×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

اختصاصی/همایش شرکت تعاونی در شرف تاسیس توسعه و عمران شهرستان لاهیجان با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و رودبنه در سالن باهنر آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. (اینجا را بخوانید)

محمدعلی اخوان

به گزارش «بامردم»، محمدعلی اخوان نماینده هیات موسس شرکت تعاونی در شرف تاسیس توسعه و عمران شهرستان لاهیجان در ابتدای این همایش در پاسخ به برخی اظهارات حاضرین با بیان اینکه حال و هوای عزیزان در شوراهای اسلامی بخش مرکزی و رودبنه  به حال و هوای سعدی عاشق پیشه بیشتر می خورد، گفت: خواهش می‌کنم بی مورد و و بدون اطلاعات در رابطه با چیزی موضع نگیریم این جلسه برای معرفی شرکتی در شرف تاسیس است و اصلا نیاز به موضع گرفتن ندارد.

وی افزود: من و افرادی که تحصیلات در رشته حقوق داریم، اگر وارد جلسه ای می شویم می دانیم موضوع جلسه چیست و پیرامون چه مباحثی می بایست صحبت کنیم ماهیت جلسه برای ما مشخص است، جلسه‌ امروز نیز به بحث همایش شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان لاهیجان اختصاص دارد و نه چیز دیگری؛ ما هم در رابطه با بعضی مسائل کشوری و استانی انتقاد داریم اما این جلسه منحصرا برای انتقاد این مسائل نیست.

اخوان ادامه داد: انشاء الله همانطور که ادعا شد، گوش ها شنواست، مسئولین استانی به انتقادات شما رسیدگی می کنند و پای صحبت های شما می نشینند، اما این همایش برای هدف دیگری در حال برگزاری است.

عضو هیات موسس شرکت تعاونی در شرف تاسیس توسعه و عمران شهرستان لاهیجان  اظهار کرد: در این همایش صحبت کردن و اظهار نظرات بسیار آسان است چرا که در این جلسه افراد با سواد و اجرایی حضور دارند، با قوانین آشنایی دارند، جایگاه نظام را درک می کنند و با مفاهیم کلی آشنا هستند.

*لاهیجان یک شهر رویایی می باشد، در واقع لندن ایران است|در توسعه پایدار شهری به کیفیت زندگی مردم پرداخته می شود

وی تصریح کرد: ما در مسیر توسعۀ پایدار شهری هستیم، همانطور که در در همه محافل و سخنرانی های خارج از کشور، در دانشگاه ها و … نیز مطرح می کنم، به اعتقاد بنده لاهیجان یک شهر رویایی می باشد، در واقع لندن ایران است.

این نماینده هیات موسس عنوان کرد: در توسعه پایدار شهری به کیفیت زندگی مردم پرداخته می شود و این مستلزم برنامه ریزی دقیق، حضور فراگیر همه اقشار مردمی با توجه به ظرفیت های موجود اقتصادی، فرهنگی، تاریخی، سیاسی، علمی و بین المللی خواهد بود.

*تعاونی های توسعه وعمران شهرستان ها از ظرفیت های قانونی بسیار بالایی برخوردارند

اخوان با بیان اینکه تعاونی های توسعه وعمران شهرستان ها از ظرفیت های قانونی بسیار بالایی برخوردارند، گفت: اگر ما نمی‌توانیم از ظرفیت های بالقوه شهرستان درست استفاده کنیم، ایرادی است که متوجه خودمان است؛ ما حصل تشکیل تعاونی توسعه و عمران، توجه به اشتغال متکی بر دانش است، شهرستان لاهیجان شهرستانی خاص است چرا که در مسیر توسعه ی پایدار شهری قرار دارد.

وی ادامه داد: به گمانم بحث توسعه‌ی عمران شهرستان لاهیجان با آن نگاه حاکمیتی و با توجه به ظرفیت و جایگاهی که عنوان شد، از حمایت های قانونی خاصی، همچون مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید بهره مند بوده که واقعا مثال زدنی است.

*با وجود ظرفیت های خوب لاهیجان، زیرساخت های لازم ایجاد نشده|خرد جمعی می بایست انسجام داشته باشد

اخوان اذعان داشت: ما از ظرفیت های بسیار خوبی در شهرستان بهره مندیم اما زیر ساخت های لازم را ایجاد نکرده ایم، در سفر چند هفته پیش خود به گرجستان با زیرساخت های شهری همچون تفلیس با جمعیت دو و نیم میلیون نفر آشنا شدم، این شهر به دلیل فراهم سازی زیر ساخت ها و امکانات با این میزان جمعیت ظرفیت پذیرش بیش از شش و نیم میلیون توریست را دارا است و این نشان از تفکر درآمد زایی با رویکرد درآمده های غیر نفتی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی شهرستان لاهیجان و باعنایت به این همه قابلیت های ذکرشده، به نظرم با مردمی مطالبه گر مواجه هستیم و به امیدخدا با بهره مندی از تمامی ظرفیت های محلی و منطقه ای و نیز استفاده از مشارکت عمومی و خردجمعی، شاهد فراهم نمودن امکانات لازم درجهت تحقق اشتغال متکی بردانش باشیم.

مدیر سابق روابط عمومی دانشگاه آزاد لاهیجان با بیان اینکه «خرد جمعی می بایست انسجام داشته باشد چرا که با رویکرد گروهی می توان کارها را آسان تر به سرانجام رساند» اظهار کرد: بنده به خوبی به یاد دارم، در زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان عده زیادی مخالف بودند، اما هم اکنون این دانشگاه مصداق بارز اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی یعنی واگذاری همه ی امور به مردم است، شاید باور آن سخت باشد اما این واحد دانشگاهی ماهانه حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان، حقوق پرداخت می کند، بیش از ۶۰۰ شغل ایجاد کرده است و هم اکنون بیش از ۹ هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند.

اخوان ادامه داد: امروزه به راحتی می توان نقش ویژه کارهای گروهی در توسعه ی سیاسی، توسعه‌ی فرهنگی و توزیع اقتصادی و در واقع اشتغال را در جامعه مشاهده کرد، بنده به راحتی می توانستم جمعیت مورد نیاز برای تاسیس این شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان را ظرف ۲۴ ساعت در دانشگاه عضو گیری کنم اما همانطور که مطرح شد می بایست عدالت رعایت شود و این شرکت تعاونی برای همۀ اقشار جامعه باشد و طوری نشود که در آینده پس از شکل گیری شرکت بگویند که چرا ما از تاسیس این شرکت بی اطلاع بوده ایم و دانشگاه ورود کرد ه است.

*باید از فرصت ها به درستی استفاده کنیم|نیازمند یک یک همت بسیجی برای توسعه‌ی شهرستان لاهیجان هستیم

نماینده هیات موسس شرکت تعاونی در شرف تاسیس توسعه و عمران شهرستان لاهیجان اظهار کرد: به اعتقاد بنده این یک فرصت استثنایی برای مردم شهرستان لاهیجان است، اگر می خواهیم آیندگان در خصوص عملکردمان به قضاوت درستی بنشینید می بایست از این فرصت پیش آمده به درستی استفاده کرد.

اخوان افزود: ما شهرستان پیشرو در این امر هستیم، قبول داریم مشکلات وجود دارد اما با وحدت، انسجام و هم دلی می توانیم مشکلات را رفع کنیم و به سوی پیشرفت قدم برداریم و این امر نیازمند یک یک نگاه و همت بسیجی برای توسعه‌ی شهرستان لاهیجان است.

وی در پایان یادآور شد: در راستای تحقق قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیز اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به‌منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، با هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی، انجام فعالیت‌های عمران و آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان حوزه فعالیت و سرمایه‌گذاری، ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی که مرتبط با تحقق اهداف تعاونی باشد، جلسات تخصصی اعضای هیات موسس تعاونی توسعه و عمران شهرستان لاهیجان تشکیل و به امید خدا با همکاری نهادها و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط شاهد اتفاق بسیار مبارکی در سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) در شهرستان خواهیم بود.

شایان‌ذکر است: حداقل تعداد اعضاء برای تشکیل این تعاونی نیم درصد جمعیت شهرستان، متشکل از متولدین، ساکنین و شاغلین است و کلیه متقاضیان می‌توانند جهت دریافت فرم عضویت و خرید سهام به دفتر این شرکت واقع در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لاهیجان مراجعه نمایند.

%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%d9%81-%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%88-%d8%b9 محمدعلی اخوان جهانگیری %d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%d9%81-%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%88-%d8%b9 %d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%d9%81-%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%88-%d8%b9


 منبع: بامردم/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.