جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا قانونی ها زورشان به فراقانونی ها نمی رسد؟!
    08 آذر 1395 - 15:39
    شناسه : 23869
    0

    دراین ۳۷ سالی که از انقلاب می گذرد همیشه شاهد مانع ایجاد کردن برای سخنرانی اشخاص بوده ایم. لازم به ذکر است ایستادگی در برابر این خودسری ها تبدیل یک وجهه قوی فرهنگی شده است که در تبلیغات انتخاباتی هم از این معضل به عنوان یکی از مشکلات موجود در جامعه یاد می شود. به […]

    پ
    پ

    %d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d8%ba%d8%b1%d8%b6%db%8c-2

    دراین ۳۷ سالی که از انقلاب می گذرد همیشه شاهد مانع ایجاد کردن برای سخنرانی اشخاص بوده ایم. لازم به ذکر است ایستادگی در برابر این خودسری ها تبدیل یک وجهه قوی فرهنگی شده است که در تبلیغات انتخاباتی هم از این معضل به عنوان یکی از مشکلات موجود در جامعه یاد می شود.

    به گزارش «بامردم»، هنگامی که کنگره آمریکا تحریم های جدید ایران را مجدد تمدید کرده و کشور نیازمند یک تدبیرملی برای ایستادن در برابر این شیطنت بود، ناگهان خبری از خودسری برخی منتشر و کشور را با حاشیه روبه رو کرد. ماجرا از این قرار بود که علی مطهری، در قامت نائب رییس مجلس دهم، برای سخنرانی در شهر مشهد خود را آماده کرده بود ولی بنا به دستور برخی این مجلس لغو شد تا اقدامات فراقانونی ونگاه شخصی بار دیگر منافع ملی و روحیه مردم را تحت الشعاع قرار دهد.

    اعتراض همگانی به یک خودسری

    بعد از این اقدام، موج اعتراض کاربران اینترنتی در فضای مجازی و نیز نامه شخص علی مطهری به روحانی سبب شد تا رییس جمهور بنا به وظیفه ای که در دفاع از حقوق شهروندی ملت دارد، وارد میدان شده و نگرانی خود را از اینگونه برخودهای خودسرانه و فراقانونی اعلام کند.

    روحانی که قربانی حمله این جریان خود برتربین در اوایل دوران ریاست جمهوری یازدهم است، برای جلوگیری از این نوع اتفاق ها، نامه تند و تیزی نوشت تا اینکه وضعیت مشخص شود و مسببان این آشفتگی به سزای عمل خودشان برسند ولی این ایستادگی رییس جمهور سبب خشم برخی شد.

    کی بود، کی بود؛ من نبودم!

    در ابتدای امر، دادستان مشهد که مدعی بود با دریافت نامه ای این اقدام را صورت داده است، تقصیر را بر گردن اطلاعات سپاه انداخت به استاندار خراسان رضوی گفت که نامه لغو را این دستگاه امنیتی به ما ارجاع داده است!

    اما اندکی بعد سپاه پاسداران که همواره از اقدامات فراقانونی و جناحی اعلام برائت می جوید به وسیله سخنگوی خود اعلام کرد که این ادعا صحت ندارد و سپاه هیچ دخالتی در این اقدام ناصحیح نداشته است.

    اندکی بعد آنان که مقصر اصلی این حواشی بودند، مدعی شدند و با انتقاد از رییس جمهور شروع به انتقاد از مواضع روحانی در قبال این برخوردهای شرم آور کردند. اتفاقی که نه شرع و عرف و نه حرمت انسانی را مراعات نمی کرد و مسببان اصلی این هجمه ها به رییس جمهور تنها به دنبال فرار از اصل ماجرا و نیز بهره وری سیاسی بودند. جماعت تندرو که تاب ایستادگی اینگونه رییس جمهور و نمایندگان واقعی ملت را در برابر خودسری ها نداشتند، شروع به توهین و افترا کردند و حتی علی مطهری را برخی نجس خواندند!

    ۳۷ سال قانون شکنی!

    اینگونه اقدامات و برخوردها نه در شان نظام جمهوری اسلامی است و نه در شان مردم ایران، بنابراین برای بررسی دلایل به وجود آمدن این حواشی به سراغ فردی رفتیم که اظهارات و موضع گیری های اخیر وی نشان دهنده غیرجناحی بودن اوست. فردی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ کاندیدای مستقل بود و در این دوره از انتخابات نیز اعلام کاندیداتوری کرده است. محمدغرضی اینگونه حواشی را ناشی از فعالیت های انتخاباتی می دانند و می گوید ۳۷ سال است در کشور لغو سخنرانی ها وجود دارد. در ادامه گفت وگوی خبرگزاری مرداد را با سید محمدغرضی پی می گیریم:

    چرا واکنشی که آقای روحانی نسبت به نقض حقوق یک نماینده مجلس نشان دادند برخی افراد را عصبانی کرده است ؟

    آقای روحانی با حمایت آقایان هاشمی رفسنجانی ،خاتمی وسید حسن خمینی و طیف اصلاح طلب در دوره اول ریاست جمهوری شان  روی کار آمده اند و نزدیک انتخابات ریاست جمهوری، طبیعی است آقای روحانی از این طیف حمایت ویژه کنند تا بتواند در انتخابات حرفی برای گفتن داشته باشد. در سه سال گذشته دولت آقای روحانی، همیشه  جریان های فرهنگی  مطرح بوده  است انتخابات آینده هم مثل انتخابات سال ۹۲ بحث های فرهنگی در سخنان و وعده های آقای روحانی بیشتر نمود پیدا می کند.

    روحانی به عنوان رییس جمهور می تواند از حقوق شهروندی افراد جامعه دفاع کند ؟

    آقای روحانی جز موئلفه هایی که در برنامه های اجرایی خودشان تعریف کرده اند، دفاع از حقوق شهروندی نیز وجود داشت. گفتنی است در این دولت قرار بود تغییرات بزرگی در این زمینه صورت بگیرد ولی متاسفانه اقدامات لازم انجام نشد.

    به نظر شما چطور می شود با کار شکنی ها و خودسری ها در کشور برخورد کرد؟

    دراین ۳۷ سالی که از انقلاب می گذرد همیشه شاهد مانع ایجاد کردن برای سخنرانی اشخاص بوده ایم. لازم به ذکر است ایستادگی در برابر این خودسری ها تبدیل یک وجهه قوی فرهنگی شده است که در تبلیغات انتخاباتی هم از این معضل به عنوان یکی از مشکلات موجود در جامعه یاد می شود.

    _ چرا این اتفاق ها باعث جنجال می شود؟

    طرفین قضیه، یعنی طیف اصلاح طلب وطیف اصولگرا جز از طریق جنجال سیاسی به جایی نمی رسند و هیچ مطلبی دیگری در این بازه زمانی ندارند که بتوانند درجامعه مطرح کنند! حتی رسانه های بیگانه هم روی این قضیه همیشه مانور می دهند و این گونه مسائل هیچگاه به نفع کشور نیست. من به عنوان یک فعال سیاسی و انقلابی این ۳۷ سال را در دوجمله خلاصه می کنم جنجال بیافرین واز پرداختن به امور مردم صرف نظر کن!

    _ به نظر شما دلیل اصلی این رخدادها کجاست؟

    متاسفانه این اتفاقات منتهی به تبلیغات انتخابات می شود! دوطیف اصولگرا و اصلاح طلب در این ۳۷ سال هرگزبه  مشکلات مردم نپرداختند ونتوانستند رضایت  عامه مردم و رهبری را جلب کنند درنتیجه با جنجال آفرینی های سیاسی برای خودشان رای از مردم جمع می کنند.

     _ درمورد لغو‌ سخنرانی آقای مطهری در مشهد وحواشی پیش آمده چه نظری دارید ؟

    آقای علم الهدی این بار برخلاف لغو کنسرت ها، لغو سخنرانی مطهری را تکذیب کردند و رییس قوه قضائیه این مسائل را مربوط به استاندار وشورای امنیت استان مطرح کرد. باتوجه به قضیه پیش آمده وحواشی آن،آقای مطهری  تبدیل به یک سوژه فرهنگی شدند ولی بازهم تاکید می کنم این نوع رویدادها نباید به ضرر مردم وانقلاب تمام شود وبه گونه ای پیش برود که مشکلات اصلی جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

     _ اینکه گفته می شود شما برای انتخابات می آیید، صحت دارد؟

    بله،بنده اعلام کردم برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کاندیدا خواهم شد.

    مردم قضاوت خواهند کرد

     بدون شک مردم بهترین قضاتی هستند که می توانند در رابطه با حوادث این چنینی قضاوت کنند و در بزنگاه تصمیم خود را بگیرند. اگر جلوی این روند گرفته نشود و هرکسی برای خود سیاست های فراقانونی و شخصی نگر داشته باشد، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد وبدون شک در ادامه شاهد ایجاد حواشی بیشتر خواهیم بود.

    مماشات دستگاه های مسئول و گردن کلفتی خودسرها

    از سوی دیگر اگر در غائله ۲۲ بهمن سال ۹۱قم، حمله به ماشین رییس جمهور در مهرآباد، برخورد فیزیکی با علی مطهری در شیراز و عمامه انداختن از سر موسوی لاری در پیشوا برخورد قاطع و جدی صورت می گرفت، هیچگاه شاهد اینگونه مسائل نبودیم و در ادامه نیز نسل اینگونه خودسرها ریشه کن می شد! ولی به نظر برخی دستگاه های مسئول عزم جدی برای برخورد با این مسائل را نداشته یا شاید توان آن را ندارند. حال باید منتظر ماند و دید در ماه های منتهی به انتخابات دولت می توان در برابر اینگونه برخوردهای شرم آور ایستادگی کند یا اینکه فراقانونی ها و خودسرها به فعالیت های خود به راحتی ادامه خواهند داد!


     منبع: خبرگزاری مرداد/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.