شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
بهبود طعم قهوه با رعایت این نکات
15 اسفند 1401 ساعت: 12:48
شناسه : 239085
2

آیا تا به حال به خانه کسی یا کافی شاپی رفته اید و تعجب کنید که چرا قهوه ای که در خانه دم می کنید هرگز به این مزه و کیفیت نیست؟ خوب، ممکن است شما به اندازه دیگران اطلاعات لازم و کافی را برای دم کردن یک قهوه باکیفیت را نداشته باشید. این مقاله به شما نکاتی را میاموزد که برای درست کردن یک فنجان قهوه عالی و با کیفیت بسیار لازم و ضروری است.

پ
پ

word image 239085 1 scaled - بهبود طعم قهوه با رعایت این نکات - قهوه

بهترین زمان برای آسیاب قهوه

دانه های قهوه بعد از آسیاب شدن به مرور شروع به از دست دادن عطر و کیفیت خود میکنند، پس لازم میباشد که تا حد امکان قهوه را در زمانی که قصد عصاره گیری را دارید خودتان آسیاب نمایید، تا در بالاترین کیفیت قهوه خود را عصاره گیری نمایید. پیشنهاد ما این است که اگر تمایل به خرید آسیابی مناسب را دارید اما اطلاعات کافی در مورد آن ها را ندارید حتما از فروشگاه قهوه ملو و دسته بندی انواع آسیاب قهوه دیدن نمایید تا بهترین محصول را بتوانید انتخاب نمایید.

رسوب زدایی کردن از دستگاه

طبیعی است که بعد از مدت زمانی که از انواع مدل قهوه ساز های برقی و اتومات که استفاده مینمایید مشاهده میکنید که موتور دستگاه شما، قدرت و توان سابق را برای عصاره گیری کردن ندارد، و کرمای قهوه شما کمتر از قبل و طعم قهوه شما دچار تغییری گشته است.

این مشکل طبیعی است و جایی برای نگرانی ندارد، دستگاه های برقی به دلیل جریان داشت آب در درون خود بعد از مدتی دچار رسوب گیری میشوند و موتور دستگاه، توان سابق را برای عبور دادن آب از پودر قهوه درون دستگاه را ندارد، پس حتما نیازمند رفع این رسوبات از درون لوله های دستگاهتان دارید. در قهوه فروشی ملو انواع مختلفی از محلول های رسوب زدا مخصوص هر مدل دستگاهی وجود دارد و به آسانی میتوانید اقدام به خرید آن ها نمایید.

word image 239085 2 - بهبود طعم قهوه با رعایت این نکات - قهوه

اما راه کار دیگری نیز وجود دارد که شما میتواند برای رفع رسوبات درون دستگاه اسپرسوساز تان کمک نماید، اما این راهکار تنها برای رسوبات کم جوابگو است. برای حل این مشکل میتوانید از ترکیب یک لیوان سرکه سفید با دو لیوان آب استفاده نمایید. محلول را در مخزن آب دستگاهتان ریخته و سپس اقدام به زدن دکمه عصاره گیری مینمایید تا محلول درون دستگاه از لوله ها عبور نماید و از دستگاهتان خارج گردد، این فرایند را تا انتها ادامه میدهید و سپس بعد از تخلیه کامل، یک مرتبه تنها آب تمیز را وارد مخزن دستگاه کرده و فرایند را تا انتها دوباره تکرار مینمایید.

درست کردن یک فنجان قهوه عالی واقعا به قهوه ساز شما بستگی دارد. برای تولید یک فنجان قهوه عالی، لازم نیست گران ترین مدل باشد، اما باید قهوه را به درستی دم کنید. به دنبال قهوه‌سازی باشید که بهترین عناصر را از هر دانه استخراج کند.

تمیز کردن صحیح تجهیزات قهوه ساز بسیار مهم است. اگر تجهیزات را مرتب تمیز نکنید، ممکن است طعم قهوه شما آسیب ببیند. لازم نیست بعد از استفاده، تجهیزات را به طور کامل تمیز کنید، اما اگر متوجه بوی خفیف یا تجمع هر نوع شدیدی شدید، باید به طور کامل تمیز شود.

word image 239085 3 - بهبود طعم قهوه با رعایت این نکات - قهوه

تفاله های قهوه را دور نریزید

زمانی که عصاره گیری قهوه تان به پایان رسید، چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که تفاله های پودر قهوه را دور میریزند، در صورتی که کاربرد های بسایری میتواند داشته باشد، تفاله های قهوه را میتوان برای باغبانی، حذف مواد غذایی سفت شده از روی ظروف و از بین بردن بوی بد استفاده کرد. به سادگی آنها را در یک کیسه زیپلاک قرار دهید و آن را در یک کابینت قرار دهید، و میتوانید به عنوان کود در خاک گلدانتان اندکی از پودر قهوه اضافه نمایید.

انتخاب مکان مناسب برای نگهداری از قهوه ها

قهوه خود را در یخچال نگهداری نکنید مگر اینکه در ظرفی کاملاً دربسته باشد. این مهم است زیرا رطوبت می تواند باعث کپک زدن قهوه شود. بهتر است قهوه خود را در کابینتی نگهداری کنید که گرم، خشک و با بهترین کیفیت باقی بماند.

قوطی های کوچک قهوه بخرید. اگر قهوه را در قوطی می‌خرید، فقط چیزی را بخرید که ظرف چند هفته مصرف می‌کنید. هزینه آن بیشتر از خرید یک قوطی بزرگ و نگهداری آن برای مدتی است. آنچه را که با خرید یک قوطی بزرگتر صرفه جویی می کنید، در نهایت طعم را قربانی می کنید.

word image 239085 4 scaled - بهبود طعم قهوه با رعایت این نکات - قهوه

انتخاب ابزار مناسب برای دم آوری قهوه

دستگاه های اسپرسو ساز مثل موکاپات یا دستگاه های برقی خانگی و نیمه صنعتی در واقع عصاره قهوه را استخراج مینمایند، اما قهوه سازهای قطره ای این کار را نمی کنند. شما میتوانید با خرید فرنچ پرس ارزان تفاوت را بچشید. یک فرنچ پرس روغن‌ها را از دانه‌ها استخراج می‌کند و در فنجان می‌ریزد، برخلاف قهوه‌ ساز قطره‌ای که آنها را در فیلتر می‌گذارد.

قهوه مناسب با قهوه ساز خود را خریداری نمایید

در حالت کلی برای تهیه هر مدل قهوه ای ظرف قهوه جوش و یا قهوه ساز مناسب به آن ظرف مورد نیاز هست، اگر تمایل به تهیه قهوه فرانسه را دارید، باید حتما از ابزاری به نام فرنچ پرس یا قهوه ساز های فیلتری برقی یا سرامیکی مثل وی شصت استفاده نمایید، برای تهیه بهترین قهوه ترک از قهوه جوش ترک مناسب چه از لحاظ سایز و گنجایش و چه دهانه خروجی مناسب استفاده نمایید که در فروشگاه قهوه ملو انواع مختلفی از آن نیز با توجه به سلیقه شما وجود دارد.

افزودنی های مجاز اضافه نمایید

گاهی اوغات پیش آمده که بعد از مدتی طعم قهوه شما یکدست و یکنواخت گردد، پس برای اینکه بتوانید تغییری مثبت در طعم قهوه تان ایجاد نمایید، پیشنهاد ما به شما اضافه کردن سیروپ های طعم دار و یا انواع کافی میت (پودر شیر خشک) میباشد. در فروشگاه تخصصی قهوه ملو انواع مختلفی از افزودنی های مجاز و لازم را میتوانید با بهترین قیمت مشاهده و خریداری نمایید.

خرید قهوه از فروشگاه تخصصی

فروشگاه مواد غذایی محلی ممکن است بهترین انتخاب برای خرید قهوه شما نباشد. قهوه سوپرمارکتی همیشه از بالاترین کیفیت برخوردار نیست و ممکن است قبل از فروش مدتی در قفسه بنشیند. با خرید از فروشگاهی که مخصوص قهوه است به مانند قهوه ملو به نشانی www.melocoffee.com ، حتما دانه های قهوه تازه تری را خریداری مینمایید زیرا این مجموعه به دلیل برخورداری از روستری مخصوص به خود، دانه های خام قهوه را شخصا روست مینماید و طبیعتا دانه های قهوه موجود در این مجموعه از میزان طراوت و تازگی بالاتری برخوردار میباشد.

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، احتمالاً از خود پرسیده اید که چرا طعم قهوه شما به خوبی قهوه های دیگر نیست. با این حال، اکنون که مقاله بالا را خوانده اید، دیگر هرگز نباید تعجب کنید. از توصیه های بالا برای تهیه قهوه عالی از اینجا به بعد استفاده کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.