پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41357 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع کانکس‌های اداری پیش‌ساخته و کاربرد آنها
    13 اسفند 1401 - 10:15
    شناسه : 238556
    0

    با پیشرفت علمی و دستیابی به فناوری های نوین، تولید ساختمان‌های پیش ساخته (Prefabricated Buildings) یا به معنای دقیق تر، ساخت کانکس پیش ساخته بیش از پیش و به دلیل برخورداری از مزایای گوناگونی که دارند، بسیار مورد توجه انسان امروز قرار گرفته است. قابلیت جابجایی، ساخت و نصب سریع، از جمله ویژگی های کانکس […]

    پ
    پ

    word image 238556 1 - انواع کانکس‌های اداری پیش‌ساخته و کاربرد آنها -

    با پیشرفت علمی و دستیابی به فناوری های نوین، تولید ساختمان‌های پیش ساخته (Prefabricated Buildings) یا به معنای دقیق تر، ساخت کانکس پیش ساخته بیش از پیش و به دلیل برخورداری از مزایای گوناگونی که دارند، بسیار مورد توجه انسان امروز قرار گرفته است.

    قابلیت جابجایی، ساخت و نصب سریع، از جمله ویژگی های کانکس های پیش ساخته می باشند. کاربری کانکس پیش ساخته انواع مختلفی را شامل می شود که در این میان، کانکس های اداری از جمله کاربری هایی است که بسیار مفید و کاربردی بوده و مورد استفاده انواع ارگان ها، شرکت ها، مؤسسات و سایر کسب و کارها قرار می گیرد.

    کانکس های اداری یا Prefabricated Offices با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که دارند، به انواع گوناگونی دسته بندی می شوند. برای مثال: ابعاد کانکس ، امکانات و تجهیزات، تعداد طبقات و … می توانند برای دسته بندی انواع کانکس های اداری، عواملی تعیین کننده باشند. در ادامه با انواع کانکس های اداری پیش ساخته، همچنین کاربرد آنها در دنیای امروز بیشتر آشنا خواهیم شد.

    کانکس اداری ساده

    کانکس اداری ساده به نوعی از کانکس اداری گفته می شود که به طور معمول از امکانات و تجهیزات کمتری نسبت به نمونه لوکس آن برخوردار است. این گونه ها کانکس ها، معمولاً به صورت یک-تکه و در ابعاد کوچک یا متوسط طراحی و ساخته می شوند.

    برای مثال کانکس اداری-کارگاهی، نمونه ای از کانکس اداری ساده می باشد که جهت مراجعه کارگران، در محل اجرای یک پروژه استقرار یافته و مورد استفاده قرار می گیرد.

    کانکس اداری لوکس

    کانکس های اداری لوکس به لحاظ ظاهری، بسیار شیک بوده و امکانات و تجهیزات (به ویژه دکوراسیون داخلی و خارجی) قوی تر و بیشتری نسبت به انواع ساده آن، برخوردار می باشند. کانکس های اداری-مدیریتی نمونه ای از کانکس های اداری لوکس می باشند.

    معمولاً کاربری کانکس لوکس اداری به عنوان اتاق جلسات مدیران، اتاق VIP و میهمانان ویژه و بعضاً نمایشگاه محصولات لوکس نیز در نظر گرفته می شود.

    کانکس اداری-سالنی

    کانکس اداری سالنی یکی از انواع کانکس های اداری پیش ساخته است که به صورت سالنی یک-تکه و معمولاً در ابعاد متوسط و بزرگ ساخته می‌شود. این گونه کانکس ها، عموماً عاری از پارتیشن ها و واحدهای اضافی مانند سرویس بهداشتی، اتاقک‌های مجزا و … می باشند.

    کانکس اداری سالنی را معمولاً در ابعاد مستطیلی و مربعی بزرگ طراحی کرده و می سازند؛ اما گاهی کاربری کانکس های سالنی (برای مثال: آمفی تئاتر پیش ساخته) موجب می شود که در اشکال منحنی متوسط و بزرگ نیز طراحی و اجرا شوند. کانکس های اداری سالنی کاربرد بسیاری برای دنیای امروز دارد و از میان آنها می توان به موارد: انبار محصولات و مواد غذایی، سالن های اداری، سالن جلسات و کنفرانس ها، آمفی تئاترها، نمایشگاه محصولات، سالن های گردهمایی و … اشاره داشت.

    کانکس های اداری سالنی می توانند به عنوان سالن جلسات اداری، سالن گردهمایی ها، کنفرانس ها و همایش ها، سالن نمایشگاه محصولات و Showroom ها، سالن های آمفی تئاتر و پخش ویدئو، حتی دفاتر فروش . نمایندگی و … مورد استفاده قرار گیرند.

    کانکس اداری-مدیریتی

    کانکس اداری مدیریتی معروف به کانکس مدیریتی سازه‌ای پیش ساخته است که محل استقرار و کار مدیریت یا مدیران (Managers) یک مجموعه یا مسئولین یک پروژه می باشد. در کانکس مدیریتی انواع فعالیت ها و وظایف مرتبط با مدیریت یک یا چندین مجموعه یا مدیریت پروژهProject Management) ) یا نظارت بر یک پروژه صورت می پذیرد.

    کانکس های اداری مدیریتی به لحاظ تجهیزات و امکانات، یک کانکس مجهز به حساب می آیند و با طراحی ویژه ساخته می شوند. به طور معمول کانکس های اداری مدیریتی از دکوراسیون داخلی و نمای داخلی زیباتر و با کیفیت بالاتری نسبت به کانکس های معمولی برخوردار می باشند. با اینکه کانکس های مدیریتی غالباً به صورت لوکس طراحی و اجرا می شوند، اما می توان آنها را به کانکس های مدیریتی ساده و لوکس، تقسیم بندی نمود.

    کمپ اداری پیش ساخته

    word image 238556 2 - انواع کانکس‌های اداری پیش‌ساخته و کاربرد آنها -

    کانکس های اداری می توانند در ابعادی وسیع تر و به طور معمول، شامل دو یا چند طبقه نیز طراحی و ساخته شوند که آن ها را با نام کمپ اداری پیش ساخته می شناسند.

    کمپ های اداری پیش ساخته از واحدهای اداری گوناگون تشکیل یافته و به لحاظ طراحی، استحکام و مقاومت و همچنین تسهیل دسترسی به واحدهای مختلف، می بایست از طراحی پیشرفته تر، امکانات و تجهیزات بیشتری نسبت به نوع ساده یا تک-طبقه نیز برخوردار باشند.

    کمپ های اداری پیش ساخته، مجموعه ای از واحدهای اداری مختلف می باشند که هریک از آنها می تواند کاربری های واحد اطلاعات یا کانکس INFO ، واحد پذیرش (یا کانکس منشی)، واحد مدیریت، اتاق کارمندان، اتاق یا سالن برگزاری جلسات، اتاق یا سالن انتظار ارباب رجوع، کانکس نمازخانه، کانکس آشپزخانه، کانکس سرویس بهداشتی و … را داشته باشد.

    طراحی یک کمپ اداری، نقش بسیار پررنگ و مهمی را در بهینه سازی مراحل ساخت و تولید، همچنین استحکام و عمر آن ایفا می کند. طراحی کمپ اداری باید مطابق با اصول مهندسی بوده و به ویژه می بایست بتواند مقاومت خود را در برابر انواع نیروهای وارده تضمین نماید. عوامل بسیاری در طراحی کمپ‌های اداری پیش ساخته دخیل می‌باشند؛ تعداد طبقات، تعداد و چیدمان بخش‌ها و واحدها، تعداد و چیدمان بخش‌ها و واحدهای همسان و غیرهمسان، دسترسی بخش‌ها یا واحدهای مختلف به یکدیگر، ارتباط طبقات با یکدیگر، تجهیزات و امکانات کمپ اداری و … از جمله عوامل مؤثر در طراحی این گونه ساختمان های پیش ساخته می باشند.

    کاربردهای کانکس اداری

    تا اینجا دانستیم که یک کانکس اداری می تواند با توجه به مشخصات و ویژگی هایش، به عنوان یک اداره پیش ساخته (بزرگ یا کوچک، ساده یا لوکس، یک طبقه یا چندطبقه) تلقی شده و مورد استفاده قرار بگیرد؛ و علاوه بر این، از قابلیت جابجایی، ساخت و نصب سریع نیز برخوردار است.

    یک کانکس با کاربری اداری، می تواند به عنوان دفتر فروش یا پذیرش کسب و کار شما مورد استفاده قرار بگیرد. بدین منظور، دفتر فروش پیش ساخته یا دفتر پذیرش پیش ساخته می تواند در محل کسب و کار و یا حتی خارج از آن نصب شده و به عنوان جایگاه استقرار و فعالیت مدیر فروش، فروشنده و به طور کلی پرسنل فروش یک کسب و کار، مورد استفاده قرار گیرد.

    گاهی اوقات، کانکس اداری جایگاه فعالیت مشاور (یا مشاوران) ارائه خدمات توسط کسب و کارها می باشد که از آن ها به عنوان کانکس های دفتر مشاوره یاد می شود. به طور کلی، دسته بندی کانکس های دفتری از موارد پرکاربرد کانکس های اداری می باشند که می توان برای آنها تجهیزات میز و صندلی مشاور، محل نشستن و انتظار ارباب رجوع، واحد پذیرش، امکانات پذیرایی، سرویس بهداشتی و … را در نظر گرفت.

    کانکس ایران کانتین

    word image 238556 3 - انواع کانکس‌های اداری پیش‌ساخته و کاربرد آنها -

    شرکت ایران کانتین به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس های اداری پیش ساخته در شیراز و جنوب کشور و اولین دارنده نشان کیفیت اروپا (CE) و همچنین گواهینامه های معتبر و استاندارد TUV،ISO و OHSAS در زمینه طراحی و ساخت انواع سازه های پیش ساخته در ایران، مفتخر است با سابقه بیش از ۱۵ سال اجرای پروژه های بزرگ پیش ساخته، مجری طراحی، ساخت و نصب انواع پروژه های کانکس پیش ساخته اداری در سطح کشور باشد.

    کانکس های اداری ایران کانتین از جنس ساندویچ پانل بوده و نسبت به حرارت و صوت از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.

    کانکس های این شرکت از نوع مدرن، با کاربری صنعتی بوده و با بهره گیری از طراحی علمی و پیشرفته، کف سازی قوی و استحکام زیاد، عمر طولانی را برای خود تضمین می کنند. کیفیت بالای متریال ها و مصالح بکار رفته در کانکس های ایران کانتین، کیفیت ساخت و نظارت بر آن، دکوراسیون داخلی و خارجی شیک و لوکس، قابلیت انعطاف پذیری در برابر سفارشی سازی مشتریان و … از ویژگی های کانکس ایران کانتین می باشد.

    استعلام قیمت ساختمان پیش‌ساخته

    یکی از خدماتی که ایران کانتین به مشتریان خود ارائه می‌دهند و از مراحل ضروری قبل از خرید هر ساختمان پیش ساخته نیز محسوب می‌شود، استعلام قیمت یا استعلام بها، به معنای برآورد هزینه، دریافت قیمت حدودی کانکس یا پروژه پیش‌ساخته و همچنین در صورت نیاز، صدور پیش فاکتور بر اساس مشخصات ارسالی و درخواست کتبی استعلام کننده می‌باشد.

    استعلام قیمت کانکس پیش‌ساخته می تواند به صورت تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت ایران کانتین صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می‌آید.

    نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس (که پیشنهاد هم می‌شود)، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت ایران کانتین از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار داده است. طراحی فرم های مذکور به گونه‌ای است که کاربران، از طریق وارد کردن مشخصات فردی، سازمانی و همچنین مشخصات و ویژگی‌های کانکس مورد نظر، اقدام به استعلام قیمت و در صورت نیاز، دریافت پیش‌فاکتور می نمایند. مشخصاً این گونه از استعلام قیمت، بسیار دقیق‌تر از نوع تلفنی و تقریبی خواهد بود.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.