جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 5 دلیل برای جایگزین کردن ویپ به جای سیگار
    14 اسفند 1401 - 11:29
    شناسه : 238837
    0

    در این مقاله به بررسی ویپ و مزایا آن می پردازیم و 5 دلیل برای جایگزین کردن ویپ به جای سیگار را بیان می کنیم.

    پ
    پ

    images 1677859582 64021afee91a5 - 5 دلیل برای جایگزین کردن ویپ به جای سیگار -

    ویپ یا سیگارهای الکترونیکی، نوعی دستگاه‌های الکتریکی هستند که مایع الکترونیکی یا جویس را گرم می‌کنند و بخاری تولید می‌کنند که کاربر آن را استنشاق کرده و به اصطلاح عمل ویپینگ انجام می‌دهد. مایعات الکترونیکی معمولاً حاوی نیکوتین، پروپیلن گلیکول و یا گلیسرول، به علاوه طعم دهنده‌ها هستند تا آئروسلی ایجاد کنند که افراد در آن تنفس کنند.

    قیمت ویپ به دلیل تنوع بالا محصولات بسیار مختلف است. از دستگاه‌هایی که شبیه به سیگارهای سنتی به نظر می‌رسند گرفته تا سیستم‌های مخزن با کارتریج قابل شارژ. همچنین وسایل بسیار پیشرفته با باتری‌های بزرگ‌تر وجود دارند که امکان تنظیم قدرت را برای برآوردن نیازهای خاص یک فرد فراهم می‌کنند.

    امروزه ویپ به‌عنوان ابزار کاربردی و مفید برای ترک سیگار شناخته می‌شود. این روش در میان سایر روش‌های ترک سیگار از درصد احتمال موفقیت بیشتری برخوردار است. در این مطلب قصد داریم مطالبی برای آشنایی و شناخت بیشتر ویپ و مزایای آن ارائه دهیم.

    ویپ چیست؟

    ویپ یا سیگار الکترونیکی دستگاه‌هایی هستند که با باتری کار می‌کنند و برای گرم کردن مایع برای تولید بخار استفاده می‌شوند و سپس افراد آن را استنشاق می‌کنند. این تا حدودی شبیه عمل سیگار کشیدن است اما در حقیقت تفاوت‌های زیادی میان آنها وجود دارد.

    سیگارهای الکترونیکی بیشتر برای بخار کردن محلول‌های مایع الکترونیکی نیکوتین استفاده می‌شوند. همچنین می‌توان از دستگاه‌ها برای استنشاق داروهای دیگر مانند THC (کانابیس) یا مایعات الکترونیکی بدون نیکوتین استفاده کرد که از مخلوطی از مواد شیمیایی شامل حلال‌ها، شیرین‌کننده‌ها و طعم دهنده‌هایی مانند میوه، نبات، قهوه یا الکل ساخته می‌شوند.

    سیگارهای الکترونیکی معمولاً شبیه سیگارهای سنتی، سیگار برگ و همچنین اقلام روزمره مانند خودکار، مموری USBو… هستند. ویپ از گرما برای تبدیل یک محلول مایع الکترونیکی نیکوتینی یا غیر نیکوتینی به بخار استفاده می‌کند که سپس استنشاق می‌شوند.

    قیمت ویپ بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون برند تولید کننده، کیفیت و محتویات تعیین می‌شود. اکثر برندها محصولات خود را با ویژگی‌ها و کیفیت‌های مختلف تولید می‌کنند تا افراد بتوانند با هر بودجه‌ای، ویپ را خریداری کنند.

    مردم به دلایل مختلفی از ویپ استفاده می‌کنند از جمله:

    • برای کمک به کاهش یا ترک سیگار
    • سیگارهای الکترونیکی نسبت به سیگارهای سنتی ضرر کمتری دارند.
    • ارزان‌تر از سیگارهای سنتی هستند
    • طعم بهتر از سیگار سنتی دارند
    • می‌توانید در مکان‌هایی که سیگارهای سنتی ممنوع است استفاده کنید
    • نسبت به سیگارهای سنتی قابل قبول‌تر هستند

    ویپینگ در مقابل سیگار کشیدن

    ویپینگ سیگار کشیدن نیست. دستگاه‌های ویپ مایع الکترونیکی جویس را که معمولاً حاوی نیکوتین، پروپیلن گلیکول و/یا گلیسرول به‌علاوه طعم‌دهنده است، گرم می‌کنند تا آئروسلی ایجاد کنند که افراد در آن تنفس کنند. خرید جویس مناسب و باکیفیت می‌تواند روند ترک سیگار را تسریع کند.

    تفاوت اصلی بین ویپینگ و کشیدن سیگار در این است که ویپینگ شامل سوزاندن نمی‌شود. سوزاندن تنباکو که در سیگار کشیدن رخ می‌دهد، سمومی ایجاد می‌کند که باعث بیماری و مرگ می‌شود.

    دستگاه ویپ مایعی (اغلب حاوی نیکوتین) را برای تولید آئروسل (بخار) که قابل استنشاق است، گرم می‌کند. بخار نیکوتین را به گونه‌ای به کاربر می‌رساند که نسبتاً عاری از سایر مواد شیمیایی باشد.

    images 1677859583 64021aff0266b - 5 دلیل برای جایگزین کردن ویپ به جای سیگار -

    مزایای ویپ

    • ترک سیگار: ویپ می‌تواند به برخی افراد کمک کند تا سیگار را ترک کنند. این مزیت بر اساس تجربیات بسیاری از افراد سیگاری که موفق به ترک سیگار شدند، عنوان شده‌است. ویپ امروزه به‌عنوان راه حلی مفید برای ترک سیگار محسوب شده و احتمال موفقیت آن نسبت به دیگر روش‌های ترک سیگار بیشتر است.
    • ارزان‌تر از سیگار: ویپینگ معمولاً ارزان‌تر از سیگار کشیدن است. به‌طور کلی هزینه‌های مربوط به ویپینگ نسبت به سیگار کشیدن پایین‌تر بوده و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.
    • ضرر بسیار کمتر: بر اساس شواهد علمی ضررهای ناشی از ویپینگ نسبت به سیگار کشیدن بسیار کمتر بوده و ناچیز است.
    • ضرر کمتر برای اطرافیان: ویپینگ نسبت به سیگار کشیدن برای اطرافیانتان ضرر کمتری دارد، زیرا شواهدی مبنی بر خطرناک بودن بخار دست دوم برای دیگران وجود ندارد.
    • تجربیات مشابه: ویپینگ تجربیاتی شبیه به کشیدن سیگار ارائه می‌دهد که برخی افراد آن را مفید می‌دانند.

    چرا ویپ را جایگزین سیگار کشیدن کنیم؟

    فارغ از دلایل مربوط به آسیب‌ها و خطرات ناشی از استعمال سیگار، دلایل دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از ویپ به جای سیگار گزینه‌ای کاملاً بهتر و منطقی است. در ادامه به این دلایل اشاره می‌کنیم.

    1. کنترل سطح نیکوتین

    نیکوتین جزء ضروری سیگار و محصولات تنباکو است که سیگار کشیدن را آرامش‌بخش و لذت‌بخش می‌کند. معمولاً برندهای گران‌تر شرکت‌های تولید سیگار، میلی‌گرم بیشتری نیکوتین در محصولات خود دارند. کنترل صفر بر میزان نیکوتین استنشاق شده به بدن و جذب مغز، احتمال اعتیاد را افزایش می‌دهد. با اعمال این ماده تقلید کننده دوپامین در بدن که باعث لذت بسیار می‌شود، معتاد شدن به احساسی که سیگار القا می‌کند چندان عجیب نیست. اینجاست که سلامت عمومی دچار چالش می‌شود زیرا اعتیاد و اتکا به عادتی که مغز را تغییر می‌دهد، می‌تواند به عواقب بدی منجر شود. با این حال، ویپینگ کاملاً متفاوت است.

    ویپینگ از E-juice استفاده می‌کند که بسته به انتخاب شما درجات مختلفی از سطوح نیکوتین دارد. برخی از آنها دارای سطوح بالاتری از نیکوتین هستند و حتی مارک‌هایی وجود دارند که نیکوتین کمی دارند یا اصلاً در داخل آنها وجود ندارد. بنابراین در برابر اعتیاد نسبتاً ایمن‌تر است، زیرا شما می‌توانید تعداد مواد شیمیایی را که در بدن خود استنشاق می‌کنید انتخاب و کنترل کنید. اگر هدف شما رهایی از عادت سیگار کشیدن است، به احتمال زیاد ویپینگ بهترین انتخاب خواهد بود.

    1. فاقد بوی بد سیگار

    هیچکس از بوی بد سیگار، سیگار برگ و محصولات تنباکو لذت نمی‌برد. این بوی بد معمولاً تصویر غیرحرفه‌ای و کثیفی را در هر محیطی ایجاد می‌کند. بوی تنباکو برای مدت طولانی در خانه و ماشین شما باقی می‌ماند. تلاش برای استفاده از خوشبوکننده هوا و استفاده از عطر برای خلاص شدن از شر آن هر بار بسیار آزاردهنده و سخت است.

    ویپینگ این بو را کاهش می‌دهد و بوی تند تنباکو را باقی نمی‌گذارد. بخار ایجاد شده عموماً ملایم و کوتاه مدت است. ویپ‌های با طعم تنباکو بوی تنباکو سوخته را باقی نمی‌گذارند. با ویپینگ، از عادت سیگار کشیدن لذت می‌برید، بدون اینکه با عواقب وخیم و ماندگاری آن مواجه شوید.

    1. کنترل خروجی بخار

    در سیگار کشیدن هیچ کنترلی بر نحوه سوختن سیگار و در نتیجه بر میزان بخاری که در یک حرکت استنشاق می‌کنید، وجود ندارد. قلم‌های ویپ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای سایزهای مختلف غلاف هستند. دستگاه. های کوچک‌تر حجم بخار کمی دارند و شما می‌توانید میزان بخاری را که استنشاق می‌کنید، کنترل کنید.

    طعم‌دهنده‌های متفاوت

    جویس طعم‌های مختلفی دارد. طعم‌های مختلف به‌طور گسترده در اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها یافت می‌شوند. با طعم‌های مختلف e-juice، فرد رضایتی را دریافت می‌کند که می‌تواند به موازات کشیدن قلیان بدون قیمت بالا به راحتی انجام شود. همچنین این امکان وجود دارد که طعم e-juice خود را برای مطابقت با آنچه که دوست دارید بچشید، سفارشی کنید.

    1. مقرون به صرفه

    ویپ‌ها با قیمت‌های متفاوتی بسته به بودجه‌ی فرد وجود دارند. اگر پول کمتری دارید، معمولاً یک قلم ویپ ارزان و کارآمد کافی است. این در حالی است که افرادی که سیگار می‌کشند مبلغ بیشتری را صرف خرید بسته‌های سیگار در هر هفته می‌کنند. بسته به آنچه می‌خواهید و بودجه‌ای که در اختیار دارید، ویپینگ راه مقرون به صرفه‌تری برای تجربه حسی مشابه سیگار است.

    1. ایمنی بالا

    دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد ویپینگ از سیگار ایمن‌تر است. اولاً، از آنجا که به سختی احتراق وجود دارد، استعمال منجر به استنشاق دود بسیار خطرناک نمی‌شود. در اصطلاح علمی دقیق‌تر، ویپینگ بر خلاف سیگار کشیدن، قطران و مونوکسید کربن تولید نمی‌کند. همچنین از آنجایی که کنترل سطح نیکوتین امکان‌پذیر است، کنترل اعتیاد با ویپ آسان‌تر است. بوی بد ناشی از سیگار کشیدن نیز در ویپینگ وجود ندارد و محیط را برای سایر افراد مناسب و مساعد نگه می‌دارد.

    سخن پایانی

    در این مطلب به بررسی ویپ و مزایای آن نسبت به سیگار پرداختیم. ویپ یا سیگار الکترونیکی تمامی نیازهای افراد به حس سیگار کشیدن را برآورده کرده و به همین دلیل راهی کاربردی برای ترک سیگار محسوب می‌شود. علاوه‌بر این ویپینگ مزایای مختلفی همچون ایمنی بالاتر، مقرون به صرفه بودن، کنترل سطح نیکوتین، طعم دهنده‌های مختلف و… دارد که پیش از این به آنها اشاره شد.

    مجموعه ویپ دیاکو https://vapediaco5.com/ بستری فراهم آورده‌است تا بتوانید انواع سیگارهای الکترونیکی و ملزومات آنها را با قیمتی مناسب خریداری کنید. شما می‌توانید سفارش خرید پاد، ویپ، جویس و… را پس از مشاهده قیمت و دریافت راهنمایی از مشاوران ویپ دیاکو، ثبت نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.