×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

خرید کفش اسپرت دخترانه مناسب به شما کمک می کند تا کل مدتی که برای پیاده روی، ورزش، کار، تفریح و … از آنها استفاده می کنید، همواره با معضل های رایجی مانند میخچه زدن پا، درد پاشنه و غیره مواجه نشوید. همچنین اگر برای فرزندان در سنین کودکی کفش اسپرت دخترانه تهیه می کنید باید نکات ارائه شده در این مطلب را رعایت کنید تا به او کمک کنید تجربه خوبی از استفاده از کفش هایش داشته باشد. با این مطلب ِتهیه شده توسط سایت ro0tin همراه باشید تا بهترین کفش اسپرت مناسب برای پاهای خود در سنین بزرگسالی یا دختر کوچک تان را تهیه کنید.

چگونه می توان کفش اسپرت دخترانه را از کفش های اسپرت پسرانه/ مردانه تشخیص داد؟

معمولا کفش اسپرت دخترانه رنگ بندی خاصی دارد. این نوع کفش ها با توجه به سایز پاهای بانوان و دختران قالب بندی می شوند. برخلاف کفش های اسپرت پسرانه، رایج ترین سایز های پا مابین اعداد ۳۵ تا ۴۰ هستند. تعداد معدودی از خانم ها هم هستند که کفش های بین سایز ۴۰ تا ۴۵ به پا می کنند. معمولا برای تولید کفش های اسپرت دخترانه در ایران به سایز رایج پاهای خانم ها توجه می شود. از این رو معیار تولید کنندگان، اندازه های کفی رایج کفش ها در ایران است نه سایز های از پیش تعیین شده‌ی بین المللی. اگر در حال خرید کفش اسپرت دخترانه به صورت آنلاین هستید، بهتر است به ارقام و اعداد موجود در راهنمای سایز های ایرانی اعتماد کنید. راهنمای سایز کفش ها به تفکیک کشور های مختلف مانند انگلستان یا آمریکا برای پیدا کردن سایز اصلی پاهای شما یا دختر کوچک تان مناسب نیستند.

word image 241005 1 - راهنمای خرید کفش اسپرت دخترانه - خرید کفش اسپرت دخترانه

جدول مقایسه سایز پا خانم ها در ایران و سایر کشور ها

چه نوعی از کفش اسپرت دخترانه را انتخاب کنیم؟

برای خرید کفش اسپرت دخترانه برای خودتان یا دخترتان (کفش مناسب کودکان) باید دقت کنید که آن را برای چه فعالیتی انتخاب می کنید؟ اگر هدف خرید کفش اسپرت برای انجام ورزش در طول روز است یا قصد دارید آن را برای پیاده روی انتخاب کنید، باید کفش با کف پوش خوب، ارتفاع مناسبِ لژ ها نسبت به کفی، رویه کاملا مقاوم و انعطاف پذیر خریداری کنید. اگر ظاهر کفش اسپرت برایتان مهم است و دوست دارید که آن را با سایر لباس های دیگر ست کنید یا می خواهید با آن به محل کار/ مدرسه بروید باید گزینه ای را انتخاب کنید که علاوه بر سایز مناسب، زیبایی ظاهری بیشتری داشته باشد.

کفش های کپسول دار مناسب برای پیاده روی

در این بخش از مطلب که توسط سایت ro0tin تهیه شده است، قصد داریم کاربرد هر کفش اسپرت دخترانه را با توجه به نوع ساخت، به شما معرفی کنیم. برای خانم ها یا دختران کوچکی که با کمی راه رفتن مبتلا به پادرد می شوند، خرید کفش اسپرت دخترانه از نوع ایرمکس بهترین است. در لژ موجود داخل این کفش ها یک کپسول قرار گرفته است که باعث می شود از ورود ضربه به پاها جلوگیری شود. بنابراین در طی مسیر های طولانی، کف پا و ساق ِپا دچار مشکل نخواهند شد. نمونه ای از این کفش ها را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

word image 241005 2 - راهنمای خرید کفش اسپرت دخترانه - خرید کفش اسپرت دخترانه

کفش کپسول دار

کفش های مارک دار/ برند های مطرح

کفش اسپرت دخترانه برند و مارک دار، نوع دیگری از کفش ها هستند. این نوع کفش ها نزد افرادی که برندِ کفش برای آنها موقع خرید در اولویت است، بسیار محبوب هستند. برند هایی مانند آدیداس و نایک از جمله مارک های شناخته شده ای هستند که می توانید با پرداخت هزینه بیشتر نسبت به مارک های ایرانی آنها را خریداری کنید. از جمله برند های مطرح خارجی کفش اسپرت دخترانه می توان به پوما، ریبوک، کیدز، فیلا، مونیخ، اسکیچرز اشاره کرد. البته نباید از برند های ایرانی هم غافل شد. برخی از برند های مطرح ایرانی که در زمینه تولید کفش اسپرت دخترانه فعالیت می کنند می توان به اسپرت من، پاما، تن زیپ، فرد، نهرین، ای ال ام و هالیدی اشاره کرد. کفش های مارک دار یا برند ِدخترانه اسپرت را می توانید برای ست کردن با لباس ها یا محیط کار، مدرسه و امثالهم انتخاب کنید.

کفش اسپرت دخترانه ساق دار

برای خرید کفش اسپرت دخترانه ساق دار زمانی اقدام کنید که قصد دارید فعالیت هایی مانند کوهنوردی را انجام دهید. راه رفتن روی سطوح ناهموار ساق پاهای شما را درگیر می کند. از این رو بهتر است کفش اسپرتی بپوشید که از ساق های پا هایتان محافظت به عمل آورد.

word image 241005 3 - راهنمای خرید کفش اسپرت دخترانه - خرید کفش اسپرت دخترانه

کفش ساق دار اسپرت دخترانه

کفش های اسپرت با لژ بلند

شاید بارها و بارها کفش اسپرت دخترانه با لژ بلند دیده باشید. سپس از خودتان بپرسید که آیا می توان این کفش ها را برای فعالیت های روزمره پوشید؟ پاسخ منفی است. این نوع از کفش های اسپرت برای دویدن مناسب ترند. لژ بلند این نوع از کفش ها به راحتی خم می شود و موقع دویدن پاها را خسته نمی کند.

یک کفش اسپرت دخترانه مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه موقع خرید کفش اسپرت دخترانه بسیار هوشمندانه عمل کنید، بهتر است در مورد مولفه هایی که یک کفش را به گزینه ای مناسب برایتان تبدیل می کنند دقت داشته باشید. در این بخش از مطلب از سایت ro0tin چند ویژگی مهم را به شما معرفی می کنیم که می توانید همیشه مانند یک چک لیست آن را همراه خود داشته باشید. این ویژگی های عبارتند از:

  • پاشنه کفش
  • کفی کفش
  • پنجه کفش
  • سطح داخلی کفش
  • سطح پشتی کفش
  • سطح زیره کفش

حتما زمانی که برای خرید کفش اسپرت دخترانه اقدام می کنید باید تمامی قسمت های مختلف ِآن را بررسی کنید. چه هنگام بررسی ظاهری و چه موقع به پا کردن ِکفش و چک کردن آن دقت ویژه ای به خرج دهید. کفش باید از همه‌ی قسمت ها فیت ِپایتان باشد. یک کفش مناسب موقع راه رفتن نباید از هیچ سمتی به پای شما فشار وارد کند. اگر فقط به زیبایی ظاهری کفش توجه کنید و راحت بودنِ پاهایتان را در اولویت قرار ندهید بعدها با میخچه، زگیل کف پا و … مواجه خواهید شد.

زیره و رویه کفش اسپرت دخترانه خوب، چه شرایطی دارد؟

برای اینکه مانند یک متخصص در زمان خرید کفش اسپرت دخترانه عمل کنید، بهتر است اول به زیره و کفی کفش تان توجه کنید. زیره های طبی در هر نوع کفشی، تا مدتهای طولانی برای شما کار می کنند. این نوع زیره ها به شما اجازه می دهند که ساعتها با کفش ها پیاده راه بروید، کار کنید، ورزش کنید و یک لحظه هم احساس خستگی نداشته باشید. حتی بعد از اینکه وارد خانه شدید هم چندان دردی داخل پاهایتان احساس نخواهید کرد.

جهت خرید کفش اسپرت دخترانه برای خودتان یا برای دختر کوچک تان توجه داشته باشید که انتخاب زیره های طبی pu یا زیره های termo بهترین گزینه های ممکن هستند. موقع خرید کفش و زمانی که آن را داخل پاهایتان قرار می دهید تا شرایط آن را بررسی کنید حتما کمی با آن راه بروید. ببینید که آیا پاهایتان از زیر تحت فشار نیستند؟ آیا در یک حالت ارگونومیک قرار دارند؟ کفش اسپرت دخترانه مناسب باید بتواند کل سطح پاهای شما را در آغوش بگیرد بدون اینکه به آن فشار وارد کند.

رویه کفش های اسپرت دخترانه امروزی غالبا پلاستیکی هستند. اگر کفش با رویه از جنس مواد عالی طراحی و ساخته شده باشد می تواند تا مدت های طولانی برای شما کار کند. کفش هایی که با رویه های نامرغوب ساخته می شوند، در هوای سرد ترک می خورند. این نوع کفش ها سریعا خراب می شوند و در گرما ممکن است شل شوند. همچنین می توانند مانند یک جسم سنگین به پاهایتان فشار وارد کنند. اگر رویه کفش تان پارچه ای یا از جنس منسوجات است، دقت کنید که حتما نوعی از آن را انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته باشد. برخی از رویه ها در اثر یک خراش دیدگی، ضربه یا استفاده زیاد پاره می شوند. در صورت وقوع چنین اتفاقاتی شما مجبور خواهید شد که مجدداً برای خرید کفش اقدام کنید. بهتر است در هنگام خرید به رویه و زیره‌ی کفش اسپرت دخترانه دقت کنید تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای خرید کفش دیگری نشوید.

  • نکته: پاهایتان داخل کفش اسپرت نباید تحت فشار باشند. همچنین نباید کفشی را انتخاب کنید که گشاد باشد و موقع راه رفتن به راحتی از پا خارج شود یا پا داخل ِکفش کاملا آزاد باشد. فیت بودن ِکفش برای پا بسیار حائز اهمیت است.

چه زمانی برای خرید کفش اقدام کنیم، نتیجه بهتر می گیریم؟

همانند انتخاب انگشتر و سایر مواردی که انتخاب سایز در آنها بسیار اهمیت دارد، برای خرید کفش اسپرت دخترانه و یا زنانه هم باید در تایم خاصی از روز اقدام کنید. به عنوان مثال فردی در انتهای روز برای خرید کفش دخترانه اسپرت اقدام می کند. همین شخص فردا ممکن است که موقع راه رفتن احساس کند کفش ها فیت پاهای او نیستند و کمی گشاد به نظر می رسند. دلیل ِاین امر این است که در انتهای روز پاهایمان کمی ورم می کنند. این ورم در ابتدای روز بعد از بین می رود.

بنابراین زمانی که انتهای روز را برای خرید کفش انتخاب کنید، به نتیجه دلخواه تان نمی رسید. بهتر است برای اینکه از به وجود آمدن این اشتباه پرهیز کنید، صبح یا قبل از غروب آفتاب برای خرید کفش اقدام کنید. همچنین بهتر است روزی را برای خرید کفش انتخاب کنید که در آن چندان پیاده روی نکرده و یا فعالیت خاصی انجام نداده اید تا پاهایتان دچار ورم شده باشند.

هرگز به گفته فروشندگان زمانی که ادعا می کنند یک کفش تنگ در اثر مرور زمان جا باز می کند اعتماد نکنید. این گروه از افراد به فکر فروش محصول خود هستند تا راحتی و آسایش پاهای شما. بهتر است برای خرید کفش به جای اعتماد به حرف فروشندگان، راحت بودن پاهایتان را در نظر بگیرید. همچنین اگر قبل از خرید کفش زیاد پیاده روی کرده اید، بهتر است خرید کردن را به روز بعد موکول کنید.

کدامیک از کفش های اسپرت دخترانه در سال ۲۰۲۳ ترند شده اند؟

از طرف سایت ro0tin برای اینکه خرید کفش اسپرت دخترانه را برای شما راحتتر کنیم، به معرفی محبوب ترین مدل های کفش دخترانه اسپرت می پردازیم. اغلب این کفش ها دارای طرح های فانتزی هستند و به خاطر ظاهری که دارند مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. شما می توانید با الهام از ظاهر این کفش ها و نکات ِمهمی که در این مطلب در مورد خرید کفش اسپرت دخترانه ذکر کردیم، یک یا چند جفت کفش مناسب برای پیاده روی، کار، تمرین و … خریداری کنید. همچنین می توانید برای دختر خردسال خود کفش مناسب انتخاب کرده و از پاهای او محافظت کنید.

چند نکته جالب در مورد کفش های ترند شده در سال ۲۰۲۲ و همینطور ۲۰۲۳ وجود دارند که می توانند الهام بخش شما برای خرید کفش اسپرت باشند.

  • کفش های اسپرت دخترانه ترند شده غالبا ساده هستند و طرح های پیچیده ای ندارند.
  • این کفش ها اکثرا دارای رنگ های خنثی هستند. اغلب مردم ترجیح می دهند که کفش هایی با رنگ خنثی انتخاب کنند تا بتوانند آنها را با هر نوع لباسی به راحتی ست کنند.
  • کفش های اسپرت دخترانه ترند شده غالبا لژ های بسیار ضخیمی دارند. این مسئله نشانگر این موضوع است که سلیقه عمومی به سمت اهمیت دادن به سلامت پاها پیش رفته است.
  • اغلب این کفش ها رویه پلاستیکی یا پارچه ای به صورت مشبک دارند. این نوع کفش ها را به راحتی می توان تمیز کرد و بارها و بارها پوشید. از آنجایی که اکثر افراد روی تمیز بودن کفش ها حساس هستند و سعی می کنند آن ها را با مواد شوینده کاملا تمیز کنند، سلیقه عمومی به سمت انتخاب کفش های اسپرت با رویه پارچه ای تمایل پیدا کرده است.
  • اغلب کفش های اسپرت دخترانه ترند شده در طی دو سال اخیر بند های فراوان برای محکم کردن ِرویه کفش ندارند (مانند تصویر اول). اغلب این بند ها صرفا به صورت تزئینی روی کفش ها طراحی شده اند.

نمونه ای از کفش های ترند شده مذکور را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

word image 241005 4 - راهنمای خرید کفش اسپرت دخترانه - خرید کفش اسپرت دخترانه

نمونه ای از کفش های اسپرت دخترانه ترند شده در دو سال اخیر

جمع بندی نهایی

در این مطلب که توسط سایت ro0tin تهیه شده است سعی کردیم یک دید کلی و یک راهنمای جامع در مورد خرید کفش اسپرت دخترانه به شما بدهیم. همچنین تلاش کردیم نمونه های برتر کفش های محبوب میان مردم در طی دو سال اخیر را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را بُرده باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.