شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دیجیتال مارکتینگ در سال 2023
    15 اسفند 1401 - 12:45
    شناسه : 239074
    0

    امروزه برای حفظ مشتریان خود، گسترش کسب و کار و پیشی گرفتن از رقبا، مطمئن شوید که با آخرین تحولات در بازاریابی دیجیتال همگام هستید. به روز بودن و کمک گرفتن از افراد دارای اطلاعات کافی می‌تواند به شما در راه رسیدن به موفقیت کمک شایانی کند.

    پ
    پ

    C:\Users\easy\Downloads\What-Is-Digital-Marketing-rastar.agency 2.jpg

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    دنیای بازاریابی دائماً در حال تغییر است. بازاریابی دیجیتال هم به صورت ویژه یک حوزه به سرعت در حال رشد محسوب می‌شود. دیجیتال مارکتینگ امروزه شامل هر شکلی از بازاریابی است که از کانال های دیجیتال برای دستیابی به مشتریان استفاده می کند، از جمله:

    • پست الکترونیک
    • رسانه های اجتماعی
    • موتورهای جستجو
    • وب سایت‌ها
    • تبلیغات بنری
    • برنامه های موبایل
    • ویدیوی‌ها
    • لایو

    به طور خلاصه، بازاریابان دیجیتال مسئول تولید و انتشار محتوای بازاریابی دیجیتال و اجرای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ با هدف ارتقای محصولات یا خدمات یک شرکت به صورت آنلاین و آفلاین هستند.

    وضعیت فعلی صنعت دیجیتال مارکتینگ

    از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 در سال 2020، صنعت بازاریابی دیجیتال رشد سریعی داشته است و هر ساله برندهای بیشتری روی حضور دیجیتال خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2020 در مورد اتکا به بازاریابی محتوا در طول کووید-19 در ایالات متحده، که توسط Statista انجام شد، 86٪ از بازاریابان فعالیت خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دادند و 66٪ محتوای ویدئویی را در سال اول همه گیری افزایش دادند.

    این یکی از دلایلی است که چرا بازاریابی دیجیتال در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری، یکی از مقاوم‌ترین صنایعی است که می‌توان وارد آن شد. حتی در شرایط سخت اقتصادی، کسب‌وکارها همچنان باید محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کنند تا سرپا بمانند.

    بنابراین، اگر به دنبال یک صنعت نسبتاً پایدار و رو به رشد برای ورود هستید، توسعه برخی از مهارت‌های بازاریابی دیجیتال می‌تواند یک حرکت شغلی عالی باشد.

    C:\Users\easy\Downloads\What-Is-Digital-Marketing-rastar.agency-2-1024x640.png

    مهارت‌های برتر دیجیتال مارکتینگ که در سال 2023 به آن نیاز دارید

    به عنوان یک تازه وارد یا فردی حرفه ای و باتجربه که به دنبال کشف افق های جدید است، حرکت در چشم انداز همیشه در حال تغییر دنیای بازاریابی دیجیتال می تواند دشوار باشد. اما توانایی تطبیق سریع و یادگیری مهارت های جدید در صورت نیاز، یکی از مهمترین ویژگی های یک بازاریاب دیجیتال موفق است.

    جدا از مهارت‌های عمومی، مانند ارتباطات، تفکر استراتژیک و مدیریت زمان، باید در سال 2023 بر توسعه‌ی برخی مهارت‌های ضروری بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید:

    بازاریابی محتوا

    بازاریابی درونگرا امروزه اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. برای این کار، کسب‌وکارها به شدت به محتوا، مانند پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی و… برای جذب مشتریان نیازمند هستند.

    بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطب هدف و در نهایت، هدایت جهت اقدام سودآور مشتری متمرکز است. بنابراین، به عنوان یک بازاریاب محتوا، باید بتوانید محتوای جذاب و ارزشمندی را در بسترهای مختلف تولید کنید و درک درستی از نحوه سنجش موفقیت کمپین‌های بازاریابی محتوای خود داشته باشید.

    بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

    یکی دیگر از مهارت های مهم بازاریابی دیجیتال که باید در سال 2023 روی آن تمرکز کرد، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. این فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و محتوای آن‌ها برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است و در نتیجه شانس پیدا شدن توسط مشتریان بالقوه را افزایش می‌دهد.

    به روز رسانی الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال تغییر است، بنابراین به روز ماندن در مورد آخرین روند سئو و بهترین شیوه ها بسیار مهم است. این امر شامل دانستن چگونگی انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تفسیر هدف جستجو و بهبود رتبه بندی موتور جستجوی وب سایت از طریق بهینه سازی در صفحه و ایجاد لینک است.

    ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)

    بازاریابی ایمیلی یک رویکرد بازاریابی مستقیم است که از ایمیل برای انتقال پیام های تجاری استفاده می کند. اگرچه ممکن است این کانال جدیدترین کانال بازاریابی نباشد، اما همچنان راهی عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان، تبلیغ محصولات یا خدمات جدید، و ایجاد وفاداری و آگاهی از برند است.

    بازاریابی رسانه‌های اجتماعی(SMM )

    مورد بعدی در لیست مهارت های دیجیتال مارکتینگ که در سال 2023 باید توسعه یابد، بازاریابی رسانه های اجتماعی است. استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط، تعامل با مشتریان فعلی و تشویق برای مشارکت اجتماعی است.

    استراتژی های محتوای شبکه‌های اجتماعی بسته به انواع پلتفرم متفاوت است، بنابراین آشنایی با هر کدام ضروری است. با این حال، در اینجا چند مهارت بازاریابی رسانه های اجتماعی که هر بازاریاب باید داشته باشد آورده شده است:

    • درک نحوه عملکرد الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی
    • توانایی ایجاد پست‌های بصری جذاب
    • آشنایی با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی رایگان و غیر رایگان
    • تجربه کار با ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی

    پرفورمنس مارکتینگ( بازاریابی عملکردی یا عملگرا)

    بازاریابی عملکردی یک رویکرد بازاریابی مبتنی بر داده است که بر دستیابی به اهداف بازاریابی خاص، مانند افزایش آگاهی از برند یا ایجاد سرنخ تمرکز دارد.

    تبلیغات پولی یک تاکتیک رایج بازاریابی عملکردی است که نیاز به درک دقیق از هدف قرار دادن مخاطب مناسب، ردیابی نتایج کمپین و بهینه سازی هزینه تبلیغات دارد.

    بازاریابی چند کاناله

    یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی برای اصلاح در سال 2023، بازاریابی چند کاناله است. این به معنای استفاده از ترکیبی از کانال های بازاریابی جهت دستیابی به مشتریان و جذب آنهاست.

    در حالی که از نظر تئوری ترکیب هر نوع و تعداد کانال های بازاریابی امکان پذیر است، رایج ترین ترکیب ها شامل کانال های زیر است:

    • وب سایت و بازاریابی ایمیلی
    • شبکه‌ای اجتماعی و بازاریابی محتوا
    • تبلیغات و بهینه سازی موتورهای جستجو

    کلید موفقیت در بازاریابی چند کاناله، ایجاد یک تجربه منسجم در همه کانال ها برای مشتری است. این به این معنی است که اطمینان حاصل کنید برند شما یکنواخت است، پیام های شما در یک راستا قرار دارند و تلاش های بازاریابی شما باهم هماهنگ هستند.

    طراحی کاربردی و بازاریابی بصری

    در دنیای دیجیتال مارکتینگ، توجه به طراحی ضروری است. این مورد شامل مهارت های اولیه طراحی، مانند درک تئوری رنگ، تایپوگرافی و ترکیب بندی می شود. اما به مهارت های پیشرفته تری مانند بازاریابی بصری و طراحی UX نیز نیاز است.

    طراحی UX مخفف User experience design (طراحی تجربه کاربری) است، که فرآیند طراحی محصولات، از جمله وب سایت ها، برنامه ها و نرم افزارها، به صورت کاربردی و آسان استفاده می‌شود. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، برای ایجاد وثیقه بازاریابی که هم موثر و هم کاربر پسند باشد، باید اصول اولیه UX را بدانید.

    بازاریابی ویدئویی

    یکی دیگر از مهارت های مرتبط با بازاریابی بصری، بازاریابی ویدئویی است. فرآیند ایجاد و توزیع ویدیوهای جذاب برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا نام تجاری.

    با افزایش محبوبیت ویدیو، تقاضا برای بازاریابان نیز افزایش می‌یابد که می‌توانند تولید ویدیوهای باکیفیتی که داستانی را روایت می‌کنند و مورد توجه قرار می‌گیرند را افزایش دهند. برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی، باید بدانید که چگونه محتوای ویدیویی جذاب را مفهوم‌سازی و تولید کنید. همچنین به مهارت‌های اولیه ویرایش ویدیو و درک نحوه تبلیغ ویدیوها برای حداکثر دسترسی و تعامل هم نیاز دارید.

    موفقیت بازاریابی دیجیتال در سال 2023 به انجام موارد زیر وابسته است:

    گذاشتن لایو و انتشار ویدیوهای مختصر و مفید

    ویدیو سبب جذب مشتریان جدید و تبدیل آنها به مشتریان دائمی میشود و همچنین ویدیوهای مختصر و مفید بهترین راه معرفی شدن برند در رسانه های تبلیغاتی است. با این حال، حتی روندهای همیشگی در بازاریابی دیجیتال در معرض تکامل و تجدید نظر هستند. در مورد ویدیو هم همینطور است.

    طبق گزارش Conviva State of Streaming، 23 درصد از زمان تماشای جهانی صرف تماشای لایو در پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام می شود، در حالی که 77 درصد دیگر به محتوای درخواستی اختصاص دارد.

    تمرکز بیشتر بر تجربه مشتری

    در سال 2023 و با گذر زمان، مشتریان دوست دارند که علاوه بر خرید با قیمت مناسب و کیفیت بالا، تجربه‌ای خوب هم داشته باشند. هر دوی این موارد بر رضایت ما در انتخاب، خرید و استفاده از چیزهایی که برای آنها پول خوبی می پردازیم تأثیر می گذارد.

    عملکرد سنتی فناوری در این زمینه، ساده سازی و کاهش ناامیدی کاربران بوده است. به درگاه‌های آنلاین امن فکر کنید که مشکلات را مدیریت می‌کنند و به گارانتی پس از فروش یا الگوریتم‌های توصیه‌ای که به ما کمک می‌کنند تصمیم بگیریم چه چیزی بخریم.

    اگرچه این موارد در سال 2023 حیاتی خواهند بود، اما بازی تغییر کرده است و کلیدواژه‌ی سال، تعامل با مشتریان خواهد بود.

    برندها باید پاسخگوی مشتریان باشند

    بدیهی است که مشتریان مدرن به مسئولیت اجتماعی، صداقت و شفافیت اهمیت ‌دهند. با توجه به این موضوع، کسب‌وکارها روند خود را در شبکه‌های اجتماعی تغییر داده و بر فعالیت‌های خود، تبلیغ محصولات و… تمرکز می‌کنند. در حالی که این ممکن است فروش محصول را فورا افزایش ندهد، اما راهی قابل توجه و سازنده برای نشان دادن مسئولیت اجتماعی است.

    گیمیفیکیشن(بازی سازی)

    افزودن ویژگی‌های تعاملی به یک وب‌سایت راهی فوق‌العاده برای بها دادن بیشتر به خواسته‌های بازدیدکنندگان، تشویق آن‌ها به کاوش در سایت و کسب بینش در مورد مخاطبان است.

    گیمیفیکیشن یعنی استفاده از عناصر مختلف بازی سازی جهت نشان دادن مسیری جدید در دیجیتال مارکتینگ. اگرچه از گیمیفیکیشن به عنوان ساده سازی یاد می‌شود، اما بسیاری از شرکت ها به طور فزاینده ای از عناصر طراحی بازی برای افزایش حفظ مشتری، بازاریابی دهان به دهان و کسب درآمد استفاده می کنند.

    با توجه به اینکه 80 درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند بازی‌های موبایلی را روی دستگاه‌های خود انجام می‌دهند، دیدن این که چگونه بازی ممکن است در تجارت الکترونیک نیز جذاب باشد، ساده است. به عنوان مثال، بازی مک دونالد مونوپولی را از دوران پیش از دیجیتال در نظر بگیرید. شرکت کنندگان برای رفتن به مراحل بعدی باید برخی از آیتم‌های مورد نیاز را خریداری کنند. پیاده سازی آسان، در عین حال بسیار کارآمد.

    برای افزایش دیده شدن برند تجاری خود، بازی ها را در استراتژی تبلیغات خود بگنجانید. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

    • از مصرف کنندگان بخواهید برای تخفیف گردانه را بچرخانند (تخفیف می‌تواند از 10٪ تا 50٪ در خرید آنها باشد).
    • به دنبال آواتار خاصی در عکس باشید تا شانس برنده شدن در مسابقه را داشته باشید.
    • صندوقچه گنج را در انتهای پیچ و خم پیدا کنید و جایزه خود را دریافت کنید.

    به همین سادگی!

    پادکست

    مانند هر سایت تولید محتوا، این شما هستید که باید بفهمید دقیقاً چه کسی را می خواهید مورد هدف قرار دهید. زمان پادکست به بحث و مشارکت مخاطب بستگی دارد. در نتیجه، باید پادکست را با موضوعاتی که توجه آنها را جلب می کند، پیش ببرید.

    در آخر باید بدانید بازاریابی در فضای دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهد که مخاطبان بسیار بیشتری را با هزینه و زمان کمتری هدف قرار داده و در بازار جدید بوجود آمده عرض اندام کنید و درآمد خود را افزایش دهید. تیم دیجیتال مارکتینگ رستار با جذب افراد حرفه ای در این صنعت در تلاش است تا بهترین خدمات حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌ی پزشکی به شما عزیزان را ارائه دهد.

    جمع بندی

    پس از مطالعه‌ی این مقاله فهرستی از برخی از توانایی‌های مهم‌تر بازاریابی دیجیتالی که باید در سال 2023 داشته باشید را در دست دارید.

    تنها راه برای اطمینان از تداوم ماندگاری شرکت شما در سال جدید، آگاهی و مشارکت فعالانه است.

    شما باید بدانید که چگونه از این راه های پیشرفت در بازاریابی دیجیتال جهت گسترش پایگاه مشتریان شرکت خود استفاده کنید.

    منبع:

    Rastar.agency

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.