شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مسمومیت‌ها «انتقام گرفتن» از نوجوانان حاضر در «راهپیمایی ۲۲ بهمن» است
    13 اسفند 1401 - 17:48
    شناسه : 238684
    0

    نماینده مردم خرم آباد گفت : این مسمومیت‌ها بیشتر در ادامه همان اغتشاشات است و نوعی انتقام گرفتن از جوانان و بخصوص نوجوان است که در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن حضور گسترده داشتند.

    پ
    پ

    انتقام گرفتن از نوجوانان حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن است - مسمومیت‌ها «انتقام گرفتن» از نوجوانان حاضر در «راهپیمایی ۲۲ بهمن» است - مسمومیت

    به گزارش «یاورمردم» به نقل از ایلنا، مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خرم‌آباد در مورد پیگیری کمیسیون در خصوص مسمومیت‌های ادامه‌دار دانش آموزان بیان کرد: کمیسیون آموزش با کمیسیون بهداشت مجلس و وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و نماینده وزارت اطلاعات جلسه‌ای داشتیم که جلسه خوبی هم بود و نمایندگان دغدغه‌های خود را بیان کردند و بزرگواران در وزارت اطلاعات نیز گزارشی در حیطه کار خود را ارائه کردند.

    رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه مسلم به نظر می‌رسد این کار شیطنت است و بیشتر آرامش روانی جامعه را هدف گرفته است و قصد دارند با اقداماتی ایذایی، وضعیت روانی خانواده‌ها و جامعه را به هم بریزند و مدارس و دانشگاه‌ها را که نتوانستند در اغتشاشات تعطیل کنند، این بار به نوع دیگری و با دخالت خانواده‌ها به تعطیلی بکشانند.

    ویس کرمی درخصوص آزمایشات انجام شده برای تشخیص عامل مسمومیت‌ها افزود: آزمایشاتی روی ترکیباتی که در محیط پیدا کرده‌اند، انجام شده که هنوز نتایجش نهایی نشده است، اما مسلم است که مسمومیت‌های ایجاد شده خفیف است و خداراشکر به مرگ منجر نشده و بیشتر از نوع استنشاقی است.

    این نماینده مجلس یادآور شد: آموزش و پرورش نیز قرار شد در برخورد کارکنان مدارس و مدیران دستورالعملی را به تمامی آن‌ها بدهد تا در مواجهه با موارد مشابه هم آرامش‌شان را حفظ کنند و هم منطقی با آن برخورد کنند. خیلی از دانش آموزان وقتی هوای آزاد به آن‌ها می‌خورد حالشان خوب می‌شود و عوارض جسمی مسمومیت‌ها ماندگار و تاثیرگذار نیست و بیشتر حالت سرگیجه و ضعف است. اضطراب نیز به طور طبیعی موجب تشدید چنین علائمی می‌شود چراکه این موارد از علائم استرس هم هست و وقتی ترس وجود دارد تشدید می‌شود. با آرامش روانی و کمک مشاوره‌ای این حالات برطرف می‌شود.

    عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: نیرو‌های امنیتی نیز کار خود را پیگیری می‌کنند و به محض اینکه به نتیجه برسند به مردم می‌گویند. ما به عنوان مردم و کسانی که این کشور متعلق به آن‌هاست، باید حواسمان باشد در این جنگ روانی در زمین دشمن بازی نکنیم.

    ویس کرمی در ادامه عنوان کرد: باید به خانواده‌ها آرامش داد و به عنوان پزشک عرض می‌کنم که جای نگرانی نیست و عوارضی هم که ممکن است برخی شایعه می‌کنند که گاز‌ها شاید در آینده اثراتی داشته باشد و… اصلا اینطور نیست. این گاز‌های استنشاقی، بعضا گاز‌های ضعیفی هستند و علائم آن نیز هم موقع برطرف می‌شود، شاهدی بر این نکته است که علائم درازمدتی نخواهند داشت و در پزشکی هم چنین چیزی نداریم که به سرعت سرگیجه‌ای ایجاد شود و بعد اثرات مخربی در آینده داشته باشد. پس از جهت این موضوع نیز خانواده‌ها نگران نباشند.

    او گفت: به صورت طبیعی نیرو‌های امنیتی روی موضوع مسمومیت‌ها حساس شده‌اند و حتی مدیریت کنترل و مراقبت در کشور مشخص شده که جه نهادی مسئول باشد و با همکاری وزارت بهداشت، آموزش‌وپرورش و وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه کار در دست بررسی و اقدام است و رئیس جمهور نیز دستور ویژه‌ای به وزارت کشور دادند تا پیگیر باشند. تشکیلاتی که برای مقابله با این کار لازم است شکل گرفته و انشاءالله به زودی جمع می‌شود.

    نماینده مردم خرم‌آباد اضافه کرد: این مسمومیت‌ها بیشتر در ادامه همان اغتشاشات است و نوعی انتقام گرفتن از جوانان و بخصوص نوجوان است که در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن حضور گسترده داشتند. ضمن اینکه تعطیلات عید نوروز در پیش است و عید برای مردم موضوعیت دارد و بیشتر دنبال بهم ریختن اعصاب و روان مردم هستند و انشاءالله مثل همیشه ناکام می‌مانند.

    او درمورد احتمال غیرحضوری شدن مدارس در پی ادامه مسمومیت‌ها بیان کرد: در کل نظرات در جلسه بر تعطیلی نبود. آلودگی این گاز‌ها محدود و گذرا است و فرد اگر در فضای آزاد قرار بگیرد و مانند دوران کرونا ماسک داشته باشند، اثر مسمومیت‌ها زیاد نیست؛ بنابراین صحبت از تعطیلی مدارس نیست و خطر هم جدی نیست؛ مردم نگران نباشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.