحه‌ای ماسک‌کننده به آن اضافه کنند، بنابراین شما چیزی را استشمام نمی‌کنید، اما در واقع هنوز یک عطر در محصول وجود دارد.

    اگر آلرژی تماسی از یک عطر را تجربه می‌کنید، معمولاً یک واکنش تاخیری است که می‌تواند روزها و نه هفته‌ها پس از شروع استفاده از محصول رخ دهد.

    از افترشیوهای مبتنی بر الکل خودداری کنید

    هیچ چیزی مانند سوختگی بلافاصله پس از یک اصلاح خوب وجود ندارد، و اگرچه ممکن است در ابتدا احساس طراوت داشته باشد، اما در واقع مانع از مرطوب ماندن می شود زیرا پوست شما را خشک می کند.

    محصولات مبتنی بر الکل به طور سنتی به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کنند و به جلوگیری از عفونت کمک می کنند، اما می تواند برای پوست بسیار تحریک کننده باشد. که استفاده از مرطوب‌کننده بیشتر از افترشیو مبتنی بر الکل برای اکثر افراد مفید است.

    روتین پوست مردانه

    برای ساده‌ترین روتین، می‌خواهید به اصول اولیه پایبند باشید: تمیز کردن، مرطوب کردن و محافظت کردن.

    مرحله 1: دو بار در روز تمیز کنید

    شما باید دو بار در روز پوست خود را تمیز کنید، معمولاً اول صبح و درست قبل از خواب. اگر تمایل به ورزش در صبح یا وسط روز دارید، باید بلافاصله بعد از تمرین پوست را تمیز کنید.

    آب داغ می تواند چربی های پوست را از بین ببرد، بنابراین از آب گرم با پاک کننده خود استفاده کنید، حتی اگر این مرحله را در حمام انجام دهید. از نوک انگشتان خود استفاده کنید تا پاک کننده را روی پوست خود ماساژ دهید، سپس کاملاً بشویید.

    مرحله 2: دو بار در روز پوست خود را مرطوب کنید

    در حالی که پوست شما بعد از پاکسازی هنوز کمی مرطوب است، آن آب را با یک مرطوب کننده در آن قفل می کنید. «ایده در اینجا این است که با حفظ رطوبت پوست، سد لیپیدی را دوباره پر کنید. با بازگرداندن سد پوستی خود، به دفاع از خود در برابر مواد شیمیایی و محرک های محیطی کمک می کنید.

    مرحله 3: یک بار در صبح کرم ضد آفتاب بزنید

    استفاده از ضد آفتاب هر روز مهم است زیرا اشعه ماوراء بنفش (حتی در روزهای ابری) توانایی تسریع پیری، رنگدانه، خطوط ریز و چین و چروک را دارد. کرم ضد آفتاب نیز به پیشگیری از سرطان پوست کمک می کند.

    اگر اصلاح می کنید، ترفندهای دیگری نیز وجود دارد

    اصلاح یکی از رایج ترین دغدغه های مردان است. در حالی که باید از افترشیوهای مبتنی بر الکل اجتناب کنید، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

    موهای صورت شما بعد از دوش آب گرم یا آب گرم نرم تر می شوند، بنابراین ابتدا آن را تمیز کنید. برای جلوگیری از ایجاد بثورات یا موهای زیر پوستی از کرم یا روغن اصلاح ملایم استفاده کنید.

    برای کاهش سوزش موهای خود را در جهت رشد موهای خود بتراشید. اگر پوست شما تحریک یا خشک است، استفاده از یک تیغ برقی با محافظ می تواند کمک کننده باشد.

    پس از اتمام اصلاح، یک مرطوب کننده ملایم به پوست خود بزنید. اگر پوست خشکی دارید، می توانید از یک محصول مبتنی بر چربی نیز استفاده کنید.

    اگر معمولا موهای زیر روییده دارید، هفته ای دو بار از لایه بردار (مانند یک اسکراب ملایم صورت) روی پوست خود استفاده کنید تا سلول های مرده پوست از بین برود.

    روتین پوست مردانه پیشرفته تر

    اغلب اوقات، می‌توانید روتین خود را تا آنجا که می‌خواهید پیچیده کنید. اگر به دنبال روتین پیشرفته‌تری هستید، افزودن مراحل زیر می‌تواند مراقبت از پوست شما را به سطح بالاتری برساند.

    بهترین روتین پوست مردانه

    صبح یک سرم آنتی اکسیدان اضافه کنید

    برای چیزهای پیشرفته‌تر، می‌خواهید محصولی برای جلوگیری از آسیب و ترمیم سلول‌ها اضافه کنید. افزودن یک سرم آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C می تواند به محافظت از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد کمک کند – موادی در محیط و بدن شما که می توانند از طریق فرآیندهای عادی مانند تنفس و پیری به سلول های شما آسیب برسانند.

    شما باید این را بعد از پاک‌سازی، اما قبل از مرطوب‌کردن در صبح به پوست خود بزنید.

    رتینول را در شب به برنامه روزانه خود اضافه کنید

    رتینول یکی از عوامل کلیدی در ضد پیری است که به خطوط ریز، چین و چروک، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و پرپیگمانتاسیون کمک می‌کند. رتینول به لایه برداری شیمیایی لایه بالایی پوست شما کمک می کند و به ساخت کلاژن کمک می کند، که به پوست شما احساس خوشایند و چاق شدن می دهد. از آنجایی که رتینول شما را نسبت به آفتاب حساس تر می کند، باید از انجام این کار در صبح خودداری کنید.

    از چه زمانی باید روتین مراقبت از پوست خود را شروع کنید؟

    هر کس کمی متفاوت ساخته شده است، اما هیچ وقت برای شروع یک رژیم مراقبت از پوست زود نیست. برخی از افراد می توانند علائم چین و چروک و پیری را در اوایل 20 سالگی نشان دهند و همه باید از دوران کودکی در زمینه محافظت در برابر آفتاب فعال باشند.

    چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

    سالی سه تا چهار بار در آینه یا با شریک زندگی‌تان خودآزمایی کنید و همچنین در طی انجام معاینات روتین با پزشک خانواده‌تان، پوست خود را چک کنید. اگر علائم ضایعات جدید یا در حال تغییر را مشاهده کردید، به ویژه خال ها یا رشدهایی که در اندازه، شکل یا رنگ تغییر می کنند، باید به پزشک معتمد خود مراجعه کنید. اگر نگرانی‌های پوستی دارید که با رژیم مراقبت از پوست شما بهبود نمی‌یابد، مانند آکنه، روزاسه یا اگزما، باید از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

    در فرشته کریمی ما کلیه خدمات خط چشم دائم اصفهان ، رژ لب دائم اصفهان ، میکروبلیدینگ اصفهان و میکروپیگمنتیشن اصفهان را انجام میدهیم.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “بهترین روتین پوست مردانه”
    1. واقعا مطلبتون عالی و خوب بود برای روتین پوست مردانه

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.