×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

قیمت ایمپلنت دندان به طور متوسط، یک دستگاه تکی که نیازی به عمل جراحی کمکی اضافی ندارد، هزینه متفاوتی با ایمپلنت به همراه اباتمنت (در صورت نیاز) و تاج دارد. پس هزینه کل یک ایمپلنت می تواند بسته به این موارد اضافی متغیر باشد.

همچنین شرکت های مختلفی برای کاشت دندان در دسترس هستند و بسته به اینکه از کدام شرکت استفاده می شود، هزینه آن می تواند متغیر باشد. در بیشتر موارد، این قیمت ها بسته به برنامه دندانپزشکی شما متفاوت خواهد بود.

در ادامه اشاره خواهیم نمود که چرا قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر گزینه های دیگر بالاتر است.

images 1678290421 6408adf521d90 - چرا قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر گزینه های دیگر بالاتر است؟ - ایمپلنت

چرا ایمپلنت دندان اینقدر گران است؟

عوامل زیادی بر قیمت ایمپلنت تاثیر می گذارد و همانطور که در مطلب بالا گفتیم این هزینه بسته به برنامه ریزی دندانپزشک شما قطعا متفاوت است:

– موقعیت کلینیک دندانپزشکی

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که هزینه عمل های دندانپزشکی از شهری به شهر دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، ایمپلنت ممکن است در یک شهر به دلیل هزینه های کلی زندگی و دستمزد گران تر باشد. در واقع دندانپزشکان در آن شهر باید هزینه بیشتری برای آن بپردازند.

– نوع ایمپلنت دندان

یکی دیگر از مواردی که در قیمت ایمپلنت دندان بسیار تاثیرگذار است، برند آن است. به طور کلی، قیمت و طول عمر ایمپلنت های دندان بسته به کیفیت برند متفاوت است. برای مثال، برندهای درجه یک، محصولشان گران تر اما کیفیت بالاتری دارند. در مقابل، برندهای دیگر برای قیمت گذاری صرفا به رقابت در بازار متکی هستند که کیفیت پایین تری را دارا هستند.

– تجربه دندانپزشک

دندانپزشکان باید همیشه مطابق با آخرین تکنیک ها و گرایش ها در رشته پیش بروند. آنها زمان زیادی را به توسعه مهارت ‌های جدید، شرکت در برنامه‌ های آموزشی و ادامه تحصیل اختصاص می‌دهند تا بتوانند در زمینه ای که کار می کنند بیشترین پیشرفت را از آنِ خود نمایند. پس قطعا همانطور که بیشتر روی خودشان سرمایه گذاری می کنند، شاهد افزایش هزینه ایمپلنت دندان نیز خواهند بود.

به همین دلیل است که تجربه و مهارت دندانپزشک می تواند در افزایش قیمت ایمپلنت دندان تاثیر بسزایی داشته باشد.

– پیچیدگی ایمپلنت دندان

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر هزینه های ایمپ دندان این است که قیمت این گزینه جایگزینی دندان بسته به پیچیدگی موضوع متفاوت است. برای مثال درمان مشکلات دندانی پیچیده ‌تر ممکن است زمان بیشتری را به خود اختصاص داده و در نتیجه گران‌ تر از کاشت دندان به طور مستقیم باشد.

بنابراین، در صورت نیاز به روش های جراحی اضافی مانند پیوند استخوان و لیفت سینوس برای یک جراحی موفقیت آمیز، هزینه ممکن است به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

– تعداد ایمپلنت های مورد نیاز

کاشت دندان بسته به تعداد دندان های مورد نیاز و اینکه آیا یک یا چند ایمپلنت انجام می دهید هزینه های مختلفی را به همراه دارد.

فردی که یک یا دو دندان از دست داده است ممکن است فقط به یک پروتز جزئی برای ترمیم نیاز داشته باشد. با این حال، بیمارانی که چندین دندان از دست رفته دارند به مجموعه کاملی از ایمپلنت ها نیاز دارند تا سلامت دهان و دندان خود را در سطح مطلوب حفظ کنند. در نتیجه، هزینه کل نیز افزایش می یابد.

– پیوند استخوان

چنانچه دندان های طبیعی شما برای بیش از یک سال برداشته شده باشند، ممکن است با کاهش تراکم استخوان فک مواجه شوید. در حقیقت، استخوان فک شما به تدریج تحلیل رفته و بدون ریشه طبیعی دندان برای تحریک رشد استخوان (جذب استخوان) کوچک می‌شود.

پس فردی که تحت این شرایط بوده استخوان های سالم کافی ندارد. در این صورت، ممکن است به پیوند استخوان اضافی نیاز داشته باشند و احتمالاً زمان بهبودی طولانی تری را تجربه کرده و برای ایمپلنت دندان باید هزینه بیشتری را بپردازد.

images 1678290421 6408adf52abb3 - چرا قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر گزینه های دیگر بالاتر است؟ - ایمپلنت

سخن پایانی

ایمپلنت دیجیتال یک راه حل فوق العاده برای جایگزینی دندان های شما است که می تواند لبخند زیبای شما تا حد زیادی متحول سازد. این یک گزینه عالی برای افرادی است که دندان های طبیعی خود را به دلیل بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا آسیب از دست داده اند.

به هر حال باید قبل از تصمیم گیری در مورد انجام این نوع درمان ترمیمی، به هزینه های آن نیز توجه کنید. یکی از موارد مهم در این رابطه مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی است تا با ارائه بهترین خدمات مانع از آن شود که شما در آینده متحمل هزین های اضافی شوید.

مشاوره با تیم تخصصی دکتر شهاب محمدی، drmohammadi.com، یکی از شناخته شده ترین و بهترین متخصصین ایمپلنت دندان در تهران، می تواند در تعیین اینکه آیا این گزینه کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا نه، به شما کمک کند. در این مرکز تخصصی، طیف گسترده ای از راه حل ها متناسب با هر بودجه ای بدون کاهش کیفیت ارائه می شود.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.