×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

خرید لباس عروس و انتخاب نوع پارچه مناسب آن یکی از دغدغه های بزرگ عروس خانوم هاست ، ما اینجا هستیم تا همه چیز را در راهنمای پارچه لباس عروس برای شما بیان کنیم. هنگام انتخاب لباس عروسی مناسب باید نکات زیادی را در نظر گرفت و دانستن اینکه چه نوع پارچه هایی را می پسندید و چگونه آنها را به بهترین نحو بپوشید می تواند دغدغه ی شما را کمتر کند.

همه پارچه های لباس عروس به طور یکسان ساخته نمی شوند، به خصوص وقتی صحبت از فصلی باشد. مارک اینگرام کارشناس مد لباس عروس می گوید: «مردم گفته اند که لباس عروس فصلی نیست، اما تا حدی این درست نیست. همانطور که انتخاب می‌کنید برای پاییز، بهار یا تابستان از پارچه‌ها، الگوها یا رنگ‌های خاصی استفاده می‌کنید، در مورد انتخاب لباس عروسی نیز می‌توان گفت فصل دارای اهمیت است.

word image 240928 1 - خرید لباس عروس و انتخاب نوع پارچه مناسب آن -

انواع پارچه های لباس عروس :

ابریشم

یکی از سنتی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین پارچه‌ها، ابریشم است که نه تنها جاودانه است، بلکه همه کاره است. بادوام است، در بافت‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارد و برای تمام فصول مناسب است، اگرچه در گرمای ماه‌های گرم می‌تواند کاملاً ظریف باشد. ابریشم که به نخ ریسیده شده و در پارچه بافته شده است، با درخشش خاموشش متمایز می شود. انواع آن عبارتند از سیلک گازار، ابریشم میکادو، فایل، شانتونگ و دوپیونی.

گازار

گازار که از پشم یا ابریشم بافته شده است، ظاهری صاف و شفاف دارد که بی شباهت به ارگانزا نیست. گازار ابریشم برجسته‌ترین نوع لباس عروس است که به‌ویژه به عنوان لباس عروس کیت میدلتون در کانون توجه قرار گرفته است. مواد سفت و در عین حال شفاف شکل خود را به خوبی حفظ می‌کند و بهتر است در طرح‌های ساختاری، رمانتیک و سبک‌های دامن کامل مانند لباس‌های مجلسی استفاده شود. پارچه در تمام طول سال مناسب است.

ژرژت

ژرژت شفاف و سبک وزن از پلی استر یا ابریشم ریسیده شده و دارای سطح کرپ است. سیلوئت نرم آن را به یک لایه رویه عالی در لباس عروس تبدیل می کند. پارچه شناور برای سیلوئت های زنانه که با بدن حرکت می کنند ایده آل است. معمولاً در فصول گرمتر دیده می شود.

word image 240928 2 - خرید لباس عروس و انتخاب نوع پارچه مناسب آن -

توری

اینگرام معروف ترین مشاور عروس می گوید: «محبوب ترین پارچه لباس عروس توری است. “به عنوان یک دسته پارچه، از نظر الگو، بافت، وزن و تزیینات بسیار متنوع است. توری به طور جهانی مورد علاقه اکثر فرهنگ هاست. ظریف، زنانه و رمانتیک است و به اندازه کافی انعطاف پذیر است که در هر شکلی به خوبی کار کند.” بافته شده از ابریشم یا پنبه، اغلب به عنوان روکش یا جزئیات برای افزودن فضایی رمانتیک یا قدیمی استفاده می شود. این متریال برازنده در سبک‌های بسیاری از جمله توری‌های فرانسوی (بسیار دقیق و باز) و النسون (نقوش برجسته با تزئینات طناب دار) و ونیز (سنگین‌تر و بافت‌دارتر) وجود دارد. تطبیق پذیری متمایز آن برای استفاده در تمام طول سال مناسب است، اگرچه برخی از بافت های سنگین تر (مانند ونیز ایتالیایی) برای ماه های سردتر مناسب تر هستند.

اینگرام توصیه می‌کند: توری برای اینکه فرم کامل‌تری داشته باشد به زیرپوش پارچه‌های توری، ارگانزا یا آستر نیاز دارد، زیرا توری معمولاً بسیار انعطاف‌پذیر است.

میکادو

میکادو نوع سنگین تری از ابریشم با روکش براق است که محبوبیت زیادی به دست آورده است. ضخامت آن ساختاری را فراهم می کند که می تواند برای طرح های معماری و پیچیده طراحی شود. اینگرام خاطرنشان می‌کند که میکادو قابلیت قالب‌گیری و دوختن را دارد، بنابراین «پری‌های دریایی سکسی، باریک و لباس‌های مجلسی بدون بند» مناسب هستند. این نوع پارچه را می توان در تمام طول سال پوشید، اما وزن آن ممکن است گزینه بهتری برای دماهای سردتر باشد.

word image 240928 3 - خرید لباس عروس و انتخاب نوع پارچه مناسب آن -

ارگانزا

در حالی که مانند پارچه ابریشمی صاف و سبک وزن است، ارگانزا ظاهر ساختار یافته تری دارد و آن را برای مراسم عروسی در هوای گرم ایده آل می کند. این به طور سنتی از ابریشم بافته می شود (اگرچه گزینه های مدرن می توانند شامل الیاف مصنوعی باشند) و دارای روکش براق و پارچه ای شفاف است. این اغلب برای لباس‌های چندلایه برای ایجاد حالت کامل، در لباس‌های مجلسی، دنباله ها و روبنده‌ها استفاده می‌شود، زیرا وزن اضافه نمی‌کند. مناسب برای ظاهرهای عجیب و غریب، کف آلود و لحظات پرنسس، مواد خالص مظهر جشن های عاشقانه و مسحور باغ است. اما مراقب باشید، زیرا پارچه ظریف مستعد گرفتگی و کشیدگی است.

ساتن

اینگرام می‌گوید: «برای دهه‌ها، ساتن ابریشمی براق پارچه انتخابی اکثر عروس‌ها بود. “زیبایی ساتن براق بودن، دست و پارچه است.” ساتن از الیاف ابریشم و نایلون سنگین و صاف است که تعداد نخ های بالایی ایجاد می کند. ساتن ابریشم یکی از سنتی‌ترین پارچه‌های لباس عروس است، اما از آنجایی که ساتن به روکش خاصی اشاره دارد، می‌تواند از پلی استر یا ترکیبی نیز ساخته شود. پارچه بادوام وزنی دارد که برای تمام فصول مناسب است، اگرچه انواع ضخیم‌تر آن برای ماه‌های خنک‌تر بهینه‌تر هستند. این متریال مجلل و سکسی می تواند بسیار حمایت کننده باشد و خود را به طرح های ساخته شده مانند سبک های روچ یا لباس مجلسی اختصاص دهد. اینگرام می‌افزاید: «آنچه بیشتر عروس‌های مدرن دوست ندارند، عامل چین و چروک و موج‌دار است و متأسفانه با ساتن ابریشمی، نمی‌توان از آن اجتناب کرد»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.