جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟
    16 اسفند 1401 - 17:15
    شناسه : 240100
    1

    آلمان یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت ایرانیان است و ده‌ها هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارند و هر فردی با توجه به شرایط خود می‌تواند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و از خود می‌پرسید برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

    پ
    پ

    images 1678183032 64070a783a858 - برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ - مهاجرت

    آشنایی با کشور آلمان

    در این بخش ابتدا به معرفی کشور آلمان به صورت کلی و از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم.

    جغرافیای آلمان

    آلمان با 9 کشور همسایه است، یعنی بیش از هر کشور اروپایی دیگر. مناطق مرکزی و جنوبی آلمان دارای تپه‌ها و کوه‌های جنگلی هستند که رودخانه‌های دانوب، مین و راین در آنجا واقع‌ شده‌اند.

    بزرگ‌ترین منطقه جنگلی آلمان، جنگل سیاه است که در جنوب غربی، نزدیک مرز سوئیس قرار دارد. جنگل سیاه منطقه‌ای کوهستانی و پوشیده از کاج و صنوبر است. این جنگل شامل سرچشمه دانوب، یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های اروپا می‌باشد.

    جامعه و فرهنگ آلمان

    امروزه تقریباً از هر ده آلمانی یک نفر از کشوری دیگر به آلمان آمده که این میزان، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ آلمان است. حدود دو سوم آلمانی‌ها مسیحی هستند. آلمان را “سرزمین شاعران و متفکران” نامیده‌اند. آلمانی‌ها در همه اشکال هنر، به‌ویژه موسیقی کلاسیک مشهور هستند. از آهنگ‌سازان معروف آلمان می‌توان به باخ، برامس، شومان، واگنر و بتهوون اشاره کرد.

    دولت و اقتصاد آلمان

    پس از شکست در جنگ جهانی دوم، آلمان تبدیل به ویرانه شده بود. به مرور، آلمان غربی پیشرفت کرد و به ثروتمندترین کشور اروپا تبدیل شد. اما آلمان شرقی که تحت کنترل کمونیست‌ها بود، بسیار عقب ماند. پس از اتحاد مجدد در سال 1989، دولت مرکزی میلیاردها دلار برای مدرن کردن شرق کشور هزینه کرد. این کشور در زمینه صادرات و واردات، یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان است.

    خدمات درمانی بهداشتی آلمان

    آلمان با داشتن یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های خدمات درمانی که از سال 1880 برقرار می‌باشد، حدود 88 درصد از جمعیت خود را تحت پوشش بیمه درمان دولتی قرار داده است. این کشور از نظر سن امید به زندگی با 81 سال در رتبه 25 جهان قرار دارد. هر کسی که به آلمان مهاجرت می‌کند موظف به دریافت بیمه است. نیروهای کار از سوی کارفرمایان خود بیمه می‌شوند و دانشجویان نیز می‌توانند از بیمه‌های دانشجویی استفاده کنند. این نکته را هم نباید فراموش کرد که برای برپایی چنین سیستم بهداشتی درمانی بزرگی، از حقوق شهروندان مالیات کسر می‌شود.

    آلمان؛ قلب صنعتی اروپا

    آلمان همیشه در زمینه‌های تکنولوژی، صنعت، اقتصاد و آموزش عالی یک کشور پیشرو بوده است. به همین دلیل می‌باشد که هر ساله افراد زیادی تصمیم می‌گیرند به آلمان مهاجرت کنند. از آنجایی که فرصت‌های شغلی بی‌شماری در زمینه‌های گوناگون در این کشور وجود دارند، بسیاری از ایرانیان به طرق مختلف به فکر مهاجرت به برترین اقتصاد اروپا هستند. اما سوال اینجا است که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

    images 1678184076 64070e8c11caa - برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ - مهاجرت

    گام‌های اولیه برای مهاجرت به آلمان

    گاهی برای پیمودن یک مسیر طولانی بهتر است از گام‌های کوچک شروع کنیم. مرحله به مرحله پیش رفتن می‌تواند ما را از ناامیدی و یاس دور نگه دارد و اتمام هر مرحله، انگیزه‌ای برای ادامه دادن باشد. برای کسی که از خود می‌پرسد برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ آگاهی از این مراحل می‌تواند راهگشا باشد.

    1. کسب اطلاعات اولیه درباره آلمان

    در مرحله اول بهتر است درباره کشور آلمان کمی اطلاعات به دست آورید. این نکته‌ای مهم است که بدانید در چه محیطی قرار است حضور پیدا کنید. آگاهی یافتن از تاریخ، جامعه، اقتصاد، سیاست و فرهنگ آلمان، می‌تواند گام اول برای قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت باشد.

    1. بررسی شرایط خود و تعیین روش مهاجرتی

    در مرحله دوم شما باید از توانایی‌ها و شرایط خود آگاه باشید. این آگاهی به شما این امکان را می‌دهد تا روش مهاجرتی خود را انتخاب کنید. آیا از نظر سن و سال و مدارک تحصیلی در وضعیتی هستید که بتوانید از دانشگاه‌های آلمان پذیرش دریافت کنید. زبان آلمانی شما در چه سطحی است؟ چنانچه شرایط دریافت ویزای تحصیلی را ندارید، باید به روش‌های دیگر فکر کنید. آیا از مهارت خاصی برخوردار هستید؟ آیا سابقه کاری ویژه‌ای دارید تا بتوانید ویزای کاری بگیرید؟ آیا ایده‌ای برای کارآفرینی دارید؟. پاسخ دادن به این سوالات می‌تواند شما را به پاسخ پرسش اولیه یعنی برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ برساند.

    1. یادگیری زبان آلمانی

    برای مهاجرت به آلمان دانستن زبان آلمانی، رکن مهمی است. دانشگاه‌های کشور آلمان برای کسانی که به زبان آلمانی تحصیل کنند، رایگان هستند. دانستن زبان آلمانی برای دریافت ویزای کاری نیز بسیار تأثیرگذار است.

    1. تکمیل مدارک مهاجرتی مورد نیاز

    پس از این که روش مهاجرتی خود را تعیین کردید، باید شروع به جمع‌آوری مدارک مهاجرتی خود کنید. هر چه مدارک شما کامل‌تر باشند، امکان قبولی ویزای شما بالاتر خواهد بود.

    images 1678183770 64070d5a4db43 - برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ - مهاجرت

    روش‌های مهاجرت به آلمان

     یکی از نکاتی که باید بر آن اشراف داشته باشید، روش‌های مهاجرت به آلمان است. انتخاب هر کدام از این روش‌ها قدم بعدی شما را مشخص خواهد کرد. انواع روش‌های مهاجرتی آلمان به قرار زیر هستند:

    • مهاجرت تحصیلی
    • مهاجرت کاری
    • مهاجرت از طریق کارآفرینی
    • مهاجرت از طریق ازدواج
    • مهاجرت از طریق دوره‌های کارآموزی

    images 1678183874 64070dc22af46 - برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ - مهاجرت

    مهاجرت تحصیلی به آلمان

    وقتی صحبت از کیفیت آموزش عالی، زیرساخت‌های تحقیقاتی، روش تدریس، مطالعات کم هزینه و چشم‌انداز شغلی به میان می‌آید، آلمان یکی از بهترین کشورها می‌باشد. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان همچنان بر این باور هستند که آلمان بهترین مکان برای ادامه تحصیلات عالی آنها است. تا سال 2020 نزدیک به 400 هزار دانشجوی بین‌المللی در آلمان مشغول تحصیل بودند.

    انواع ویزای تحصیلی آلمان

    سه نوع ویزا برای افرادی که قصد ادامه فعالیت‌های آموزشی در آلمان دارند، موجود می‌باشد که عبارتند از:

    • ویزای دوره زبان (ویزا برای آموزش زبان): این ویزا برای فعالیت‌های آموزشی از 3 ماه تا 1 سال به منظور شرکت در دوره‌های کوتاه زبان آلمانی صادر می‌شود.
    • ویزای متقاضی دانشجو: اگر می‌خواهید در آلمان تحصیل کنید، اما هنوز نتوانسته‌اید پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنید.
    • ویزای دانشجویی: به کسانی ارائه می‌شود که از یکی از دانشگاه‌های آلمان پذیرش دریافت کرده باشند.

    مهاجرت کاری به آلمان

    آلمان نه‌تنها برای آلمانی‌ها، بلکه برای اتباع کشورهای دیگر نیز کشوری با امکانات بالا است. این کشور سرزمین اختراع و نوآوری و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان می‌باشد. وجود بازارهای متنوع، فرصت‌های شغلی بی‌شماری را برای همه افراد به وجود می‌آورد. به این ترتیب، این فرصت برای بسیاری از غیر آلمانی‌ها فراهم می‌شود تا شغلی پیدا کنند و در این کشور مستقر شوند.

    ویزای کار آلمان فرصتی برای افراد واجد شرایط است تا از آلمان اقامت بگیرند و در زمینه کاری خود فعالیت کنند. این ویزا به فرد این فرصت را می‌دهد که به مدت دو سال، با امکان تمدید ویزا، وارد آلمان شود.

    انواع ویزای کاری بلند مدت آلمان

    شما می‌توانید برای ویزای اقامت بلندمدت آلمان با هدف کار برای موارد زیر درخواست دهید:

    • استخدام: به شرط داشتن پیشنهاد شغلی از آلمان.
    • خوداشتغالی: چنانچه بخواهید یک کسب و کار در آلمان راه اندازی کنید یا کار آزاد داشته باشید.
    • کار به عنوان فریلنسر
    • جویای کار: برای کسانی که بخواهند در آلمان به دنبال کار بگردند.

    مشورت گرفتن و استفاده از یک مؤسسه مهاجرتی معتبر

    این نکته را در نظر داشته باشید که تجربیات افراد عادی در زمینه مهاجرت می‌توانند گمراه‌کننده باشند. ممکن است برای یک فرد اتفاقات نادری افتاده باشند، این دلیل بر این نیست که این اتفاقات رایج هستند و برای همه رخ می‌دهند. برای این که دچار چنین سردرگمی‌هایی نشوید و اطلاعات دست اول به دست بیاورید، بهتر است از یک مؤسسه مهاجرتی معتبر و مشاورین آن کمک بگیرید. یک مؤسسه معتبر به دلیل تجربه تعداد بالایی پرونده مهاجرتی، می‌تواند به بهترین شکل ممکن مسیر مهاجرت شما را هموار کند. آنها می‌توانند نکاتی را به شما گوشزد کنند تا چه در زمان مصاحبه و چه در زمان ورود به آلمان، سردرگم نشوید.

    جمع‌بندی

    برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ پاسخ این سوال از چند مرحله تشکیل شده است. مرحله اول، کسب اطلاعات اولیه و آشنایی با کشور آلمان می‌باشد. در مرحله بعدی باید به بررسی توانایی‌های خود و انتخاب روش مهاجرتی مناسب بپردازید. پس از انتخاب روش مهاجرتی، شما باید زبان آلمانی خود را تقویت کنید و در مرحله آخر به سراغ مشاورین کارکشته بروید. یک مؤسسه مهاجرتی معتبر می‌تواند چه در مرحله جمع‌آوری مدارک و چه در مرحله دریافت ویزا در موفقیت شما نقش مؤثری داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.