×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تحصیل پزشکی در آلمان به سال های بسیار دوری باز می گردد و این کشور یکی از با تجربه ترین و قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی جهان را در خود جای داده است که در حال حاضر نیز در میان برترین دانشگاه های پزشکی دنیا جای دارند. اگر شما هم از علاقمندان به تحصیل پزشکی در آلمان و اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور هستید؛ حتما تا انتهای این مطلب با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

وجود تحصیل رایگان پزشکی در آلمان یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل وجود تقاضا و علاقه زیاد دانشجویان خارجی به تحصیل پزشکی در آلمان است که در مقاله مربوطه تمامی شرایط لازم جهت دستیابی به تحصیل رایگان آورده شده است تا شما بتوانید با کمترین هزینه و زمان ممکن به این هدف برسید.

البته لازم است یادآوری کنیم که مهاجرت تحصیلی به آلمان فقط برای رشته پزشکی نمی باشد و دیگر رشته ها نیز از این مزیت بهره می برند. اما تحصیل رایگان پزشکی به دلیل گران بودن این رشته می تواند یک مزیت بسیار بزرگ تلقی شود.

ولی فراموش نکنید با اینکه شما نیازی به پرداخت شهریه تحصیلی ندارید، اما باید از پس هزینه ها و مخارج زندگی خود در این کشور برآیید. به همین خاطر بهتر است عنوان هزینه زندگی دانشجویی در آلمان را مطالعه کرده تا با جزئیات و مبالغ به روز در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید و یک برنامه ریزی دقیق برای هزینه های خود داشته باشید.

شرایط عمومی تحصیل پزشکی در آلمان

باید این موضوع را بدانید که برخی شرایط عمومی تحصیل پزشکی در آلمان وجود دارند که هر متقاضی باید از آن ها مطلع باشد. یکی از مهم ترین این شرایط ارائه و آموزش رشته پزشکی به زبان آلمانی می باشد؛ دقت کنید که این رشته فقط به زبان المانی در دسترس است و شما باید از میزان تسلط لازم به این زبان برای تحصیل پزشکی در آلمان مطلع باشید.

همچنین داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله از دیگر شرایط مورد نیاز می باشد و معدل دیپلم شما نیز از تاثیر بسیار بالایی برخوردار می باشد. البته نباید از تاثیر شرایط سنی نیز غافل شویم؛ چون به نوعی پذیرش در رشته پزشکی آلمان برای افراد بالای ۲۶ سال بسیار سخت می باشد و معمولا دانشگاه ها افراد بالای این سن را به هیچ عنوان برای رشته پزشکی پذیرش نمی نمایند. بهترین سن جهت ثبت نام ۱۸ تا ۲۴ سال است.

لازم به ذکر است که تحصیل پزشکی در آلمان به مدت ۶ سال به طول می انجامد که به ۳ دوره ۲ ساله و ۳ ساله آموزش آکادمیک و یک دوره ۱ ساله کارآموزی عملی تقسیم می شود. همچنین ورود به بازار کار و طبابت در کشور آلمان نیازمند شرکت در آزمون دولتی این کشور پس از فارغ التحصیلی دارد و قبولی در آن مجوز کار را برای شما به ارمغان می آورد.

دوره های ام کورس جهت پذیرش پزشکی آلمان

شاید مطلع باشید که مدارک دیپلم برخی کشورها، همچون کشورهای خارج از اروپا و به خصوص خارج از اتحادیه اروپا مورد تایید سیستم آموزشی کشور آلمان واقع نمی شوند و دانشجویان علاقمند به ورود به دانشگاه های این کشور نیازمند پشت سر گذاشتن دوره های پیش از دانشگاه در این کشور می شوند. باید بگوییم که معمولا مدارک از سوی کشورمان نیز با مدارک آلمان هم خوانی نداشته و متقاضیان مجبور به گذراندن این دوره ها می شوند.

این دوره ها که با نام دوره های پیش پزشکی و در آلمان M-Kurs شناخته می شوند؛ دانشجویان را با دروس پایه و اصلی که برای تحصیل پزشکی در آلمان مورد نیاز می باشند آشنا ساخته و آماده حضور در دانشگاه می کند. همچنین دوره های ام کورس جهت پذیرش پزشکی آلمان نیز تاثیر بسیاری دارند و اطلاعات شما را برای شرکت در آزمون ورودی و همچنین زبان آلمانی بسیار افزایش می دهند.

این دوره ها توسط کالج های معتبر و زیر نظر هر دانشگاه به طور مستقل ارائه و آموزش داده می شوند که مدت آن ها ۱ سال و در دو ترم برگزار می گردند. در این دو ترم دروس، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و زبان آلمانی به دانشجویان به صورت تخصصی و مورد نیاز در علم پزشکی تدریس شده و در آخر با آزمونی نهایی آن پایان می یابد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان

آزمون ورودی پزشکی در آلمان

می توانیم بگوییم که اکثر دانشگاه های آلمان برای پذیرش دانشجویان خود در رشته پزشکی از آزمون ورودی استفاده می کنند. به این دلیل که میزان متقاضیان بسیار زیاد بوده و سیستم آموزشی این کشور تلاش می کند تا افراد ممتاز و دارای استعداد به رشته مهم و حیاتی پزشکی وارد شوند. آزمون ورودی پزشکی در آلمان را با نام TMS می شناسندد که توسط موسسه تحقیقات آزمایش و استعدادها در آلمان برگزار می شود.

این آزمون هر ساله در المان برگزار می شود و دقت داشته باشید که در سال فقط یکبار برگزار می گردد. نمره ای که متقاضیان در این آزمون به دست می آورند می تواند تعیین کنندگی بسیاری در قبولی آنان و دانشگاه محل تحصیل آنان داشته باشد؛ پس بسیار توصیه می شود که حتما از آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون ورودی پزشکی در آلمان برخوردار بوده و در این آزمون شرکت نمایید.

زبان برگزاری این آزمون نیز آلمانی می باشد. ضمنا بسیاری از دانشگاه ها علاوه بر این آزمون از متقاضیان نتیجه آزمون DSH یا TestDaf با نیز در خواست می کنند؛ که این آزمون ها فقط برای سنجش سطح سواد زبان آلمانی متقاضیان اخذ می شود و میزان تسلط شما به زبان آلمانی را محک می زند.

هزینه های تحصیل پزشکی در آلمان

یقینا یکی از معیارهای انتخاب مقصد برای تحصیل در خارج از کشور میزان مخارج و هزینه های تحصیلی در آن کشور می باشد. در این رابطه باید گفت که آلمان می تواند بهشت دانشجویان خارجی باشد؛ چون این کشور از امتیاز و مزیت تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی و داخلی برخوردار است که همین مورد به تنهایی باعث وجود درخواست های بسیاری برای تحصیل پزشکی در آلمان می شود.

هزینه های تحصیل پزشکی در آلمان برای دانشگاه های دولتی این کشور رایگان می باشد و شهریه ای توسط دانشگاه از دانشجویان دریافت نمی شود؛ فقط سالانه مبلغی مابین ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو بابت هزینه های ثبت نام را باید هر دانشجو بپردازد که واقعا مبلغ ناچیزی می باشد.

اما بر خلاف آن اگر قصد تحصیل در مراکز خصوصی را داشته باشید؛ باید تمامی شهریه را پرداخت کنید که مسلما قیمت ارزانی نیز نمی باشد. طبق آخرین آمار از شهریه دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی در آلمان شهریه تحصیل در این رشته می تواند سالانه از ۵۵۰۰ یورو تا بیش از ۱۸ هزار یورو را شامل شود که با توجه به دانشگاه مقصد میزان آن تعیین می شود.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

مزایای تحصیل پزشکی در آلمان

به طور قطع در همین مقدار اندک توضیحاتی که ارائه کردیم خودتان متوجه مزایای متفاوت و بسیاری از تحصیل پزشکی در آلمان شدید. اما باید این را مد نظر قرار دهید که مزی مزایای تحصیل پزشکی در آلمان به قدری زیاد است که می تواند یک مقاله مجزا ار به خود اختصاص دهید. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای تحصیل این رشته در آلمان را خواهیم گفت:

  • اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر و سرشناس جهانی
  • تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی
  • امکانات، تجهیزات و آزمایشگاه های مدرن و پیشرفته این رشته
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل
  • امکان یافتن شغل پس از اتمام تحصیلات
  • دستیابی به اقامت دائم و شهروندی آلمان در صورت علاقه
  • بازار کار بسیار فراهم با درآمد عالی پس از اتمام تحصیلات
  • امکانات اقامتی و زندگی مناسب برای دانشجویان خارجی

تحصیل پزشکی در آلمان یکی از مناسب ترین هدف های تحصیلی است که توسط مشاورین آی مهاجرتی به شما عزیزان پیشنهاد می شود. شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما در دفاتر شیراز و همچنین دفتر غرب در تهران و دفتر میرداماد شرایط خود را ارائه و بهترین راهنمایی و مشاوره در این زمینه را به رایگان دریافت نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.