×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

word image 239961 1 - ساندویچ پانل در ساختمان سازی - ساندویچ پانل دیواری

امروز از ساندویچ پانل ها برای ساخت سقف و دیوار سازه های صنعتی یا خانگی استفاده میشود که از بهترین و امن ترین مصالح ساختمانی هستند. تکنولوژی سازنده ی این ساندویچ پانل ها که با مواد و متریال های مختلف عرضه میشوند، باعث کارایی بسیار زیاد شان در شرایط آب و هوایی مختلف میشود. خرید ساندویچ پانل امروزه بسیار متداول شده است به دلیل وزن سبک و سرعت بالای نصب آنها نیز باعث میشود هزینه ی استفاده از آنها نسبت به روش سنتی خیلی کمتر شود. به علاوه یک پوشش پلیمری روی ورقه های ساندویچ پنل ها کشیه شده که علاوه بر اینکه به آنها طرح و نمای مخصوصی میدهد باعث میشود تا فلز آن نیز از تاثیرات منفی مختلف محیطی محافظت شود.

ساندویچ پانل ها را از شرکت های معتبر اهمیت زیادی دارد. چراکه اگر سازنده ساندویچ پانل ها از استاندارد ایجاد مصالح ساختمانی پیروی نکند، لایه های بیرونی آسیب پذیر ببینند و دیگر برای استفاده مناسب نباشند. ولی با رغایت استاندارد های لازم ساندویچ پانل ها ایمنی و ساختار مطمئنی پیدا میکنند که آنها را تبدیل به جایگزینی برای مصالح ساختمانی سنتی کرده طوری که در حال حاضر از آنها در صنعت ساختمان سازی چه برای عایق سازی چه برا ی پوشش سقف و دیوار استفاده میشود.

آیا ساندویچ پانل در صنعت ساختمان سازی ایمن است؟

این مصالح ساختمانی جدید که ساختار و ظاهر جدید و شیک دارند به طور گسترده ای در ساختمان سازی استفاده میشوند. حال شاید برخی این سوال را بپرسند که آیا ساندویچ پانل در صنعت ساختمان سازی ایمنی لازم را دارد یا نه ؟ تجربه چندید ساله ی کارشناسان و پیمانکاران در استفاده از این محصولات نشان میدهد که در جواب این سوال باید گفت که ساندویچ پانل ها نه تنها مصالحی محکم و مقاوم برای ساخت و ساز اند ، بلکه سایر خصوصیات ویژه ای که فناوری ساختشان به آنها میدهد همچون ضد حریق بودن، عایق صدا و رطوبت، ضد باکتری و مقاوم در برابر خوردگی و بسیاری از این دست از خصوصیات آنها را به راحتی گزینه ی بهتر و محبوب تری برای ساختمان سازی میکند.

word image 239961 2 - ساندویچ پانل در ساختمان سازی - ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پنل ها با اینکه طراحی ساده ای دارند که از یک فوم عایق در میان دو لایه ورق فلزی تشکیل شده، اما به لحاظ کیفیت و ایمنی به نسبت مصالح ساختمانی سنتی نه تنها پایینتر نیستند، بلکه عملکرد بهتری نیز دارند. از اینرو در بسیاری از ساختمان ها و سازه های امروزی از از مزیت های ساندویچ پانل ها بهره برده میشود. در حقیقت ساندویچ پانل یک ساختار سه لایه است که اساس آن یک هسته لایه عایق است. این لایه عایق میتواند از پشم معدنی یا فوم پلی استایرن ، پشم شیشه یا فوم پلی اورتان و یا متناسب با کاربرد آن متفاوت باشد تا خصوصیات و ایمنی ویژه ای به این محصول بدهند. مثلا پشم معدنی از مواد طبیعی ساخته شده است که نمی سوزد و آفات و قارچ ها در آن نفوذ نمیکنند.

لازم به ذکر است که در دو طرف فوم های عایق ساندویچ پانل ها یک لایه فلزی پوشیده شده است که معمولا از فلزاتی چون گلوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم هستند و در برابر پوسیدگی و خوردگی یا رطوبت و… مقاوم هستند. جنس ورق های فلزی با توجه به کاربرد ساندویچ پانل های متفاوت است مثلا در ساخت منازل و سقف ها ا زورقه هایی استفاده میشود که محکم و در عین حال سبک و نسبت به رطوبت بسیار مقاوم باشند.

تمام اعضای سازه با پیچ های سر مته دار به هم متصل و با اسپری پلی اورتان درزگیری میشوند. این فرآیند ساخت و مونتاژ، سازه محکم و مقاوم می سازد که به لحاظ ایمنی عملکرد بسیار بهتری از سازه های ساخته شده با مصالح سنتی دارند و طراححی قوی آنها موفق شده اعتماد کارشناسان و سازندگان را جلب کند.

چرا ساندویچ پانل را برای دیوار سوله یا کارخانه انتخاب کنیم؟

اصولا ساندویچ پانل دیواری برای ساخت نما در مصارف صنعتی، خانگی و… به کار میروند و در سالهای اخیر نیز در ساخت سوله و کارخانه ها، سفارش ساخت بسیار زیاد داشته است. در واقع میتون گفت استفاده هایی که از ساندویچ پانلهای دیواری میشود، در مدل ساخت آن تاثیر بسیار زیادی دارد. به عبارت دیگر پانل دیواری داخلی برای پارتیشن بندی و تقسیم فضای داخلی استفاده میشود و از جنس فوم و ورقه های خاصی در آنها استفاده میشود. اما پانل دیواری خارجی برای پوشش دیوار ساختمانها و سازه ها از جمله سوله و کارخانه یا خانه به کار می رود و فوم و ورقه های آنها طوری تنظیم میشود که متنسب پوشش دیوار خارجی باشد. سطوح فلزی این پانل ها در عین استحکام بسیار نازک است و ضخامت آنها از ۰.۴ تا ۰.۶ میلیمتر تغییر میکند. این ضخامت طوری محاسبه میشود که علاوه بر محافظت از فوم ، سرعت نصب بیشتری فراهم می کند.

word image 239961 3 - ساندویچ پانل در ساختمان سازی - ساندویچ پانل دیواری

نصب پانل دیواری  که در ساخت سوله و کارخانه استفاده میشود که تا حد زیادی به روش اتصال بین پانل بستگی دارد. یعنی اتصالات طوری است که اجازه میدهد چندین صفحه به هم متصل شوند. سیستم نصب با استفاده از شیار و زبانه انجام میشود و به لحاظ جلوگیری از نشت حرارتی و رطوبت بسیار مطمئن است. سبک بودن ،مقاومت در برابر رطوبت، عایق حرارتی و برودتی و حتی عایق صوتی بودن این محصولات در کنار ویژگیهای سرعت در اجرا و هزینه های کم سبب شده تا ساندویچ پانل های دیواری برای ساخت سوله و کارخانه ها بسیار مناسب باشند. عرض مفید آنها تا یک متر و ضخامت از ۴ تا ۱۰ سانتیمتر است و طول آنها تا ۱۰ متر هم میرسد. معمولا از هسته ی فوم پلی اورتان برای ساندویچ پانل دیواری استفاده میشود.

هزینه استفاده از ساندیچ پانل در ساخت سوله و کارخانه چقدر است؟

ساخت و ساز در طول دهه های گذشته بسیار توسعه پیدا کرده و امروزه این امکان وجود دارد که با ارزانترین قیمت و در کمترین زمان ممکن، و با اتلاف انرژی کمت نتایج بسیار بهتری به دست آورید.ساندویچ پنل ها نیزتا امروز هم در مرحله تولید و هم در مرحله ی نصب پیشرفت زیادی داشتند. از آنجائیکه یکی از مهمترین نکات در احداث سوله و کارخانه، بحث مادی و صرفه جویی در هزینه ها میباشد، استفاده از پانل های سقفی و دیواری در ساخت سوله و کارخانه می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی برای شما شود.

word image 239961 4 - ساندویچ پانل در ساختمان سازی - ساندویچ پانل دیواری

جدای از اینکه این سازه هم مواد سازنده و متریال کمتری بکار میبرند و هم نیاز به نیروی انسانی کمتری برای مونتاژ دارند همینطور تلفات انرژی را به حداقل میرساند و منجر به صرفه جویی قابل توجهی در گرمایش و سرمایش میشود که این یعنی هزینه های انرژی شما کم میشود. به علاوه به جهت کیفیت و عمر مفید بالا، هزینه های نگهداری و حفاظت آن نیز کاهش پیدا میکند. ضمن اینکه قیمت آن نیز در مقایسه با استفاده از مصالح ساختمانی سنتی کمتر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.